Paardje vind het geweldig, lekker vol vreten
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
vuurneon schreef:__Elizabeth schreef:uuh niet....?
[ Afbeelding ]
Hier staan ze buiten ookal ligt er een meter sneeuw. En wij krijgen door de winter heen zo'n 5m in totaal
Vorig jaar stonden ze allemaal met deken buiten omdat er mee gewerkt werd. Dit jaar zal dat bijna niet gebeuren door zwangerschap dus taan ze lekker zonder dekentje buiten
Ik ben blij met vorst en sneeuw: Dan kan ik ze weer de hele wei gevenzachte, natte winter is funest voor mijn land helaas...
byjou1983 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik iedere dag denk, en nu gaan ze naar binnen![]()
Maar het is nog helemaal niet koud, en volgens mij vinden ze het wel fijn buiten.
Ik denk maar vanuit het paard en niet vanuit mezelf.
Koud hebben ze het zeker niet, ze zijn rond en gezond .
Het land ziet er nog goed uit gelukkig.
[***] schreef:byjou1983 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik iedere dag denk, en nu gaan ze naar binnen![]()
Maar het is nog helemaal niet koud, en volgens mij vinden ze het wel fijn buiten.
Ik denk maar vanuit het paard en niet vanuit mezelf.
Koud hebben ze het zeker niet, ze zijn rond en gezond .
Het land ziet er nog goed uit gelukkig.
Hi, hi, dat denk ik ook vaak hoor. Mijne staan nog steeds 24/7 buiten, geen schuilstal, wel een plek om luw (uit de wind) te staan. De grond is nu goed nat (zit op keileem), maar ze zijn ook rond en gezond! Mijn rijpaard heeft een regendek op nu het zoveel regent, de grasmaaiers niet.
Op het moment kunnen ze niet echt lekker droog liggen, maar ik verwacht dat als het straks een paar dagen droog is (hoop ik) dat het wel weer kan. Ik heb nu wel alle weides opengezet ( 5 weides verdeeld over 1,5 ha), zodat ze niet op een klein stukje staan. Ik heb 2 paarden en 1 pony.
Vannacht dikke regenbuien, dan lig wakker en vind het "sielugh" maar net als jij moet ik proberen vanuit de paarden te denken. Als ik zie hoe ze genieten en hoeveel ze heen en weer "scharrelen" tussen de verschillende weides, dan weet ik 100% zeker dat buiten laten veel beter voor ze is. Ik geef ook hooi en daar eten ze wel van, maar niet veel. Ik gaf eerst 2x per dag, nu nog maar 1x, anders verregend het en gaan ze er alleen maar doorheen lopen.....
Maar ze hebben er geen last van.
Eindelijk weer droog genoeg. Sure_lee schreef:Hier gaan de paarden ook nooit naar binnen. Ik heb niet eens stallen. Ze hebben wel een inloopstal.
Ik heb 2 hafjes, een draver en een shet. Ik let eigenlijk niet op het fructaan moet ik zeggen. Als de weide kaal is dan zorg ik voor onbeperkt hooi. Tot nu toe geen problemen gehad.... Afklopppppppen