Dazenval Action

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Re: Dazenval Action

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:01

op dazenvanger.nl hebben ze de lijm nog wel en de verzendkosten zijn lager...voor wie wil

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:06

tammiebels schreef:
op dazenvanger.nl hebben ze de lijm nog wel en de verzendkosten zijn lager...voor wie wil

Thanks, die ga ik bestellen *\o/*

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:14

Zou muizenlijm ook helpen? Die heb ik nog wel wat tubes liggen. Werkt niet tegen muizen, maar blijft wel heel lang plakkerig dus wie weet werkt dat ook?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:17

Graag gedaan, had hem vanmiddag zelf ook daar besteld :D

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:20

tammiebels schreef:
Graag gedaan, had hem vanmiddag zelf ook daar besteld :D

Heb jij wel verzendkosten betaald? Er staat heel duidelijk dat er tijdelijk geen verzendkosten zijn maar zodra ik bij het afrekenen kom staat het er wel bij. Anders bel ik morgen eerst even.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:26

danamuts schreef:
Zou muizenlijm ook helpen? Die heb ik nog wel wat tubes liggen. Werkt niet tegen muizen, maar blijft wel heel lang plakkerig dus wie weet werkt dat ook?

Ik zou het gewoon proberen, wie weet. Dat kost bijna niks. Maar wel zorgen dat het paard er niet aan kan komen want dat is wel sterke lijm volgens mij.

Ik wacht even af hoe de resultaten hier zijn voordat ik er zelf mee ga knutselen.
Laatst bijgewerkt door aisie op 20-07-15 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:27

Ik volg !

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:39

Ja ik heb wel verzendkosten betaald. Dacht ook dat ik dat gezien had maar later kon ik het niet weer vinden dus maar gewoon gedaan. Had een vermoeden betreffende dat filmpje dat het wel ineens heel hard kon gaan met de voorraad en ik moet echt wat met al die dazen hier

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:26

En van die ouderwetse plak vliegenvangers die je aan het plafond moet hangen en die om de emmer draaien.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 02:00

tammiebels schreef:

Thanks. Ik heb me helemaal gek gezocht op het net, maar die heb ik niet gevonden. Heb ook gelijk besteld (en ja ook verzendkosten betaald). Ben echt benieuwd of het gaat werken. Ga 2 verschillende uitvoeringen maken, want ik kwam wel op het net recepten tegen voor het maken van een natuurlijke (eigen) "lijm". Ben benieuwd wat dan het beste werkt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:19

Ik hoor graag of het werkt Rina! Het klinkt ideaal

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:22

rina schreef:
tammiebels schreef:

Thanks. Ik heb me helemaal gek gezocht op het net, maar die heb ik niet gevonden. Heb ook gelijk besteld (en ja ook verzendkosten betaald). Ben echt benieuwd of het gaat werken. Ga 2 verschillende uitvoeringen maken, want ik kwam wel op het net recepten tegen voor het maken van een natuurlijke (eigen) "lijm". Ben benieuwd wat dan het beste werkt.

Stomme vraag die ik ook al op facebook aan iemand heb gesteld, maar hoe krijg je de dazen er weer af? Of moet je de emmer in zijn geheel weggooien?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:25

Zojuist gebeld naar de beste meneer over de verzendkosten en ik was niet de eerste die belde...
Het is een foutje van de verzendkosten want die hoef je alleen niet te betalen als je een complete dazenval koopt, dit is niet bij aanschaf van schroefjes e.d. zo zegt hij. Hij zou de site direct aanpassen.

ik heb aangegeven dat ik vond dat de verzendkosten vergoed zouden moeten worden totdat hij zijn fout hersteld had maar dat is de meneer niet van plan. Hij adverteerd er mee maar laat je wel betalen, vind ik niet terecht. Hij denkt daar anders over....

Ik heb een screenshot van de site, maar krijg die hier niet afgedrukt....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:30

Wendy schreef:
Stomme vraag die ik ook al op facebook aan iemand heb gesteld, maar hoe krijg je de dazen er weer af? Of moet je de emmer in zijn geheel weggooien?

Dat antwoord was te vinden met vriendje google :D ;)

How is Tangle-Trap removed?

Xylene and/or hexane will remove Tangle-Trap Insect Trap Coating, as will Mineral Spirits (paint thinner). Histoclear is a concentrated solvent made from citrus oil that is an environmentally safe way to remove Tangle-Trap.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:48

Ik vraag me af wat er gebeurt tijdens een regenbui. Drupt de lijm dan de wei in zodat je een plakkerig stuk gras overhoudt? Of blijft alles braaf op z'n plek zitten?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:04

Britta31 schreef:
En van die ouderwetse plak vliegenvangers die je aan het plafond moet hangen en die om de emmer draaien.

Hihi, dit idee had is gister ook! Ik was aan de knutsel gegaan met een bal,hoepel en gaas, maar krijg het gaas gewoon niet netjes strak eromheen.

Toen ik het filmpje had gezien met die emmer, leek me dit ook wel een idee! Ga alleen niet bijna 50 euro betalen voor die lijm..Dus misschien zijn die vliegensticks een idee?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:06

de lijm die gebruikt is in het filmpje in de linkjes is watervast, daarom hoef je ook maar 1 keer per zomer in te smeren, dus ook na een regenbui plakt het nog.
Althans, dat haal ik in ieder geval uit de comments. Zelf geen ervaring met die lijm.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:14

Bij de dierenplaagshop.nl zag ik insectenlijm voor €5,95
Het is dan wel maar 50 ml maar misschien eerst eens makkelijk om uit te proberen.
Het heeft dezelfde kenmerken als de dazenlijm.

Een zeer krachtige niet uitdrogende insecten lijm.
Eenmaal gelokt op de lijm, kunnen deze er niet meer van loskomen.
Ideaal voor het heractiveren van lijmvang platen.
Knijpflesje 50ML

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:43

Dat is ook wel interessant Zwanepol. Die muizenlijm ben ik trouwens ook wel benieuwd naar. Die wordt verkocht bij de dierenwinkel om de hoek. Alleen voor muizen zou ik die nooit gebruiken. Dat vind ik dan weer te zielig.

Je kan die emmer toch net buiten de wei zetten? Dan vangt hij ook genoeg dazen denk ik.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:50

Die dure emmers hoeven ook niet!!

Gewoon naar je plaatselijke snackbar en vraag daar naar de emmers die ze over hebben van de frituurvet, mayonaise, ketchup etc. Meestal kan je er daar wel 10 tot 20 per week ophalen die ze anders weggooien. Het is ff een rotklusje om ze schoon te maken, maar dan kan je voorlopig vooruit!!
Laatst bijgewerkt door Mareintje op 21-07-15 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:51

Ja maar niet iedereen kan het buiten de weide zetten natuurlijk. Wij zitten met een pad links en achter van de weide, straat aan de voorkant en recht een buurman. Andere weide zelfde verhaal maar dan met link, rechts en achter maisveld.

Wij hebben wel kleine stukjes die we makkelijk kunnen afzetten zoals een vierkantje van bomen, langs de schuil, hoekje schuin afzetten,... Maar paardjes zijn hier gek op alles wat nieuw is en vooral alles wat beweegt.
Dus zou wel handig zijn om te weten of het nog van paardje af gaat, en of het ook geen kwaad kan voor hun.

Mareintje schreef:

Gewoon naar je plaatselijke snackbar en vraag daar naar de emmers die ze over hebben van de frituurvet, mayonaise, ketchup etc. Meestal kan je er daar wel 10 tot 20 per week ophalen die ze anders weggooien. Het is ff een rotklusje om ze schoon te maken, maar dan kan je voorlopig vooruit!!

Je moet er wel aan denken dat de emmers zwart moeten zijn, die van frituur zijn meestal wit. Dan wordt de emmer niet warm en niet aantrekkelijk voor dazen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:51

Mareintje schreef:

Die zijn toch niet zwart? :?
Of effe zwart spuiten, wellicht?

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:56

Wendy schreef:
Mareintje schreef:

Die zijn toch niet zwart? :?
Of effe zwart spuiten, wellicht?

Ja, daar had ik dan weer niet aan gedacht...
Zwarte spuitbus met verf is dan weer wel goedkoop bij Action te krijgen ;-)
Maar of dat goed blijft zitten en of daarna de lijm ook weer goed pakt?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:57

Zwarte emmers koop je voor een euro bij de Welkoop of Action ;) Ik ben meer benieuwd naar welke goedkopere lijmsoorten ook geschikt zijn.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:03

Nou de eerste test hangt :D ik ben benieuwd.