[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:41

Stal of weide deken?
Ik heb zelf altijd dekens met halve halzen of highliners voor de mijne.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:49

Fleur_a schreef:
Weet iemand waar je een beetje voor een normale prijs een vliegendeken met uitsparing + nek kunt kopen? (20-30 euro)

Epplejeck 35 euro dacht ik echt een hele fijne! Is een fel blauwe
Ej eigen merk moet je niet nemen die kan je bijna niet aan je hoofdstel bevestigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:53

Veulen84 schreef:
Stal of weide deken?
Ik heb zelf altijd dekens met halve halzen of highliners voor de mijne.

Weide gebruik.
Ik zat zelf ook te kijken naar halve halzen en highliners maar kan ze in vliegendekens niet vinden.
Welk merk heb jij?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:56

Hoi allemaal, mag ik hier wat vragen stellen?

Ik heb zelf een ontzettende koukleum als paard en ik ben nu alvast aan het inlezen op een goede winterdeken. Afgelopen winter heb ik het gedaan met een 300 grams onderdeken en een 150 grams of 250 grams boven deken.

Paard staat in de winter een paar uurtjes in de paddock en verder op stal.

Nu dacht ik om nog een 500 grams onderdeken te halen of een Bucas aan te schaffen, en dan degene die tot -25 of -15 kan.

Zijn er naast bucas nog andere echt warme dekens die jullie aan kunnen raden? BR past niet goed op mijn paard, Amigo eigenlijk ook niet. Harry's horse vind ik zelf wat minder, deze schuiven allemaal naar achter.

alvast bedankt voor het meedenken :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:11

Rambo en Bucas zijn goede warme dekens.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:11

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:17

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:19

oh kijk! dank je wel! ga ik even lezen wat die coating dan doet :)

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:20

Ik vind het grote voordeel van de smartex dat je je paard er ook bezweet kan onderzetten. Het deken doet, naar mijn ervaring, echt wat het belooft.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:23

Bij die dekens hé, is dat gewoon een kwestie van opgooien en niet meer wisselen met dekens als het in de nacht kouder is of als het van 15 graden ineens naar 5 graden gaat etc?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:28

volgens mij wel, dat is wat ik wel interessant vind, ik wissel me nu scheel elke keer... vraag me wel af of hij echt koel genoeg is als het ineens 10 graden is.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:31

Hmm ben benieuwd of er hier iemand mee leest die deze deken al een keer gebruikt heeft in de winter.
Aankomend jaar zal die van mij er waarschijnlijk ook aan moeten geloven en dit systeem bevalt me eigenlijk wel. Daarnaast als je het om gaat rekenen zal dit niet extreem duurder zijn als dat je losse dekens haalt.
Plus het gemak hiervan, dat lijkt me ideaal. En je hebt ook een sterkte deken.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:35

ja dat dacht ik ook al! ik denk wel dat je moet nagaan hoe ''zuinig'' je paard is, als ie hem snel sloopt is wel echt zonde.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:00

Ik heb bijna alleen maar de smartex dekens. Je moet nog wel wat wisselen (heb het over geschoren paarden), maar heel minimaal. Overgang dag/nacht bijna nooit, dat is echt maar enkele nachten per jaar. De select quilt onderdeken met stay-dry voering vind ik er ook ideaal onder. Mijn fjord heeft in de winter van 2013/2014 vanaf eind oktober tot eind winter alleen met de smartex rain gestaan. Die is toen in augustus en september geschoren, maar ziek geworden dus daarna gewoon de vacht laten groeien.

Als je het zo goedkoop mogelijk wil houden zou ik gaan voor de rain en select 150 grams onderdeken of voor de multi (zilvere, zit 150 grams deken bij). Afhankelijk van je paard dan eventueel nog de 300 grams select erbij. Toen ik de dekens kocht waren die er nog niet, dus ik heb alle drie de diktes en een reserve all in one :')

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:36

Zijn hier ook mensen met een Rambo Sweet Itch Hoody?
Ik heb een (smal?) paard van 1.68 en had tweedehands een RSIH gekocht maat 205, alleen is deze echt te groot.. Vallen deze dekens echt ruim, waardoor ik een 190cm moet kopen? Of zou een 195cm moeten kunnen. Twijfel haha. Dus iemand die hier iets over kan zeggen?

En om even op hierboven te reageren, ik heb de Bucas Power Turnout Light (dus -10 tot +16).
Vind het zelf een super fijne deken, maar mijn paard is wel in de haren geschoten. Veeel minder dan hij normaal zou doen maar toch wel wat. Heb hem er nog nooit koud onder gehad terwijl het een echte miepdoos is.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:47

Paard bij mij op stal is normaal Gebouwd, 1,66 en heeft maat 190 van de rsih! Mijn ervaring is ook bij mijn eigen paard dat ze ruim vallen.

Heeft iemand ervaring met de bucas buzz off Rain? Ik wil hem graag aanschaffen voor een paard wat gevoelig op de rug is, regen deken is nu te warm maar die regen trekt ze niet echt goed zonder deken...

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:22

Ik ben op zoek naar een goede ademen de vliegendeken voor mijn witte merrie die zowel last heeft van de insecten waardoor ze onrustig word en zich op de grond gaat gooien. Maar ook als bescherming tegen de zon.
Wie heeft een goede deken hiervoor.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:54

ook ik ga ze af en toe onder n deken zetten...mijn merrie zit onder de bulten vanwege insecten.
Ook hebben we een grote wei in het bos, maar daar is het nu niet leuk voor ze en worden ze lekgeprikt. Dus staan ze in t weitje bij huis, waar niets meer te eten is. Beetje jammer.

Daarom denk ik er over, ze met een vliegendeken af en toe in het bos te zetten.

Wbt Winterdeken: ik had voor mijn ruin een bucas smartex all in one, super deken, niet kapot te krijgen. Heeft hij echt wel 10 jaar op gehad. "Nadeel" was wel, dat hij extreem dik was, dus je wel moest uitkijken, dat je de deken er niet te vroeg of bij te milde temperaturen op gooide.

Je kunt ook met het laagjes systeem werken / onderdeken er onder doen. Ik heb zelf 2 dekens, een van 150 gram en 1 van 300 gram.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:16

dank jullie wel voor de reacties.

ik heb zelf nooit een vliegendeken om dus daar geen ervaring mee :)

Ik ga wel de Bucas Power turnout, die tot -25 kan. Hij krijgt hem dan pas op als ik hem eind oktober heb geschoren, daarvoor gaat hij onder een Bucas 150 gram :) ik kan altijd nog wisselen en evt. zelfs een onderdeken doen.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:22

Voor het ontharen van Fleece spul (dekens voor paarden, maar ook dekentjes op de bank die de kat heeft aangevallen :Y) ) pakken wij altijd een stuk Duct Tape die we eroverheen halen, gewoon over de haren heen plakken en er als het ware vanaf 'harsen' werkt erg goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:26

Nogmaals mijn vraag, omdat ik geen antwoord heb gehad en die ik wel heel graag zou willen :j

Wie kan mij helpen?

Ik heb al meerdere vliegendekens voor mijn paard geprobeerd maar nog steeds niet een fijne gevonden die niet trekt bij de borst.

Probleem is dat ze een hoge schoft heeft, smalle boeg en voor de rest ook een smal paardje is (beetje richting Arabier), daardoor trekt de deken achter haar schoft en komt dus te knellen bij haar borst.

Wie heeft er tips welke dekens fijn zijn?
Qua budget helaas niet heel veel te besteden, dus graag geen dure merken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:28

kan je niet helpen...heb alleen erg ronde paarden :+

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:35

Romy1234 schreef:
Nogmaals mijn vraag, omdat ik geen antwoord heb gehad en die ik wel heel graag zou willen :j

Wie kan mij helpen?

Ik heb al meerdere vliegendekens voor mijn paard geprobeerd maar nog steeds niet een fijne gevonden die niet trekt bij de borst.

Probleem is dat ze een hoge schoft heeft, smalle boeg en voor de rest ook een smal paardje is (beetje richting Arabier), daardoor trekt de deken achter haar schoft en komt dus te knellen bij haar borst.

Wie heeft er tips welke dekens fijn zijn?
Qua budget helaas niet heel veel te besteden, dus graag geen dure merken.

Bucas en Horseware

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:06

__Amber__ schreef:
Zijn hier ook mensen met een Rambo Sweet Itch Hoody?
Ik heb een (smal?) paard van 1.68 en had tweedehands een RSIH gekocht maat 205, alleen is deze echt te groot.. Vallen deze dekens echt ruim, waardoor ik een 190cm moet kopen? Of zou een 195cm moeten kunnen. Twijfel haha. Dus iemand die hier iets over kan zeggen?

En om even op hierboven te reageren, ik heb de Bucas Power Turnout Light (dus -10 tot +16).
Vind het zelf een super fijne deken, maar mijn paard is wel in de haren geschoten. Veeel minder dan hij normaal zou doen maar toch wel wat. Heb hem er nog nooit koud onder gehad terwijl het een echte miepdoos is.

Ik heb ook een Rambo Sweet itch hoody deken gekocht voor mijn paard en die is ongeveer 1,67denk ik en ik heb er een 190 opliggen.

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:05

Bedankt voor de reacties! Ik ga op zoek naar een 190 tweedehands of een leuke actie ergens :)