Die van mij kunnen zelf de keuze maken. Ze kunnen in de schuilstal staan. In de paddock maar kunnen ook doorlopen en in de wei staan. Daar staat ook een grote boom en ze kunnen dus ook in de schaduw staan.
Mijn Shetlanders in de paddock achter m'n huis zitten natuurlijk ook niet op die hitte te wachten, want de paddock ligt ook nog redelijk beschut door geboomte. Zijn hebben echter beschutting (schaduw van een enorme vlier en een paar hoeken van de schuilstal en omliggende opstallen. Zij kunnen dus ook lekker kiezen waar ze willen staan. Wordt het te bar zet ik de tuinslang er op, maar dat is tot nog toe nog nooit nodig geweest. Ik heb opgemerkt dat ze met heet weer gaan liggen rollen in het zand/aarde gedeelte, en zo hebben ze vanzelf eigenlijk al een soort "laagje" als buffer tegen de zon. Als ze dan nog onder de overhangende vlier gaan staan hebben ze het goed naar de zin.
MonetteFoto
Geplaatst: 30-06-15 17:10
Ik zou gaan voor de paddock, schaduw (en veeel schoon drinkwater) is het belangrijkst
mirgino
Geplaatst: 30-06-15 17:46
M_M_F schreef:
Ik zou gaan voor de paddock, schaduw (en veeel schoon drinkwater) is het belangrijkst
schoon drinkwater is altijd belangrijk en niet alleen als het heet is
LeaDup
Geplaatst: 30-06-15 18:27
Ik zou ook voor de paddock gaan! Schaduw in deze hitte is echt belangrijk!
Tja, hier hebben de paarden verschillende mogelijkheden om in de schaduw te staan maar ze hebben de hele dag in de volle zon gestaan... Weet niet wat voor stallen t om gaat, maar het metaal of de stenen daarvan geven vaak ook een hoop warmte af.