rijden met warm weer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:51

Als het 1 zo'n hete dag is geef ik hem vrij, en zou ik wedstrijd hebben dan veel water in de buurt en heel kort losrijden.
Is het wat langer warm dan train in hem laat in de avond als het gaat afkoelen

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:54

Ik ging op warme dagen meestal (zonder zadel) hobbelen door de bak, af en toe balkjes meenemen en een drafje, na de tijd lekker de sproeier erop.

Of een lekkere rit door het bos.

Angelique_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:01

Lekker rustig aan doen, bij ons ligt de bak grotendeels in de schaduw dus dat scheelt al. En lekker afspuiten na het rijden!

ryukapple

Re: rijden met warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:03

Als ik al met dit hete weer rij dan zetten we lekker de sproeier aan lekker verkoelend :D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:12

Onze bak heeft geen schaduw dus ik denk er nog niet aan om te rijden :') ik geef ze altijd een dagje vrij. Morgen weer een (koelere) dag. :)

Ik ga met dit weer ook niet hardlopen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:18

Nee ik doe echt niks met ze... Ik heb zelfs medelijden met ze met dit warme weer... Ze staan nu niet op het gras. Pony heeft cushing. Aan hooi moeten ze nu niet echt denken. Zorgen voor genoeg water is het enige wat ik kan doen en verder hopen dat het snel koeler wordt. Vanavond regen dus is lekker verfrissend voor ze. Ze hebben toegang tot inloop stal maar die zal ook wel warm zijn. Arme diertjes :(

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:25

Vanochtend om half 11 heb ik nog gewoon gereden. Nu rijd ik sowieso nooit heel lang en nu dus ook niet. Doe wat stap, draf en galop en daarna de vijver in :D
Ging prima en het was niet te warm. Moet er wel bij zeggen dat 3/4 van de bak nog in de schaduw lag op dat tijdstip.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:28

Met weer als vandaag rij ik altijd zo laat mogelijk, maar sla vandaag maar eens over en ga vanavond wel op het terras in het dorp zitten :') (mits het droog blijft)

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:38

Kom net van het paard af, dus eigenlijk gewoon op het heetst van de dag gereden. Enige wat ik anders heb gedaan dan normaal is wat vaker stappen en natuurlijk achteraf lekker lang afgespoten (inclusief mezelf). Hij moet op wedstrijd ook wel eens gewoon met dit weer presteren.
Nu moet ik wel zeggen dat het lijkt alsof hij er weinig last van heeft, hij was best fel en zweette niet eens bizar veel. Ik denk dat je gewoon goed moet letten op wat je paard aangeeft, als hij het niet trekt merk je dat vanzelf. Plus dat er waarschijnlijk ook verschil zit tussen een fit sportpaard en, ik noem maar wat, een ouder recreatiepaard.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:14

Met dit soort warmte die 'ineens' opkomt ga ik hem niet rijden, hij is dan sowieso niet vooruit te branden, hooguit ga ik hem wassen en daarna droogstappen langs de weg.

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 15:27

ik heb het paard maar lekker gewassen :)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:32

Vanmorgen al om 7.30u het bos in, heerlijk! :)) Niemand tegen gekomen, en, belangrijker, het was nog heerlijk koel! Daarna paarden paar uurtjes op het land gehad, tot het te warm werd (het waait weinig op de wei). Als het echt zo heet is als nu staan ze lekker op stal, daar waait vaak nog een klein briesje.

En inderdaad: bij 1 zo'n hete dag lekker niks of heel vroeg, indien het langer aanhoudt wel rustig blijven rijden, dan wennen ze er aan. Nu is het een dag en heel plotseling, dus vandaag echt even rustig aan gedaan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:33

Ik heb gister middag een cross training gehad en dat easwas al erg warm. Alleen door afwisselend werd heeft ze weinig gezweet. Daarna lekker koelen.
vandaag moest ze dus wel lopen. Vanochtend rond 11 uur dus lekker lang en laag gereden en even langs de dijk.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:37

Ik heb wel lekker actief gereden vandaag.
Wel een bosrit: daar is aanzienlijk meer schaduw, in de zon van de bak zou ik niet snel doen op 't heetst van de dag. Maar moet het wel dan gooi ik er gewoon veel water overheen. Vandaag vond ik het in 't bos nog wel mee vallen, stond aardig wat wind ook.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:46

Ik train s'morgens vroeg.Het was vanmorgen om 8 uur 14 graden,dus heerlijk voor ons allebei.Opdit moment zou ik er niks mee doen,dat is echt erg warm.Momenteel is het hier 35 graden.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:49

Ik vind het persoonlijk echt niet te doen hoor zulk weer :o ik heb paardlief maar even lekker geborsteld en daarna mocht ze lekker op stal. Bak staat in de zon dus daar doe ik mezelf en het paard geen plezier mee :)

Een lekkere rustige bosrit vind ik overigens nog wel fijn, dan zit je sowieso in de schaduw. 's avonds laat is ook wel fijn (mij niet gezien om 8 uur). Een beetje aanpassen aan de warmte. Het is zo plotseling dit weer je moet er echt aan wennen {:}

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:53

Ik rij geen wedstrijden met deze temperaturen. Ik geef mijn wedstrijden kort van tevoren op, met zulk weer heb ik er namelijk echt geen zin in en mijn paard ook niet.

Vandaag was ik om 6:30 al klaar met rijden/verzorgen. Ik pas de training dan ook niet aan.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:54

Ik heb vanavond rond half 8 les, in buitenbak, verstandig of kan ik het beter afzeggen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:13

Vanavond om half 8 ligt het eraan waar je woontmaar zou het heel goed kunnen stortregen en onweren hihi

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:21

Joscelyn schreef:
Kom net van het paard af, dus eigenlijk gewoon op het heetst van de dag gereden. Enige wat ik anders heb gedaan dan normaal is wat vaker stappen en natuurlijk achteraf lekker lang afgespoten (inclusief mezelf).

Dan kunnen we elkaar een hand geven :D

Paard had er geen last van, ik ook niet. In Hong Kong (Olympische Spelen Beijing 2008) was het nog veel heter.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:22

mijn knieband zit een scheurtje in dus ik lig sowieso stil.
maar ik had vandaag overgeslagen het is te warm, lichtelijk rijden is niet heel erg denk ik

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:03

Als het meerdere dagen dit weer is dat zit ik rond 5 of 6 uur 's morgens op de eerste. Overdag staan ze dan op stal en kunnen lekker buiten hangen met hun hoofd (geen beschutting op de weide) en gaan voor de nacht weer naar buiten :)

Mijn pony werkt ook nog graag als het zo warm is maar ik doe het haar niet aan.
Nu hebben ze momenteel toch vakantie ivm zwangerschap

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:13

Rex_Rolfo schreef:
Joscelyn schreef:
Kom net van het paard af, dus eigenlijk gewoon op het heetst van de dag gereden. Enige wat ik anders heb gedaan dan normaal is wat vaker stappen en natuurlijk achteraf lekker lang afgespoten (inclusief mezelf).

Dan kunnen we elkaar een hand geven :D

Paard had er geen last van, ik ook niet. In Hong Kong (Olympische Spelen Beijing 2008) was het nog veel heter.

Je weet wel dat die paarden een iets andere conditie hebben en ook eerder over gaan om te wennen aan het klimaat? Is echt een loze vergelijking met gewone paarden hier in Nederland.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:23

Elmira30 schreef:
Vanochtend zat ik om 9.00 uur op paardlief en ik vond het toen al te warm :o Rustig aan gereden (voor wedstrijd)zonder galop en maar een half uur. Ik had eigenlijk om 7 uur/half 8 moeten rijden maar toen lag ik nog te knorren :+
Nu overdag is geen optie. Te heet voor mij, vind ik ook te heet voor het paard. Dan zou ik s'avonds na 8 uur gaan rijden.

Edit: ik heb alleen een buitenbak

Ik vond het om half 7 ook warm _O- en vroeg :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:26

Bovendien heb ik geen heel groomingteam bij.