zwermen knutjes/mugjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mosagaat

Re: zwermen knutjes/mugjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 09:49

Voor karev de rambo sweet-itch deken val goed bij breed geschouderde koudbloeden, die van mijn echte eczemer (merens) staat al vanaf half maart er onder

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:35

aisie schreef:
Hinke schreef:
Dat denk ik ook elinebakker :) sprays hebben bij mijn paard ook nog nooit gewerkt.
Mijn paard is ook vrij gevoelig voor knutjes -O- Sinds gisteren heef t ze er weer last van. Normaal is ze superrelaxt en bomproof maar met knutjes veranderd ze in een dolle mina :+ Ik heb mezelf al voorgenomen om in de zomer niet te starten want ze is buiten alleen maar aan het hoofdschudden.
Voor op buitenrit zou ik wel graag een oplossing willen hebben want onze buitenritjes zijn zo wel wat spannend :D Als we door het bos galloperen raakt ze helemaal opgefokt door de muggen en moet ik me echt schrap zetten.
Sprays werken niet maar zijn er geen hoofd of neusmaskers te vinden die ook goed werken voor knutjes? Gewone vliegendekens hebben volgens mij te grote mazen.

Er zijn goede uitrijdekens te koop, moet je even goed zoeken naar dekens met dichte mazen die zijn er wel. Die werken wel goed. En er zijn genoeg maskers ook te koop. Je kunt het beste exceemdekens en hoofdkappen kopen. Die zijn speciaal gemaakt om die knutjes weg te houden. Al zal er nooit iets 100% afdoende zijn.
Ik vind een deken niet sneu. Een paard die barst van de jeuk vind ik wel sneu.

Ik heb 1 van amigo :) Op zich wel ok, maar ik vind het nooit fijn rijden met die uitrijdekens en ik vraag me af of ze goed werken tegen knutjes. Na een galop moet je hem altijd rechttrekken, en ze gaan er behoorlijk onder zweten. En de buik is nog steeds vrij dus ze blijft naar haar buik schoppen.

@Cemlys vervelend. Hebben ze geen eczeem?

@karev- geen idee!

@Luvina gebruik je dat in de wei of met rijden? Ik heb gemerkt dat zodra ze zweten met rijden het effect snel weg is.

Morgen ga ik met een grote groep op buitenrit en ik ben aan het twijfelen- of haar hele vliegenoutfit gebruiken (uitrijdeken, oor/oognet, neuskap+vliegenspray op haar buik), of toch weer eens zonder vliegennet proberen en alleen vliegenspray gebruiken.
Wat doen jullie met buitenrijden?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 03:06

Hinke ze hebben nooit eerder geschuurd. Ik heb de een 6 jaar in bezit en de ander, dus sinds veulen af aan. Wel heel toevallig dat de drachtige merries in een keer exceem krijgen denk ik. Overigens lijkt het nu weer aardig rustig (Maarja veel wind en regen ;))

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 03:27

Hier ook van de week die kleine mugjes.
En inderdaad dan ook begin van de avond.
Sommige paarden rennen dan echt door de wei.
Ze gaan dan op stal met de lichten uit.
Vliegendeken nog niet op gehad wel regendeken nog op.
Met warme weer zonder deken.

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:03

mijn shet heeft er ook enorm veel last van! maar kan het niet dat ik dr rond 4 uur een exceem deken opdoe zodat ze er niet de hele dag mee hoeft te lopen of zeg ik nou iets heel doms?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:58

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:08

Hier is het ook elende met mugjes etc. Heb nu bio kill geprobeerd. Nog even afwachten of het werkt. Bij mijn honden werkt het iig super tegen teken en op de ramen tegen vliegen enz

Avelana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:17

tectonic poor on, dit is voor koeien, maar bij mijn pony's helpt het goed.