Paarden binnen met dit weer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doen jullie (kwa buitenzetten) met jullie paarden met dit weer?

Hetzelfde als altijd
175 (64%)
Korter naar buiten
59 (21%)
Binnen blijven
37 (13%)

Totaal aantal stemmen: 271

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:18

Ik heb de paarden ook binnen gelaten. Ze kwamen gisteren al bijna door de draden vanwege de wind. Die wind is nu alleen nog maar harder, dus ik laat ze lekker staan.

_PatriciaH

Net zoals altijd 24/7 buiten, ik werk de hele dag en op stal zijn ze niet gewend. Tuurlijk is het wel spannend wat ik aan tref straks maar het lijkt me ook niet fijn om de hele dag binnen te staan daar kan ook wat gebeuren!

Brainless

Tinkerloos schreef:
Lekker naar buiten.

Stel dat ze nu al lekker 24/7 op de wei stonden, dan haal je ze met storm toch ook niet naar binnen?
In Juli kan het ook stormen, en dan is het opeens niet erg als het waait. :+

De mijne stonden al 24/7 buiten, maar hier is het echt drama en mijn NRPSer blijft maar lopen en rennen.
Ook afgelopen 2 nachten en daarom heb ik ze toch maar (om 23:00 uur) binnen gezet.

Sinds vanochtend is het ontzettend erg, paaltjes waaien om, takken op het draad (dus geen stroom meer).
En maar blijven rennen de hele ochtend. Nu het net nog harder ging waaien heb ik ze toch maar binnen gezet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:19

jorika1986 schreef:
Ze waaien heus niet weg en er komen vast geen bomen voorbij vliegen. Lekker buiten.

Hier zijn er al diverse bomen omgegaan :+

Cioccolato

Re: Paarden binnen met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:20

Lekker op stal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:21

Hier komen dus hele reclame borden voorbij en ik zit niet eens aan de kust!
Het was trouwens ook mijn shetje die het hardst liep te piepen dat ze naar binnen wou <<)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:22

Binnen kan het ook gevaarlijk zijn :') Hier een luik losgewaaid vanuit een musketonhaak :wow:
Hij zat daarmee aan de muur bevestigd. Echt super stevig zou je denken.
Ben blij dat mn pony die niet tegen zn koppie heeft gekregen (ze staan in de paddock).
Laatst bijgewerkt door xApple op 31-03-15 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight17

Denk dat die van mij maar even een paar uurtjes buitenkomen vandaag. Heel veel bomen in de buurt dus de takken zullen wel vliegen, daarnaast geen schuilplek tegen de wind die ze vol op zich hebben en als het dan ook nog regent. Nou dat lijkt me voor geen paard wat aan.

Brilletje

Denk dat dat afhangt van waar je woont, is het beschut, vliegen de takken om je oren, aan de kust enz en hoe reageren je paarden.
Mijn bejaard paard vind het eigenlijk helemaal niets, staat alleen maar openeer te hippen van de zenuwen. Terwijl voor hemzelf buiten wel het beste is, maar ja, de hele dag zenuwachtig is het toch ook niet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:23

Die van mij staan met zijn tweetjes eigenlijk altijd zolang buiten maar op de wei is het een wind tunnel en de oudste is geschoren Dus ze blijven lekker binnen :')

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:26

Die van mij staan normaal gesproken 24/7 buiten. Ik heb ze gister binnengezet, niet om de wind maar om de regenbuien van de afgelopen dagen en nachten. De wei is één grote modderpoel geworden, ik geloof ook niet dat de pony's echt heel gelukkig worden van moddertrappen. Over een paar weken heb ik ook verhard stuk in de wei met schuilstal, dan laat ik ze wel gewoon buiten. Kunnen ze zelf kiezen. Ik denk dat ik ze vanavond wel even een paar uurtjes buiten laat om de energie eruit te gooien, maar vannacht gewoon weer lekker binnen hoor :j
Rest van het jaar kunnen ze lekker buiten spelen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:28

Ook bij mij gewoon naar buiten.
Ze staan ook alleen overdag op wei, savonds gaan ze weer naar binnen.
Toen ik met haar richting het weiland liep schrok ze van een takje wat pal naast op de grond viel :')
Maar eenmaal op het weiland deed ze even gek en begon gras te eten.
Bij ons hebben ze er geen last van, maar kan best zijn dat de staleigenaar ze vanmiddag wel eerder naar binnen haalt.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:29

Hier ook buiten in de paddock, maar ze kunnen binnen als ze willen, ook al zie ik dat niet snel gebeuren.
Ze staat 24/7 buiten en ik heb ze nog nooit horen klagen ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:34

Gewoon buiten. Ga er gewoon keertje extra heen om te kijken of er geen bomen om liggen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:34

Binnen. Ik woon aan de kust. Weiland is omgetoverd in een gladde (klei) modderpoel. Het waait echt heel hard. Het risico is me te groot. Als ze op deze ondergrond gaat rennen, dan gaat ze glijden en dan gebeuren er ongelukken.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:40

Normaal mogen ze hier kiezen en staan de staldeuren open, maar vannacht heb ik ze toch binnen gezet, (gewoon omdat ik dan zelf geruster slaap :D )
Op het moment waait het hier kei en kei hard en die mafkezen staan toch gewoon buiten.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:41

Hier staan ze ook lekker buiten

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 13:58

Bedankt voor al jullie reacties.
Hier zandgrond wat ze niet kapot lopen en een vaste houten omheining. Weinig risico dus, enigste risico zijn een aantal bomen om de wei heen. Maar dit zijn er maar weinig. Risico's blijven er altijd wel als je je paarden buiten zet..

De reden dat ze binnen moeten blijven is dat ze anders te wild gaan doen buiten.. Wat ik pure onzin vind, ik ga ook altijd gewoon rijden met wind en regen, dus ze zijn het wel gewend. Ze hebben in de vier jaar dat wij hier op stal staan nog nooit binnen gestaan door dit soort weer (enkel 2 dagen door erge ijzel, waar ik me dan in kan vinden, maar zelfs toen is het pad voor de stallen gestrooid en hebben ze een paar uurtjes buiten gelopen). Ik heb ook heel duidelijk aangegeven toen ik hier op stal kwam staan dat binnen blijven door slecht weer voor mij not done is. Nu hebben de staleigenaren zelf een duur nieuw paard gekocht, vorige week, en met het eerste beetje regen en wind gaan ze al op stal.

Ik was benieuwd of ik roekeloos was, maar gelukkig lees ik hier dat de meesten hun paard gewoon naar buiten doen..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:59

24/7 buiten met schuilstal. Heb niet eens de mogelijkheid ze op te sluiten binnen, maar dit is het enige weer waarbij ik dat mis. Ik heb nogal wat bomen op en rond het terrein, flinke takken vallen hier overal en dat vind ik het gevaarlijkste nu. Gelukkig zijn ze zelf zo slim voornamelijk in de stal te blijven, net zoals de schaapjes. Maar ik zit niet rustig nu!
Zonder die bomen zou ik het weer niet eng vinden. Ze zijn wel wat gewend dus doen niet gek nu. Eentje is wel iets meer gespannen dan anders maar das alles gelukkig.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:02

MIjn paarden staan 24/7 buiten met schuilstal. Kan ze ook niet opsluiten. en voelen zich veiliger met het buiten staan en zien wat er gebeurd dan dat ze in hun stal blijven staan bij mij. Grootste angst is dat er een boom/tak in de omheining valt en ze weg kunnen. Maar verder paarden zijn slim genoeg om te reageren vaak:)

Er kan altijd iets gebeuren met dit weer dus als ik daar aan moet denken....komt het nooit meer goed...

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:06

Die van mij zou ik normaal gewoon buiten zetten. Alleen door de regen staan er plassen op de wei en de boer wil ze dus niet op het land ivm kapot lopen. Bij de wei staan bomen maar op stal zijn ze ook omgeven door bomen dus dat maakt geen verschil hier

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:18

Ik heb ze vandaag maar wat later buiten gezet. Met de regen vanochtend toch nog even binnen gehouden. Nu waait het alleen en staan ze buiten, alleen het land is wel een grote plas..

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:26

Hier kunnen ze zelf kiezen...en ze kiezen voor binnen :D. Ik geef ze geen ongelijk, vind er zelf ook niks aan buiten.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:27

Die van ons staan wel gewoon buiten. Ik had mijn Andalusier eigenlijk wel graag binnen willen hebben. Hij was van het weekend al zo zenuwachtig door die wind. Maar goed ze kunnen wel weg rennen, en dat kan in een stal niet...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:38

Hier staan ze al van 7u vanochtend buiten...en ben net wezen hooi brengen en ze stonden er nog :D :+ Vinden het ook helemaal niet erg, nochtans is er geen tot weinig beschutting op de weides.
Moet enkel het hooi vastbinden op de kruiwagen of alles is foetsie :')