Wanneer halen jullie de deken er af?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wanneer halen jullie de deken er af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:05

Pff wat een hoog aantal grams dekens hebben jullie paarden nog op zeg!
Mijne maakt echt zowat geen vacht aan en staat nu al een maand onder een gevoerde 0 grams regendeken, overdag en snachts, niks aan de hand.

Bij mij hangt er vanaf, als het snachts niet meer vriest en overdag rond de 10 graden is gaat de deken er af, kunnen ze makkelijk hebben hoor.

We moeten paarden niet met ons zelf gaan vergelijken he, wij hebben het veel sneller koud als een paard.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:08

Ja ik vind het heel moeilijk, de mijne staat nog onder 400. Geschoren vachtje.
Denk dat ik toch een van deze dagen hem ga omwisselen voor de 200.
Is zo lastig! Want het is nog zo koud 's nachts. En helaas heb ik neit de mogelijkheid voor het wisselen vd deken 's ochtend/'s avonds

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:13

Toevallig staat hij nu zonder, na het rijden moest hij zo nodig in de modder gaan liggen... :+
Ik doe de deken zo snel mogelijk af en zo laat mogelijk op. Meestal gaat hij er eind oktober/begin november pas op en in maart af. Mijn paard heeft zomer en winter een mooi dun vachtje.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:16

Hier laat ik ze er toch nog even op liggen die dikke, jong paard lijkt kou gevat te hebben tijdens het rijden in de ochtend, dus die laat ik eerst maar weer is beter worden, voor ik weer denk aan andere dekens opleggen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:24

Mijne is deels geschoren, en staat nu onder zijn 100g dekentje in een buitenbox. Nachten koelt t nog best af, en hij lijkt het niet te warm te hebben ermee. Meestal als t nachts niet meer onder de 9/10 graden is deken eraf. Maar t wisselt echt per paard, en deze is nog niet zo lang van mij, dus doe vooral veel naar mn paard kijken hoe hij erbij staat en hoe warm ie is :)

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:35

Mijne staat ook nog in dr dekentje! Ik laat hem er voorlopig nog wel even opliggen, nu het 's nachts nog zo koud is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:35