Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
als je paard geen sloper is (zoals de mijne) zou je daar ook nog naar kunnen kijken
Daarnaast durft ze zelf al eens de hooligan te gaan uithangen waardoor ik vrees dat de meeste andere merken het niet lang gaan uithouden.Mylady_E schreef:@ Moos99: Howla, ik ben niet van plan om de Rain én de Medium én de Extra te kopenZal dan eerder enkel de Rain worden, aangevuld met Liners van verschillende diktes naargelang het weer.
Big Neck heb ik ook al aan gedacht, maar ik wil toch zowieso eerst kunnen passen.
Momenteel twijfel ik nog tussen de Smartex Rain en de Rambo / Rhino.
Zouden de Stay-Dry liners ook onder Horseware dekens gaan? En zouden ze dan hun eigenschap bewaren? Want die vind ik wel heel interessant ...
En hoe groot is juist het kwaliteitsverschil tussen een Rambo en een Rhino (omdat de prijs toch serieus verschilt)?
maar ik denk niet dat welke deken dan ook van +12 tot -10 kan (of welke graden dan ook). Leuke verkoop praat naar mijn inzien, de voering blijft hetzelfde. En ik weet zeker dat mijn paard bij +12 toch echt staat te zweten onder zo'n deken, hoe goed die ook ademt.
voor echt koude dagen heb ik een dikke winterdeken.

Saayer schreef:Verklaar me voor gekmaar ik denk niet dat welke deken dan ook van +12 tot -10 kan (of welke graden dan ook). Leuke verkoop praat naar mijn inzien, de voering blijft hetzelfde. En ik weet zeker dat mijn paard bij +12 toch echt staat te zweten onder zo'n deken, hoe goed die ook ademt.
Harry's horse hoor ik veel goede verhalen over qua pasvorm, maar hoe die zich verder houd in een kudde weet ik niet.
Zelf vind ik het prettig om 1 goede regendeken te hebben en er liners onder te doen als het kouder word. Dan kan je aanpassen op het weer, en zo koud zijn de winters hier vaak nietvoor echt koude dagen heb ik een dikke winterdeken.
Succes met passen! Hoop dat je eruit komt
anders heb je kans dat er haren in de deken komt. als het terug moet kan dat problemen geven) Saayer schreef:Verklaar me voor gekmaar ik denk niet dat welke deken dan ook van +12 tot -10 kan (of welke graden dan ook). Leuke verkoop praat naar mijn inzien, de voering blijft hetzelfde. En ik weet zeker dat mijn paard bij +12 toch echt staat te zweten onder zo'n deken, hoe goed die ook ademt.
Harry's horse hoor ik veel goede verhalen over qua pasvorm, maar hoe die zich verder houd in een kudde weet ik niet.
Zelf vind ik het prettig om 1 goede regendeken te hebben en er liners onder te doen als het kouder word. Dan kan je aanpassen op het weer, en zo koud zijn de winters hier vaak nietvoor echt koude dagen heb ik een dikke winterdeken.
Moos99 schreef:Saayer schreef:Verklaar me voor gekmaar ik denk niet dat welke deken dan ook van +12 tot -10 kan (of welke graden dan ook). Leuke verkoop praat naar mijn inzien, de voering blijft hetzelfde. En ik weet zeker dat mijn paard bij +12 toch echt staat te zweten onder zo'n deken, hoe goed die ook ademt.
Het verschilt uiteraard per paard, maar mijn ervaring is dat ze tot de 10-12 graden het nog prima doen. De deken ademt. Zo zijn er veel meer ervaringen te lezen waarin dit gewoon goed gaat.
Ik verwissel ze al eerder, maar heb vaak zat gehad dat het toch veel warmer of kouder werd dan gedacht en dan zo snel als kon naar mijn paard ging en dat de deken toch nog prima was.