Uitrijdeken gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:44

mie123gie schreef:
ik stap persoonlijk alleen in en uit met uitrijdeken. Inrijden zodat hij wat sneller warm word en uitrijden zodat hij niet zo snel afkoeld. Bevalt mij altijd wel goed :)

Precies om deze reden! Als het heel koud is dan doe ik ook nog heel even indraven met de inrijdeken op

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:30

Als het koud is gebruik ik ook een uitrijdeken voor mijn pony. Hij is niet geschoren, maar heeft daarentegen ook niet veel wintervacht aangemaakt vanwege de winterdekens. Ik heb twee uitrijdekens: een fleece uitrijdeken en een waterdichte uitrijdeken. Meestal gebruik ik de fleecedeken. Als ik in de bak rijd, dan gebruik ik hem voor het in- en uitstappen. Als ik een buitenrit maak, dan laat ik hem er wel de hele weg op, maar dan stap ik ook voornamelijk. De waterdichte uitrijdeken heb ik toevallig vorige week gebruikt toen ik een buitenrit wilde maken en het regende. Het is zeker geen 'must', maar ik denk wel dat het prettiger is voor mijn pony.