24/7 buiten paard scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyke

Re: 24/7 buiten paard scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:02

Mijn paardje is geschoren een staat buiten op de wei met een stal waar zij altijd in en uit kan. Ze is volledig geschoren (inclusief hoofd) behalve haar benen. Ik heb haar benen bewust niet geschoren omdat ik dit een fijner idee vond ivm modder en regen.
Ze staat nu met een 200gr staldeken + ongevoerd regendek op en een ongevoerd nekstuk. Ze heeft het voor de moment warm genoeg.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:20

Ja hoor dat kan gerust.

Sommigen laten hun paard volledig scheren en anderen alleen het lichaam, zonder hoofd en benen.

Wat je vaak krijgt met paarden die 24/7 buiten staan en helemaal geschoren zijn, dat ze wat stekelig haar terug krijgen op hoofd en benen omdat ze daar geen bescherming hebben en dus sneller haar aanmaken om die "kale" delen te beschermen.

Vind persoonlijk wel dat je een halsdeken moet gebruiken en absoluut dekens die ademend en volledig waterdicht zijn. Ik zweer zelf bij de Horseware deken,s zijn echt toppers :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:27

Mijn paard staat ook dag en nacht buiten en is helemaal geschoren. Heb Bucas dekens op met hals, voering voor in de hals en er kan nog een onderdeken onder. Ik heb de smartex dekens, zijn eigenlijk dezelfde als die zilveren, maar zonder aluminium coating. Beter ademende dekens ben ik nog niet tegen gekomen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:53

Nies_ schreef:
Mijn paard staat ook dag en nacht buiten en is helemaal geschoren. Heb Bucas dekens op met hals, voering voor in de hals en er kan nog een onderdeken onder. Ik heb de smartex dekens, zijn eigenlijk dezelfde als die zilveren, maar zonder aluminium coating. Beter ademende dekens ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik had dus ook een smartex, die van mij kreeg een hele lelijke kale plek op de schoft...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 12:54

Ik heb zowel de irish turnout light als de irish turnout heavy.
Mijn idee is nu als ik der doe scheren een bijpassende hals erbij en de 150 grams onderdeken van bucas.
Die kan ik namelijk ook op een nog niet helemaal droog paard leggen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:02

Mijne staat 24/7 buiten en is helemaal kaal.
Gaat prima hoor :). Het is alleen een dure hobby qua dekens, maar goede dekens gaan jaren mee!

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:07

Ik heb sinds vorige week bij m'n oudere merrie een streep geschoren op der hals en borst. Dat is idd de eerste plek waar ze gaan zweten en merkte met rijden gelijk al een verschil. Paard werd als nog nat van het werken maar droogde wel veel sneller weer op met het stappen. Voorheen altijd het paard helemaal geschoren maar dit jaar voor het eerst luchtpijp en borst geschoren en bevalt tot nu toe goed. Verder heeft ze een aardige vacht van zichzelf en een amigo regendeken op.