Bucas smartex extra

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Re: Bucas smartex extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:45

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:15

Die heb ik inderdaad gelezen ja, :roll: wat een pijn in je portemonnee als dat gebeurt!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 16:17

wat ik denk dst er gebeurd is in dst topic is dat de deken gewoon verkeerd gewassen/gedroogd is. Wat natuurlijk heel erg balen is..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:57

Waarschijnlijk! Maar dan ben ik weer bang dat ik het zelf verkeerd doe :+

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:47

Ik heb de Multi Powe van Bucas.

Ik citeer Bucas verdeler

Citaat:
de fleece van de Bucas dekens heeft een isolerende waarde van zo', 150 - 200 gram. Dat betekent dat de Select Stay Dry van 300 gram een isolerende waarde van 450 - 500 gram heeft. Samen met je bovendeken is dit 600 - 700 gram. Door de aluminium coating die je paard warmer houdt bij de kou komt er nog eens 100 - 150 gram bij. Dan zit je dus al op 800 - 850 gram. Hoger dan dat is eigenlijk niet meer verantwoord.

De 'gewone' Multi power is dus met een Stay dray van 150gr, die zou een isoleerende waarde hebben van ongeveer 250gr. Dus met het bovendeken is dit gelijk aan 500-550 gr. Helaas heeft hij het er niet warm genoeg mee. Gaat bij hem goed tot ongeveer 5 graden. Erna voelt mijn paard toch helaas lauw aan. Hij staat wel 24/7 buiten met schuilhok, open ruimte met veel wind. Misschien heeft hij het snel koud.

Deken is wel heel sterk en voleldig waterdicht.

Vandaar dat het ook te koop staat, na slechts 1 maand te bruiken. Spijtig van de dure investering :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:59

Wat zij zeggen is sowieso onzin. De Power Turnout extra is namelijk nog 150 grams meer dan wat jij nu op hebt liggen. Volgens hun dus onverantwoord. Waarom zou Bucas zo'n deken maken? Ik zou jou adviseren om de 300 grams select met stay-dry er onder te steken, dan heb je hetzelfde op als mijn 24/7 buiten paard, maar geloof dat hij ook niet goed paste toch? Dan zou ik gewoon lekker voor Rambo kiezen.

Volgens hun beredenering zou mijn paard nu onder 700 grams staan. Dat is echt idioot.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:32

Zijn zeker goede, sterke dekens maar zou aanstaande kopers toch willen wijzen dat ze zich niet op de temperatuur moeten fixeren (zoals ik heb gedaan).

Ik heb er nu een 200gr staldeken onder gelegd, gezien de koude nacht en enorme wind hier. Voelde er deze ochtend lekker warm onder. Volgens Bucas zou mijn paard nu onder 700gr staan. Ik gok meer op 600gr, maakt ook niet uit hoeveel gr maar hij moet het simpel weg voldoende warm hebben :)

Momenteel ga ik het oplossen met de onderdekens die ik nog heb. Aangezien ik het bucas deken eerst moet zien te verkopen :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:43

Nies_ schreef:
Wat zij zeggen is sowieso onzin. De Power Turnout extra is namelijk nog 150 grams meer dan wat jij nu op hebt liggen. Volgens hun dus onverantwoord. Waarom zou Bucas zo'n deken maken? Ik zou jou adviseren om de 300 grams select met stay-dry er onder te steken, dan heb je hetzelfde op als mijn 24/7 buiten paard, maar geloof dat hij ook niet goed paste toch? Dan zou ik gewoon lekker voor Rambo kiezen.

Volgens hun beredenering zou mijn paard nu onder 700 grams staan. Dat is echt idioot.

Het is geen onzin, het is echt zo.
De Power Turnout Extra heeft een 300 grams vulling + een fleecevoering die gelijk staat aan zo'n 150 gram = ongeveer 450 gram. Door de aluminium coating krijg je nog eens extra warmte tijdens de kou, maar krijgt je paard het niet te snel te warm omdat zowel de fleece als de aluminium coating temperatuurregulerend werken.

Waarom Bucas deze dekens toch maakt? Heel simpel: omdat de consument erom vraagt, niet omdat de meeste paarden het nodig hebben.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:15

Jammer dat je door zulke onzin ontevreden klanten krijgt. De dekens zijn allemaal duur genoeg, dan mag er ook wel eerlijk verteld worden hoe het precies zit. Op die manier is er ook niemand teleurgesteld als de 600 grams deken.eigenlijk maar 150 grams blijkt te zijn en dus niet genoeg warmte biedt.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:56

Nies_ schreef:
Jammer dat je door zulke onzin ontevreden klanten krijgt. De dekens zijn allemaal duur genoeg, dan mag er ook wel eerlijk verteld worden hoe het precies zit. Op die manier is er ook niemand teleurgesteld als de 600 grams deken.eigenlijk maar 150 grams blijkt te zijn en dus niet genoeg warmte biedt.

Wat is er onzin aan dan? Ik heb hier juist enkele weken geleden nog een gesprek over gehad met Bucas namelijk.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:55

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:09

Blijft gewoon mooi (in vlechten).

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:06

Dan bestel ik de hals! Zit nu alleen met een probleempje.. Heb op mn haflingermerrie een maat 195 deken liggen omdat ze vrij lang is. Nu is de vraag of een maat L te groot is, want deze hoort wel bij een 195 deken.. Ze heeft een dikke hals..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:06

Ik kan maat M wel opmeten als je wil.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:42

xLeoniee schreef:
Dan bestel ik de hals! Zit nu alleen met een probleempje.. Heb op mn haflingermerrie een maat 195 deken liggen omdat ze vrij lang is. Nu is de vraag of een maat L te groot is, want deze hoort wel bij een 195 deken.. Ze heeft een dikke hals..

Let wel op: het maakt verschil of je de hals met alleen fleece neemt of de hals met fleece en 300 grams vulling. De laatste valt smaller dan de eerste door de vulling. Qua lengte zijn ze wel gelijk.

Edit: ik zie dat het om de ongevoerde gaat. Waarschijnlijk is maat M dan de juiste maar opmeten is altijd handig om het zeker te weten.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:50

Ikzelf was vroeger een dekenhater, die dingen schoven naar achter, gespen zorgden voor irritatie... Heb dan voor mijn paard met rugproblemen op aanraden van osteo toch deken gekocht, een "goedkope" Bucas Freedom, en ik zweer hierbij. Heb nu op mijn hengst ook één liggen die nochtans 1 of 2 maten te groot is, maar die passen zo mooi rond de kont dat die niet gaan schuiven en dus geen irritatie veroorzaken.

Over de duurdere kan ik niet oordelen, niet van plan om een ander type te proberen, zeker aangezien die Freedoms in 3 uitvoeringen bestaan (hier geen super zware dekens nodig, aangezien ik die maar opgedaan heb toen ze al een beetje in wintervacht stonden).

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:09

Heb er toch voor gekozen om de hals niet te doen, omdat een stalgenootje uit ervaring heeft gemerkt dat dit bij een dikke manenbos een beetje gaat broeien als de manen zo plat worden gedrukt en heb geen zin als ze de boel kapotschuurt (ze is altijd wat kriebelig in de manen). Heb nu een onderdeken besteld met dezelfde voering als de smartex, zodat de functie van het fleece erin niet vervalt. De onderdeken is 200gr en mn smartex staat gelijk aan 400gr dus ze zal t vast niet koud krijgen als ze straks geschoren onder 600gr staat /3 :brr:

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:35

Wel in vlechten dan? Het enige wat ik merkte is dat de manen wat viezig werken, maar babydoekje er over en het wit was weer wit. Met losse manen vond ik het ook niet bepaald ideaal.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:20

Jaa ze staat bij mij altijd in vlechten. Probeer t eerst zo en mocht t echt heel koud worden bestel ik de hals erbij :j