Zucht... M'n 2e Bucas deken verwassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Re: Zucht... M'n 2e Bucas deken verwassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:54

Heb zelf 1 Bucas deken, nog niet gewassen.
Weet wel dat Bucas erg moeilijk over hun klanten helpen met problemen (contact die over de Bucas dekens gaat van een bedrijf) . Voor de klantenservice hoef je het bij Bucas niet te doen, zijn echt waardeloos. Heeft mijn contact meer problemen mee dan iets anders. Maarja zolang de dekens populair blijven en Bucas niks veranderen gaat het feestje zo door.
Wens je er heel veel succes mee TS

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:03

Gosh... Ik ben dus niet de enige.
Heel blij word ik er niet van. Die garantie dat het wassen bij hen wel goed zou gaan en dat er anders direct een oplossing zou zijn, was dus mooie verkooppraat.

Baal er ook van dat ik elke keer maar naar Roden kan kachelen. Gelukkig wonen m'n ouders daar. Heb ze dus bij de Paarden drogist gekocht. En op de tweede kreeg ik 10% korting. Maar ja. Daar is het bijna het hele jaar door voor te kopen. Heb nu wel echt m'n geld terug geëist.

Ben al lang blij dat ik nú heb gekeken en niet als ik de deken echt nodig heb.

Kan me van vorig jaar idd herinneren dat Bucas de fabrikant ábsoluut niet mee wilde werken. Nou... Mij zijn ze kwijt als klant! Duur geintje om elk jaar een deken van meer dan €250 te kopen...

beneral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:13

Ik gebruik al jaren Bucas, laat ze ieder jaar wassen en nooit problemen .
Dus zegt denk ik niet zo veel,misschien kan niet iedere dekenwasserij met Bucas om gaan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:18

Wat vreselijk balen Olympia. Niet leuk met dekens in die prijsklasse. Beide dekens bij dezelfde wasserij of verschillende? Ben het even kwijt :=

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:20

Hahaha de ene bij de paarden drogist zelf (dat was dit jaar) en de andere bij andere wasserette.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:23

Ik was ook dekens het kan ook zijn dat de deken te warm gewassen is..

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:29

Daar ga ik niet vanuit als ik m'n dekens wegbreng naar een professioneel bedrijf, maar goed, ik heb er niet met m'n neus bovenop gestaan natuurlijk. Los daarvan is dat niet mijn probleem ;-)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:33

Wel heel vervelend voor je... en jij zit met een kapotte deken! Heb je gevraagd wat hun was programma zeep en temperatuur is?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:34

Bucas is zeker niet zo makkelijk met garantie. Maar ik denk niet dat dit de fout is van Bucas. Ik kan me niet anders herinneren dat het bedrijf altijd keurig mee stuurde dat de dekens niet te heet gewassen mogen worden, niet in de droger mogen en waterdichte dekens alleen waterdicht mogen worden gemaakt met hun eigen middelen.

Maar eigenlijk vind ik dat dit de fout is van het bedrijf dat wast. Het is heus niet de eerste Bucas die ze in hadden hebben gehad. Dus ze moeten weten hoe ze met die dekens om moeten gaan.
Dit is dus een bedrijfsrisico en bucas zit hier helemaal niet in (en ze zullen het ook niet onder garantie vervangen, simpel omdat het niet volgens de behandel instructie gaat). Het bedrijf dat gewassen heeft moet gewoon jou dekens vervangen. Je mag aannemen dat ze hun vak verstaan. Economische levensduur enzo.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:41

Mijn smartex all in one heavy kwam jaren geleden ook met gekrompen binnenvoering terug uit de paardenwinkel.

Gewassen volgens instructie volgens hen.

Heb destijds een gloednieuwe van Bucas terug gekregen.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:49

Hier een Smartex 300gr die al 5 keer gewassen is en nog steeds goed. Bij verschillende wasserijen. Nooit gedacht dat het dan mis kon gaan, dat is wel zuur ja.
De Bucas Freedom regendeken heeft maar 2 keer overleefd, toen was hij niet meer waterdicht.
Mijn ervaring met de klantenservice was goed, ik heb een reparatie setje gekregen toen de binnenstof kapot ging. Ik had wel mijn deken geregistreerd na aankoop bij Bucas, maar dat moet niet uitmaken denk ik.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:54

Apart. Heb al jaaaaaren horseware en bucas en nooit problemen ermee gehad. Ook nooit nagedacht over speciale instructies bij t wassen. Mn bucas smartex all in one is zelfs al 10 winters lang meegegaan.

Hopelijk krijg je nog n soort van vergoeding, want dit is wel n hele dure grap zo.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:58

Jeetje wat balen!! Hier een bucas smartex die te heet gewassen is en daardoor gekrompen. Deken is begin dit jaar gekocht, had het bonnetje nog en alles, maar het viel niet onder de garantie en naar goed op m'n strepen ze hebben gestaan kwamen ze mij tegemoet en heb m'n geld terug gekregen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:19

Ik zou de wasserij aansprakelijk stellen, je zou toch mogen verwachten dat ze weten hoe ze een Bucas moeten wassen?

Volgens mij was de deken qua uitvoering redelijk nieuw toen ik hem had, dus wellicht destijds een nog niet bekend probleem en dat ik daarom toen zo een nieuwe kreeg?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:42

Ik heb zelf 3 bucassen regendekens en ook nooit problemen gehad. De ene is zelfs al 16 jaar oud en niet meer 100% waterdicht maar dat vind ik niet abnormaal na zo'n tijd. Die gebruik ik nu enkel als reservedeken. Ik denk dat het inderdaad in de wasserij zelf verkeerd gegaan is.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:45

Waarom wil je je dekens laten reinigen?
Ik heb nu mijn Rambo dekens voor het 6e jaar op mijn Fjroden liggen en ze zijn nog steeds redelijk schoon en SUPER waterdicht. Voorheen liet ik mijn dekens ook altijd reinigen omdat ze dan netjes schoon waren, maar helaas waren ze daardoor ook na 3 jaar helemaal op. Mijn paarden staan 24/7 buiten dus de dekens moeten echt waterdicht zijn.

In de winter stop ik ze in een vuilniszak die ik geheel afsluit, hierdoor hebben bacteriën ook geen kans meer. Voor ik ze in een zak stop spuit ik ze af met de hogedruk en laat ik ze drogen aan de buitenlucht.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 12:40

Ik heb ze op advies van de winkel laten reinigen. Dan behoud je het ademende vermogen. De mijne zijn na 1 winter zwart en groen en echt vies. Vandaar dus.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:01

Jeetje dat is balen zeg Olympia. Zo'n dure dekens en dan nog verwassen. Ben benieuwd wat ze zeggen bij de wasserij.

Hier bucas Freedom en een Smartex nog geen problemen mee gehad.

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:26

Ja tuurlijk is Bucas niet verantwoordelijk als het mis gaat bij de wasserij o.d. Maar als je het professioneel laat reinigen en ze gaand aard e mist in verwacht je wel dat iemand je iets vergoed wat bij mij dus niet geval is geweest en hoop dat het voor jou ook niet zo eindigd... Zijn gewoon dure dekens om door zoiets je geld kwijt te zijn.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 18:05

Ik krijg 1 van de dekens vergoed. Beter iets dan niets denk ik dan maar. Ga nu absoluut voor Horseware!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:08

Fijn dat het is opgelost Olympia

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 18:11

Ben d'r ook blij mee! Morgen gelijk nieuwe deken uitzoeken :-)
De reden die de fabriek gaf was wel 'gek'. Zou door de urine van mijn paard komen of door het wasmiddel (maar beide wasserijen hebben het voorgeschreven middel gebruikt...).

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:13

Huh :o? Ach reden maakt niet zoveel meer uit. Je kunt een nieuwe uitzoeken. Wel heel benieuwd hoe jouw paarden plassen :+

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 18:14

Hahaha vooral tegen de staartflap aan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:21

Tja daar gaat je hele deken ook van stuk. Of leer ze hun staart omhoog te tillen hahaha