Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vesceron schreef:Ik heb mijn paard ook ruim een jaar aan huis en 24/7 buiten gehad met een inloopstal.
Voor het paard was het geweldig, ik zag haar ook zeker positief veranderen. Wel is het erg erg veel werk, zoals al eerder gezegd. Ook als je niet net om de hoek komt kijken en al veel zelf doet, kun je je daar wellicht nog in vergissen.
Ik ben namelijk absoluut geen voorstander van 24/7 op de wei. (Hoefbevangen paard hierdoor) Dit houd in dat je de tijd moet hebben om ze op het gras te zetten, ze er ook weer af te halen, hooi te voeren, water bijvullen, mest opruimen en inderdaad reparaties en onverwachte zaken. Ik moet zeggen dat dit met een 40 urige (en soms meer) werkweek heel zwaar was. Ik stond om 5 uur tot half 6 's ochtends te voeren en water te vullen, om vervolgens te douchen en klaar te maken voor werk en dan nog voor ik wegging de slowfeeder vullen zodat ze zolang mogelijk hooi hadden, na mijn werk rond 6 uur begonnen de klusjes als mest ruimen en watervullen etc. weer, als ik dan ook nog wilde rijden at ik meestal rond half 10 's avonds pas zelf en haalde ik ze rond 11 uur 's avonds weer van de wei. 24/7 buiten betekend ook voorjezelf 24/7 alleen maar paarden, het is echt een heel management.
Ik moet zeggen dat ik wel bedenkingen heb bij het steeds heen en weer halen van je paarden.
Je bent ze steeds aan het verhuizen, wat het invallen ook niet ten goede zal komen. Geen regelmaat in weidegang en daarnaast is 24/7 gras geven aan schrale paarden in mijn ogen een risico, gezien hun weerstand lager is, is de kans op zaken zoals hoefbevangenheid aanzienlijk groter.
Als je de mogelijkheid hebt, en het niet erg vind al het werk erin te stoppen, zou ik eerder overwegen ze permanent op die wei te zetten.
Succes in ieder geval.