Goede, koele en eventueel waterdichte vliegendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:08

xMercury schreef:
Ik zag deze deken, die heeft een Vamoose spul erop? Nooit van gehoord haha! Kennen jullie dat?

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 7106/54304

Die andere met Vamoose is in ieder geval een troep ding http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6101/26133

Ik volg even, want ik vrees dat ik voor volgend jaar op zoek moet naar een nieuwe. Heb nu de Bucas Zebra die goed bevalt, maar halverwege de zomer krijgt mijn paard toch een schuurplekje, terwijl dat met andere Bucas dekens niet zo is.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:09

tienus63 schreef:
Ik wou ook pertinent zonder oorgaten, dat gaat alleen maar smetten en schuren.
De Bucas heeft zo'n elastisch bandje voor een het nekgedeelte zitten wat je als kopstukje of aan het halster vast kunt maken.
Dat geeft bij onze paarden ook irritatie, maar die hebben overigens wel een heel dun velletje.

Ik "schrok" eerst wel van de grove stof van de Rambo, maar in de praktijk ben ik er super blij mee. En paard ook.
De Rambo kan ook waterdicht gemaakt worden, lijkt mij totaal overbodig omdat die dingen idd snel drogen.
Bij de borst en manenkam heeft de Rambo protector gladde voering om schuren tegen te gaan.

Die Itch is toch groenig, stof lijkt meer op een Bucas maar dan nog dichter geweven. Stof lijkt mij warm en en ik vraag me altijd af bij die eczeemdekens als ze goed nat regenen, blijven ze dan ook niet langer nat?

Klopt over die Bucas! Mijn merrie wordt er helemaal chagrijnig van als dat rond haar oren zit haha!

De reden dat ik de Itch zou willen, is omdat de hals wat langer is. Bij de Bucas is de hals ook wat te kort en dat vind ik echt naar. Dan gaan die onnozele stekers weer bij dat stukje van haar kaken prikken. Dus een lange hals is echt een must. Mij lijkt de Itch ook dikker en dus warmer, maar ik weet niet of dit echt zo is. Ik ga de Paardendrogist eens mailen :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:09

Nies_ schreef:
xMercury schreef:
Ik zag deze deken, die heeft een Vamoose spul erop? Nooit van gehoord haha! Kennen jullie dat?

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 7106/54304

Die andere met Vamoose is in ieder geval een troep ding http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6101/26133

Ik volg even, want ik vrees dat ik voor volgend jaar op zoek moet naar een nieuwe. Heb nu de Bucas Zebra die goed bevalt, maar halverwege de zomer krijgt mijn paard toch een schuurplekje, terwijl dat met andere Bucas dekens niet zo is.

Oh, daar viel mijn oog eigenlijk ook op... Waarom is dat een troep ding?

Nies_

Re: Goede, koele en eventueel waterdichte vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:14

Die is snel stuk, de voering laat los. Die klittenbandjes zijn ook wel heel leuk bedacht, maar plakken binnen de kortste keren niet meer. Ook vind ik de hals heel kort.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:16

Ik heb net antwoord van de Paardendrogist en die zegt ook dat de Itch dikker en dus warmer is. Dan houdt deze op helaas.

He wat naar Nies! Ik las al wat meer over de hals ja... Vind een lange hals wel een echte must.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:17

Ik ben fan van de Rambo Sweet itch :) daar kan je eventueel ook een waterdichte liner inhangen maar de deken zelf is al snel drogend.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:17

Ik vind een extra behandeling of zebra motief onzinnig, meer in de zin, je doet paard al een deken op tegen de vliegen en de deken moet er toch voor zorgen dat de vliegen niet meer kunnen steken. En die behandeling van de deken, hoe lang heeft dat nut?
Ik was de vliegendeken zo nu en dan uit, dan is het zand er weer goed uitgespoeld en zijn ze weer goed licht van kleur en dus aangenamer om in de zon te dragen.
UV/warmtewerend vind ik belangrijker dan patroon en/of behandeling.

toevoeging: als paard graast, had halsstuk wel langer mogen zijn, maar in rust stand zit ie prima. En in rust ondervinden ze de meeste hinder van de vliegen.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 25-07-14 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:19

Als het goed is 20 wasbeurten, maar lijkt mij dat het na 1 wasbeurt al voor een deel weg is. Vind dat je daar inderdaad gelijk in hebt, maar ik was gewoon benieuwd of die strepen nou echt effect zouden hebben.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:22

Mijn paarden hebben de bug buster van Amigo. Heb zitten te twijfelen over de sweet itch hoody, maar ik zat ook met die oordingen. Nu heb ik hem irl gezien en weet ik dat de hals lang genoeg is, maar ook dat ik hem veel te dik vind om als vliegendeken te dienen. En hij is ook een stuk warmer dan de bugbuster.

Mijne is niet geïmpregneerd, zie daar de meerwaarde niet van in. Kan alleen maar gaan irriteren en hij is ook nog duurder.

De voering is nu bij de bugbusters ook wel kapot, maar dit is, denk ik, de 4e zomer dat ze ze op hebben, iig de derde. Wel is de hals vrij kort vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:26

Hoe kom je erbij dat die warme is als de bug buster? Dat is namelijk niet zo het is een speciale stof. Onder de bug buster haal ik mijn paard zeiknat vandaan met 30+ en onder de rambo sweet itch droog...

De oordingen kan je ook niet opdoen je maakt het dan gewoon achter de oren vast.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:28

Dankjewel Yvank! De Paardendrogist raadde mij ook net een 'gewone' vliegendeken aan, maar ik wil die niet als de hals te kort is. Dat vind ik gewoon helemaal niks. Ik weet ook niet of de Vamoose zoveel extra nut heeft.. In principe hebben ze al een deken op denk ik dan haha en je kan er ook vliegenspray overheen spuiten als het echt nodig is.

Weet iemand hoe de halslengte van de Bucas valt? Die van nu is ook te kort, maar ik weet niet of de deken nou een 185 of een 195 is haha. Ik ga het eens opmeten vandaag :j

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:32

Nies_ schreef:
Als het goed is 20 wasbeurten, maar lijkt mij dat het na 1 wasbeurt al voor een deel weg is. Vind dat je daar inderdaad gelijk in hebt, maar ik was gewoon benieuwd of die strepen nou echt effect zouden hebben.

En, hebben ze effect?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:35

De Rambo eczeemdeken is warm bij hoge temperaturen. Ik haal hem er dan altijd af, want mijn eczemer wordt er drijfnat onder. Een enkel buitje gaat goed. Bij lang aanhoudende regen wordt mijn eczemer er koud onder en krijgt hij een dun regendekentje, dan is in ieder geval zijn staart beschermt.
Qua stevigheid, ik koop eens per jaar een nieuwe.
Ik vind het voor jou geen optie.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:36

xMercury schreef:
Nies_ schreef:

En, hebben ze effect?
Ik sta er niet naast te tellen natuurlijk, maar het lijkt er op van wel. Of je ziet die beesten gewoon niet zo goed op zwart :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:39

Bedankt Sammyoo voor je reactie en ervaringen :D Dan zoek ik gewoon verder naar een andere deken haha.

Valt me tegen van je Nies... Had toch wel verwacht dat je dat zou doen :D Maar wel fijn dat het lijkt alsof de strepen nut hebben haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:41

Sammyoo schreef:
De Rambo eczeemdeken is warm bij hoge temperaturen. Ik haal hem er dan altijd af, want mijn eczemer wordt er drijfnat onder. Een enkel buitje gaat goed. Bij lang aanhoudende regen wordt mijn eczemer er koud onder en krijgt hij een dun regendekentje, dan is in ieder geval zijn staart beschermt.
Qua stevigheid, ik koop eens per jaar een nieuwe.
Ik vind het voor jou geen optie.

Die ervaring zal dan verschillen ik en vele met mij hebben die ervaring niet. Hij is bij mij in een uurtje weer droog en paard zweet er amper onder.

Dus TS ik zou hem niet direct uitsluiten :)

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:42

Ik heb een Bucas vliegendeken met hals. Paard heeft eigenlijk maat 195, maar van de bucas heeft hij nu een 205 op. Blijft prima liggen, geen schuurplekken en voldoende lengte van de hals.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:44

Dat vind ik echt grote ondingen := zijn binnen 3 maanden veranderd in maat plezierboot :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:49

Bedankt weer voor jullie reacties :D

Punt is dat paard hem waarschijnlijk 24/7 op gaat krijgen, dus hij moet echt goed passen en comfortabel liggen. Vriendin van mij zegt nou ook net weer dat ze de Sweet Itch niet warm vindt.. Ahh al die verschillende meningen en ervaringen haha!

Bucas ben ik eigenlijk wel tevreden over... Maar die is wel warm vind ik, is ook maar 85% UV werend terwijl de Sweet Itch dat weer 95% is. En als paard het warm heeft, heeft ze natuurlijk wel schaduw en haar stalletje waar ze in kan haha. Vamoose ga ik wel uitsluiten, is meteen 40 euro duurder. Hallelujah!

Die QHP deken had ik ook voor mijn pony, leken me erg comfortabel ja! Maar ik denk niet dat ik die bij paard aan ga krijgen...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:52

Mijn twee jarige heeft deze dagen een exceemdeken van EJ (zelfde als QHP) op omdat hij zijn vliegendeken gesloopt had maar hij staat daar echt onder te zweten. De tweejarige zweet trouwens wel sneller dan mijn andere paarden. Ik heb de Amigo Bug Rug nu besteld, eens zien of dat wat is.

Mijn veulen heeft ook een vliegendekentje op trouwens, van QHP (dit model: *klik*) en die bevalt wel heel goed. Heb er twee, maatje 125 en maatje 145. Nu is het sowieso al lastig om een deken in veulenmaat te vinden maar deze dekentjes zijn voor rijpaardveulens echt super! De dekentjes hebben van zichzelf ook echt opvallend veel balans. Of dat ook zo in een grote paardenmaat is, weet ik niet.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:01

RenateHidden schreef:
Ik heb een Bucas vliegendeken met hals. Paard heeft eigenlijk maat 195, maar van de bucas heeft hij nu een 205 op. Blijft prima liggen, geen schuurplekken en voldoende lengte van de hals.

Mijn paard heeft ook de bucas buzz off in een maatje groter dan zijn normale dekenmaat. Ik ben erg tevreden van deze dekens. Is ondertussen al de 3de die ik aanschaf. Altijd met hals en vind dat rekje vooraan om langs het paard zijn voorhoofd te doen vele male fijner dan iets met oorgaten. Mijn paarden zweten er niet onder tenzij het echt boven de 30 graden gaat. Ze schuren nergens en blijven fijn liggen. Bij mijn haflinger waren de buikflappen ook altijd erg goed enkel bij mijn paard is de buikflap dezelfde maat als het deken en deze past helemaal niet. Veel te klein. Dat is het enige minpunt.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:05

Ik heb de Rambo sweet itch en vind hem ideaal. Hij ís niet te heet in de zomer ze zweet er nooit onder en van die oorgaten erin is geen probleem bij die van mij. Heb het idee dat ze hem prima vind zitten en ze vind het niet erg als ik hem opdoe. Prikken geen beestjes doorheen. Ja ik vind het een super fijne deken en ook het stofje is erg fijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:10

Grappig Yontheke, op mijn paarden zit die buikflap van de Bucas dekens als een soort oversized luier. Ik knoop de elastische sluiting dan ook regelmatig op, zodat het allemaal iets korter wordt :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:36

Dees schreef:
Grappig Yontheke, op mijn paarden zit die buikflap van de Bucas dekens als een soort oversized luier. Ik knoop de elastische sluiting dan ook regelmatig op, zodat het allemaal iets korter wordt :D

Mijn haflinger had maat 125 en die was ook rond en gezond en daar was de buikflap eigenlijk ook iets te los voor en mijn paard van 1.65m die gewoon erg netjes op gewicht is, heeft maat 135 (normale dekenmaat 125) daarbij krijg ik de buikflap niet eens dicht... Terwijl er op de buikflap ook de juiste maat staat...