tienus63 schreef:Ik wou ook pertinent zonder oorgaten, dat gaat alleen maar smetten en schuren.
De Bucas heeft zo'n elastisch bandje voor een het nekgedeelte zitten wat je als kopstukje of aan het halster vast kunt maken.
Dat geeft bij onze paarden ook irritatie, maar die hebben overigens wel een heel dun velletje.
Ik "schrok" eerst wel van de grove stof van de Rambo, maar in de praktijk ben ik er super blij mee. En paard ook.
De Rambo kan ook waterdicht gemaakt worden, lijkt mij totaal overbodig omdat die dingen idd snel drogen.
Bij de borst en manenkam heeft de Rambo protector gladde voering om schuren tegen te gaan.
Die Itch is toch groenig, stof lijkt meer op een Bucas maar dan nog dichter geweven. Stof lijkt mij warm en en ik vraag me altijd af bij die eczeemdekens als ze goed nat regenen, blijven ze dan ook niet langer nat?
Klopt over die Bucas! Mijn merrie wordt er helemaal chagrijnig van als dat rond haar oren zit haha!
De reden dat ik de Itch zou willen, is omdat de hals wat langer is. Bij de Bucas is de hals ook wat te kort en dat vind ik echt naar. Dan gaan die onnozele stekers weer bij dat stukje van haar kaken prikken. Dus een lange hals is echt een must. Mij lijkt de Itch ook dikker en dus warmer, maar ik weet niet of dit echt zo is. Ik ga de Paardendrogist eens mailen