Op wedstrijd; Verantwoordelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Re: Op wedstrijd; Verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:30

Ik ga morgen ook niet op wedstrijd. Heb er zelf helemaaaaaal geen zin in met die hitte, bah!!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:32

Ik heb deze morgen wel gereden tussen 9 en 10, en vond het nog wel te doen. Zorgen voor genoeg water, en goed letten op je paard natuurlijk.

Op het wedstrijdterrein je paard zeker niet op de trailer laten staan, als dat kan zoek je best een plekje in de schaduw en zorg je voor een emmer water :)

Ik zou niet thuisblijven, tenzij de wedstrijd afgelast wordt. Op de wei is het immers ook warm, en als je paard het niet trekt merk je dat wel gauw genoeg!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:38

Ik heb net mijn wedstrijd afgemeld.
Het is maar een hobby en het moet wel leuk blijven en ik denk dat rijden met deze warmte niet leuk is
Jammer van het inschrijfgeld maar onze gezondheid gaat voor. {:}

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 15:39

jessie84 schreef:
Ik heb net mijn wedstrijd afgemeld.
Het is maar een hobby en het moet wel leuk blijven en ik denk dat rijden met deze warmte niet leuk is
Jammer van het inschrijfgeld maar onze gezondheid gaat voor. {:}

_/-\o_ Precies wat ik dacht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:44

Verstandige keus

Elders in de wereld kan het ook wel warm zijn maar dat is vaak andere warmte dan hier
En als je daar woont en werkt ga je daar toch heel anders mee om dan die 4 dagen tropische temperaturen die hier zijn

Ik geef hem ook gewoon 4 dagen vrij... volgende week zien we wel weer.

Mijn blondie is in een prima conditie maar dit doe ik hem toch niet aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:46

Nouhou 4 dagen... Na het weekend zou dit grapje (iig in België) zich opnieuw aan dienen..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:17

Hoe bedoel je nouhou 4 dagen????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:23

Dat die 4 dagen er wel eens 11 zouden kunnen gaan worden. (goed, tien gezien het zondag zou gaan onweren)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:46

Hier geven ze aankomende week 24 graden.
Morgen mijn 1ste lesklant om 7.30.Dan is het heerlijk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:20

Dan is hij 11 dagen vrij.
Of ik rij vroeg in de ochtend.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:08

maar het ligt er ook wel erg aan waar je woont.. hier zitten we aan de grens van duitsland en was het vanmorgen om 10 uur al 27 graden en vaak is het hier drukkend warm. zoals zeeland is altijd fris warm zeg maar lekker met wat wint en hele andere luchtdruk. ik baal best van deze hoge temperaturen omdat ik net begonnen ben met grond werk ter voor bereiding van inrijden van een 3 jarige ruin en hij pakt alles zo lekker op dat ik het liefst door train maar als hij om 10 uur al te zweten staat in de wei gaat hij gewoon lekker naar binnen op stal. en als dit elf dagen aan houd baal ik nog erger maar blijft hij lekker op stal en in de avond/nacht buiten. want ja dit is nou zon plaatsje wat de 40 graden aan tikt deze dagen. en paarden in Amerika (las ik geloof ik?) die zijn gewend aan die temperaturen. hier is het uitzonderlijk.

even terug op topic ik ben dus geen voorstander van op wedstrijd gaan ook met dit weer. hoe goeie conditie je paard ook heeft geen enkel paard vind het leuk om met temperaturen tussen de 30 en 40 graden op de trailer te staan (ongeacht hoe ver je moet rijden). voorzorgsmaatregelen zijn altijd goed maar ik vind dat er wel een grens gesteld kan worden aan t af lassen van een wedstrijd wat temperaturen betreft. wedstrijden rijden kan je tenslotte elk weekend en koelen en genoeg water is natuurlijk leuk maar je paard kan niet praten om te zeggen dat hij het veeeeeeeeeeeeeeel te warm heeft (zoals wij mensen 100x per dag doen deze dagen haha) en dan loopt je paard maar door omdat hij/zij moet en zo braaf is maar dat wil niet zeggen dat je dan niet te veel van hem/haar vraagt. maargoed iedereen is hier natuurlijk erg verschillend in en dat snap ik wel.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:25

Ik verplaats dit topic van MD naar SV omdat het daar beter past.

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:45

Met voldoende koelen, zie ik geen probleem om met warm weer op wedstrijd te gaan, enkel of het leuk is is een ander verhaal haha.
En het is ook per paard verschillend hoe ze op warmte reageren, als je voor af al weet dat je niks gaat presteren deze wedstrijd zou ik lekker af bellen, zowel voor jou als paard beter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:48

Er is ook nog een verschil tussen warm weer en dit.. Om 9 uur was het hier al om dood te vallen... Nee, met dit weer zou ik niet op wedstrijd gaan.

Susan_2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:51

Aria_zz schreef:
Ik kruip dit weekend ook niet op mijn paard, vind het veel te warm en not done. Maar hangt er vanaf wat voor paard/conditie en streek. Mijn fjord die nu iets te dik staat, trekt het niet. In de late avond durven we nog een strandrit aan, maar met werk gaat het mij niet lukken. Dan laat ik hem liever staan, zonder gezweet.

En ga ik net dit weekend op ponykamp!! Met ritten van een uur of 2!!:)

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:51

Woon in Egypte dus ik weet niet hoe het op dit moment precies voelt, maar over algemeen heb ik het beeld dat in NL al snel als ''Heet" wordt bestempeld vandaar :)

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:52

bij jou is de warmte heel anders als hier gok ik minder benauwd

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:58

[/quote]

En ga ik net dit weekend op ponykamp!! Met ritten van een uur of 2!!:)[/quote]

Ik denk als je een beetje goeie begeleider hebt die ook om de paarden geeft dat je geen 2uur durende ritten gaat maken dit keer met kamp ;). Zou er trouwens als ruiter ook niet op zitten te wachten hahah

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:58

In Belgie was het vanmorgen om 9 uur al 30°c... het is letterlijk "te warm om te ademen" want die hete vochtige lucht die je in ademt haal je amper zuurstof uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:05

Ik ga morgen gewoon, Het springen start om 8.30 en ben als 17e dus dan is het nog vroeg.

Gewoon 2 jerrycans water mee, en een emmer.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:05

Om half 6 was het 23 graden, om half 8 vind ik het al te warm om wat te doen. Ik heb mijn wedstrijd voor volgend weekend ook al afgemeld.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:06

Als je niet midden op de dag rijdzou het prima kunnen.
Ik spons mijn paard in met pepermuntolie gemengt met water, dat houd de huid van het paard lekker koel!
Ik ga vanavond laat lekker even het bos in:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:10

Heel verstandig dat je afgemeld hebt :P
Ik heb om half 10 gereden en ik had het al helemaal warm voordat ik opgezadeld had. (Ook omdat mevrouw helemaal opgefokt zat te doen naar de dazen)
Na 20 min rijden (voornamelijk stap) vond ik het best :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:15

Ik heb deze morgen opnieuw gereden, deze keer tussen 8 en 9 :) Zelfs met lange broek en westernlaarzen vond ik het goed te doen, en ook mijn paard had nergens last van.

Sterker nog, hij ging zelfs beter dan anders :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:17

het hangt ook deels af van waar je woont. :) Aan zee zal het ook minder "verschroeiend" zijn dan hier in de kempen bv. :)
Kan me voorstellen dat in Nederland de ene plek ook al warmer is dan de andere (ivm aan of afwezigheid van wind bv)