Hoe doen jullie dat met DIT vreselijke weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:41

Quellian schreef:
Emmarosaly schreef:
ik zie t probleem niet, ze haalt ze toch gewoon binnen als het echt slecht weer is..

Zij wel ja, maar genoeg mensen die dat niet doen, omdat ze geen mogelijkheid hebben.

Oke dan snap ik je opmerking. Ik vind ook dat er een schuilmogelijkheid moet zijn als je geen stal hebt om de paarden binnen te zetten!

it_is_me

Re: Hoe doen jullie dat met DIT vreselijke weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:59

Mijn paard en pony hebben gisteren overdag gewoon buiten gestaan, maar in de avond heb ik ze toch maar binnen gehaald. Mijn pony stond onwijs te rillen (27 jaar). Daar staan ze nu nog en blijven ze denk ik vandaag ook maar staan... Overigens is het een stal met uitloop, dus dan kunnen ze zelf bepalen of ze binnen of buiten staan.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:05

die van ons staan meestal van 8-10 tot 5-7 uur buiten. Gister heb ik die van mij om 1 binnen gehaald om te rijden, hij was goed kwaad dat hij nat was }:). Hij wilde toen echt geen gras eten hij was echt aan het mokken. vandaag maar met een deken gezet en hij ging eten dus die gaat om 3 naar binnen om te gaan rijden :o

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:14

Hier staan de paarden ook 24/7 buiten, wel met een stalletje maar daar ligt in de zomer normaal gesproken geen stro in. Gisteren stond mijn oudere merrie ook helemaal te shaken dus toch maar even een flink pak stro in de stal gedaan. En daar gaat ze nu toch echt in liggen rusten dus ze had het wel nodig.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:18

Mijn paarden staan in de zomer altijd 24/7 buiten en nu dus ook. Ze zouden op dit moment nogeneens naar binnen kunnen want de stallen staan bomvol ivm verbouwing v/d zadelkamer :+ Er past net een stilstaand paard in dus ik zet ze wel eventjes omstebeurt binnen om hun slobber te eten. Mijn oudje, however, heeft nu wel een regendeken op, want hij kan erg slecht tegen de regen :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:22

Mijn paarden hebben schuilstallen en kunnen dus naar binnen wanneer zij het willen.

Gisteren was het een ganse dag aan het regenen, kom ik 's avonds op de wei: 1 paard kurkdroog, het andere paard haar eczeemdeken wel nat, maar toen ik dat afnam was zij zelf kurkdroog.

Ik vind ook wel bij aanhoudende regen dat paarden moeten kunnen schuilen :)
Of indien dat niet mogelijk is, dan bestaan er nog steeds regendekens.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:27

Die van mij staat op de wei zonder schuilstal. Heb m gister even n uurtje binnen gehad, maar tot rust komen doet meneer dan niet... Die ligt t liefst(ook met regen) languit in de wei... Heb nu wel een regendeken op gedaan...

yanaxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:27

Mijn pony blijft binnen, ze is verkouden en de regen maakt het alleen maar erger! Mijn pony houdt van regen en staat ze ook gewoon buitten, maar in dit weer echt niet hoor!! :n :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:29

Vind ook dat je soms paarden tegen zichzelf in bescherming moet nemen.

Tinker van een vriendin komt uit ierland, daar hele leven buiten gewoond en staat nu met een pracht van een schuilstal 24 uur buiten. Dit dier staat NOOIT in de schuilstal. Hij krijgt daar wel zijn voer en hooi, maar hij pakt daar een pluk hooi en gaat dat buiten op staan eten.

Maar hij heeft wél een paar jaar terug een flinke aanval van rainrot gehad. Doorweekt raken kan dus wel de keus van het paard zijn, maar dat wilt niet zeggen dat dat de goede keus is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:30

Goed naar het paard kijken. Van mij zijn altijd buiten met open stalletje om te schuilen. Ruin staat daar graag en veel in en de merrie soms. Ruin heeft het altijd warm merrie (moderner gefokt heeft het gauw koud). Zelfs in Lente begin van de zomer als ik zie dat ze het koud heeft dan gooi ik er gauw een regendekentje op met dun gewatteerd van binnen, maar meestal is dat maar een of twee keer nodig.
In de winter hebben beiden paarden dekens om te voorkomen dat ze teveel in hun wintervacht schieten want we rijden veel.
Ga mee met post Amaris. Rainrot wil je niet dus dan heb je geen keus en moet er een dekentje op.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:34

Die van mij gaat 's nachts altijd op stal, ze vind er niks aan om de hele nacht buiten te blijven. Staat de hele tijd te schreeuwen bij het hek dat ze naar binnen wil :') Zeker met dit weer lijkt het me toch erg fijn als ze even kunnen opdrogen en slapen, want op die natte grond gaan ze vaak toch niet liggen.
Als ze vindt dat ik niet op tijd ben begint ze vast met zich een weg naar binnen te graven :+

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:37

Bij ons gaan ze ook allemaal naar binnen vandaag.

Ze hebben vannacht binnen gestaan, nu weer paar uur naar buiten en dan weer lekker naar binnen.

Haalde er gisteren een binnen en die stond nog lange tijd helemaal te shaken. Die had het dus echt koud, en nu ook nog een verkoudheid erbij :(

De jonge paarden (onder de 3 jaar) staan normaal gesproken 24/7 buiten, maar als het aan een stuk door regent en er is geen schuilmogelijkheid, dan krijgen ze het snel koud. En ze vinden het ook niet erg om op stal te gaan. Met dit weer willen ze graag :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:39

Quellian schreef:
Emmarosaly schreef:
ik zie t probleem niet, ze haalt ze toch gewoon binnen als het echt slecht weer is..

Zij wel ja, maar genoeg mensen die dat niet doen, omdat ze geen mogelijkheid hebben.

Mijn paarden staan nu 10 jaar bij mij 's zomers en 's winters 24/7 buiten. Ik heb geen boxen wel een schuilstal. Heb die van mij er nog nooit in zien staan met regen..... Gister stonden ze ook gewoon de hele dag in de regen buiten. Nooit geen problemen mee gehad hoor

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:44

De paarden die bij ons 24/7 buiten staan zijn afgelopen nacht ook binnen gehaald. Het lijkt wel herfst! Mijn paard is van schrik weer vacht aan het aanmaken -O-

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:46

Hier staan ze het hele jaar door binnen in de nacht, met weer als gisteren en vandaag moeten ze toch de mogelijkheid hebben om eens droog te kunnen gaan liggen. Vooral voor veulentjes vind ik dit belangrijk, die liggen nog veel op en dat gaat nu dus niet. Hier staan ze ook te dringen om naar binnen te mogen, van 8:00 tot 22:00 staan ze buiten en dan lekker naar binnen.

Vind het ook altijd sneu als ze met dit weer geen droge plek hebben en idd rainrot, twee jaar geleden mee gemaakt en écht geen pretje voor het paard !! :(

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:49

Mijn merries blijven gewoon 24/7 buiten. Ik doe ze er geen plezier mee om binnen te moeten staan, ze staan rustig te eten. Onze weides lopen iets schuin op, waardoor het achterste deel eigenlijk altijd een droge ondergrond heeft.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:53

Princesj schreef:
Mijn merries blijven gewoon 24/7 buiten. Ik doe ze er geen plezier mee om binnen te moeten staan, ze staan rustig te eten. Onze weides lopen iets schuin op, waardoor het achterste deel eigenlijk altijd een droge ondergrond heeft.

Ik kreeg al bijna het vermoeden dat ik de enige ben die mijn paard 24/7 buiten laat staan met dit weer. Ze kan niet even voor een paar uurtjes naar binnen, ze heeft geen schuilmogelijkheid en ik was te laat met het op doen van een deken (ze was al nat). Gelukkig is het hier vanaf nu weer droog en dat blijft het voorlopig ook.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:57

Mijn paard stond gisterochtend te trappelen om naar buiten te gaan, na de nacht op stal. En om 3 uur stond ze voor het hek te jengelen of ze naar binnen mocht. Dat doet ze anders nooit, dus ze was echt klaar met de regen. Dan mag ze van mij ook gewoon naar stal. 's Avonds ben ik weer teruggekomen en heb gereden, en daarna weer de nacht op stal.

Ik vind het allemaal leuk en aardig wat er hoort, maar ik kijk gewoon naar mijn paard.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:58

ik laat mijn paard gewoon buiten, zonder deken, zonder schuilmogelijkheden...
is een kruising arabier, met nagenoeg geen vacht... zet ik haar op stal maak ik haar alleen maar ongelukkig, dus lekker een grote pak hooi erbij, en genoeg gras, en ruimte om te lopen, en ze redt zich prima!
dat een paard van twee dagen rain rot zou krijgen vind ik ook wel weer erg overdreven niet? hoe moet dat dan met de paarden die in de winter zonder deken lopen? zijn dat ook allemaal paarden met rainrot? nee hoor, daarvoor is wel wat meer nodig dan enkel twee dagen regen..

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:07

Wij twijfelden gisteren of we ze binnen zouden halen. Paardjes staan ook 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheid.
Maar toen beide dames met een spurtje naar het hek kwamen gerend toen ik aankwam, heb ik toch maar even de stallen opgestrooid en ze binnen gehaald. Is de eerste nacht op stal voor ze sinds begin mei. Ze zijn net weer buiten gezet en dan kijken we vanmiddag maar weer even aan hoe ze erbij staan. Het is zulk raar weer opeens.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:10

Die van mij gaan ongeveer van 8.00 tot 23.00 naar buiten, tussen ongeveer 13.00 en 19.00 krijgen ze toegang tot de weide maar kunnen ze ook nog steeds de paddock in en eventueel naar binnen (hok van 4 bij 6 meter)
Toen ik ze gisteren ophaalde uit de weide om weer de paddock in te doen (was ongeveer rond 20.00) was er 1 die heel expliciet aangaf naar binnen te willen en als hij gaat wil zijn vriend ook mee. Dus deze 2 heren heb ik in hun stal gezet met een pluk hooi en de rest gaf geen aanstalte om naar binnen te willen, die zijn dus nog een paar uur buiten gebleven. :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:13

Die van mij kunnen schuilen, maar staan het grootste deel buiten. Eigen keuze.

Als ik de keuze had tussen weiland maar geen schuilplek zou ik ze ook binnen zetten. Paar uurtjes in de regen is prima, maar dit gaat gewoon nergens over.

Loverubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:15

gisteren mijn paard om 1 uur naar binnen gehaald omdat ie zo stond te rillen ze was toch blij dat ze naar binnen mocht. nou heeft ze het wel al snel koud maar dit was toch sneu. ze staan bij ons van 08:00 tot 16:00/16:50 naar binnen. maar goed dat ik vakantie heb anders had ze nog buiten gestaan. zo maar weer even kijken of ze het nu niet koud heeft en anders regendekentje er op. hier word de 17 graden niet eens gehaald haha hier is het hooguit 14 grade maar met de wind en de regen voelt het toch wel kouder aan. ze hebben trouwens alleen bomen waar ze onder kunnen schuilen
Laatst bijgewerkt door Loverubi op 09-07-14 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:16

Die van mij hebben wel buiten gelopen maar wel met regendek op, staan 2 oudere paarden tussen die vinden het echt niet relaxed hoor hele dag in de regen sterker nog m'n oudere ruin komt gelijk aandraven als hij me ziet nou met mooi weer is hij in geen velden of wegen te bekennen.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:20

Hier ook gister om 11.00 een light regendeken op gedaan en aan buienradar te zien kan hij zo meteen er weer af. Die van mij kan niet tegen langdurige regen en staat na een paar uur -als enige- al te bibberen.