Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:44

Grit schreef:
Bij de meeste winkels is het mogelijk om de dekens te passen. Mits je dit zo doet dat de deken schoon en haarvrij blijft. Ik heb op deze manier laatst 4 dekens gepast via de paardendrogist, waarvan een gehouden.

Als het voor volgend jaar is, kun je nog even wachten, na het dekenseizoen gaan sommige dekens ook in de uitverkoop.

Dat is ook waar natuurlijk :j

Hoef ook niet nu alle dekens in huis te hebben en ik hoef ook niet persé altijd maar de goedkoopste dekens. Ik wil gewoon goede, sterke, waterdichte dekens die goed passen. En dan ben ik best bereid om daar wat meer voor neer te leggen. Maar mijn insteek van nu al een topic openen, is omdat ik niet in 1x het geld voor 2, misschien 3 nieuwe dekens uit mijn mouw kan schudden. Dus als ik me er nu al op oriënteer, kan ik ze één voor één kopen en ervoor sparen. :)

Daihyo

Re: Deken voor brede-maar-toch-niet-heel-brede Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:21

Amigo ligt op mijn haflinger die net zo breed lijkt waardeloos.
Ik heb een 200 en 350gr van Drunens Ruiterhuis eigen merk. Dat zijn de enige dikkere dekens waar hij geen schuurplekken van krijgt. En na 4 seizoenen nog steeds waterdicht (staat ook 24/7/365 buiten).
Ik heb nog een fleecegevoerde van HH en een regendeken van Bucas. Beiden liggen ook goed. Met HH heb ik al wel een paar dekens gehad die na 1 seizoen gingen lekker. Die ik nu heb gaat voor het eerst een 2e seizoen mee.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:42

Amigo :j Kost wat, maar je hebt ook wat!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:44

HH of Amigo liggen vaak goed op paarden met wat bredere borst.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:44

Bucas big neck al geprobeerd? Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom dat Bucas bij mensen met brede paarden niet goed past, aangezien ze hier juist op brede paarden liggen. Zal toch een verschil in bouw zijn denk ik.

De dekens van Drunens Ruiterhuis zijn ook goed, wel duidelijk van mindere kwaliteit (in de vorm van na een paar jaar stuk), maar daar is de prijs ook naar, vind ze alleen juist weer wat te strak op de schouder liggen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:47

Dat heb ik juist weer niet haha.
Bucas ligt hier ook okee, maar DR beter.
Amigo lag voor geen meter. Te kort aan de achterkant, maar wel als een jurk op zijn knieën. Totaal andere verhouding dan mijn haflinger.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 23:51

Is de Bucas Big Neck net zo breed als een gewone Bucas met een speciale dekenverlenger van Bucas? Zo ja: dan is dat weer veel te breed :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:52

Horseware ligt bijna altijd goed. Bucas is net ff smaller bij de hals als amigo dus denk dat dat wel past hoor. Ook gladde voering en zelfs bij net te lang schuren ze niet. Dik tot dun, breed tot smal bijna alles past horseware hier op stal.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:53

De harrys horse dekens liggen hier erg goed op mijn brede haflinger (die ook eigenlijk niet heel breed is :+)

Ik vind de harrys horse thor deken het fijnst. Niet de highliner want daar heb je grote kans dat hij eruit klapt. (Spreek uit ervaring..). Maar alle dekens kreeg hij schuurplekken behalve de Harrys horse!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:16

Amigo ligt bij mijn haf niet goed. Rambo wel. Crux zit bij hem in de sluiting. V front past mooi, rechte sluiting niet.
Bucas sluit te hoog en ik ben geen fan van de fleecevoering. Kan mijn teergevoelige haf niet tegen. De gladde voering van Horseware zit voor hem veel fijner.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:20

Hier past de Amigo ook minder dan de rhino en rambo. Amigo kwaliteit vind ik ook iets minder. Is ook goedkoper natuurlijk.
Bucas big neck zit hier ook prima. Ik vind alleen niet fijn van bucas dat ze niet allemaal een gladde binnenkant hebben.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 21:26

Jorinda schreef:
Is de Bucas Big Neck net zo breed als een gewone Bucas met een speciale dekenverlenger van Bucas? Zo ja: dan is dat weer veel te breed :P

Iemand die dit toevallig weet?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:37

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus ik kan het niet zeggen. De halsuitsnede is gewoon anders. Verder bij mijn paard geen jurkjeseffect.

Mijn advies blijft passen, elk paard is anders.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:12

Hh thor halve hals en qhp liggen hier fijn