eczeemdeken voor zware schouder/hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: eczeemdeken voor zware schouder/hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:23

imperial riding. Dat is de enige deken waar mijn haflinger niet zeiknat onder vandaan kwam in de zomer. rambo verging ze bijna in van warmte en zat ook te strak.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 17:55

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 18:03

@ Littlejoo hoe heb je hem aangepast zat namelijk zelf ook al te denken om wat te gaan knutselen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:22

Nou, de deken van de Ej is ook niet echt aan de ruime kant voor zo'n tank. :\
Ik zal die enorme bos manen nog even kortwieken om te kijken of een korte boog meer ruimte geeft, maar op de borst is het ook niet echt ruim :n

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 18:23

hmm balen dan is dat dus geen verbetering op mijn huidige deken.

Rebabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:36

[quote="rooswita"]Hallo,

Ik heb QHP voor mijn halfbloed arabieren (heb er 3 met exceem) zoals de meeste dekens zijn ze te lang voor mijn paarden, zodat ze een 'zak' vormen waar ze in poepen en de merries ook plassen. Ik laat ze door de naaister korter maken en gaat prima. Een vriendin van mij heeft er voor een fjord ook een QHP, die koopt ze dan wel een maat te groot om over zijn nek te krijgen maar werkt prima

Deze dekens gaan over het hoofd maar daar heb ik geen probleem mee. Wel met de Bucas deken gezien na 1 week ze toch begon te schuren! Deze ligt hier nog ergens, begin ik nooit niet meer aan, voor paard van 155cm, bieden mag ;-)

Ik geloof dat ze €70 kosten (die QHP deken hier in de ruitersportzaak, in deze zaak mag je trouwens de deken gewoon meenemen en passen, zal bij jou in de buurt ook wel te vinden zijn?

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 19:00

Ja dat is ook nog een idee, er is nu van qhp ook een versie voor brede borsten. Helaas moet hij dan wel weer over het hoofd.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:35

rooswita schreef:
@ Littlejoo hoe heb je hem aangepast zat namelijk zelf ook al te denken om wat te gaan knutselen

Klitterband zachte deel opgestikt bij de borst en de ruwe kant klitterband op een stuk van het oude deken.
Zodat het niet schuurt.
Verder de oude sluiting gebruikt als tussenstuk voor de borst.

Ook heb ik de bovenkant hals verbreed van 5 cm achter de oren, naar +/- 15 bij de schoft.

Ik had geen naaimachine, maar heb speciaal hiervoor, via marktplaats, een semi-prof machine gekocht voor het zwaardere werk._/-\o_

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:45

Ik heb een warmbloed met een vrij zware hals en hele goede ervaring met de RSH deken (nee, niet de Rambo Sweet Itch Hoody, maar de deken van Reitsport Hämmerle). Die van mij past in een 'normale', maar zij leveren als het moet zelfs maatwerk. De stof van RSH is bovendien prettiger dan alle eczeemdekens die ik heb gehad (en dat zijn er heel wat).
Misschien is dit nog een idee: http://www.ekzemer.com/webshop/index.html
In Nederland verkrijgbaar via http://ww.eczeempaarden.nl/

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 19:54

Dankje voor de tip, heb je hem wel eens vergeleken met de pasvorm van de rambo?

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:10

En de rsih iets grotere maat passen? Ik Heb ook een superbrede tinker, ken het probleem ook, maar rsih ligt gewoon perfect bij hem :-)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 19:33

hij heeft al een vrij grote maat op, nog groter en dan hangt hij echt over zijn kont heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:38

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 19:39

@ russel, aan deze zit ik zelf ook te denken. Het enige wat mij niet aan staat is dat hij waarschijnlijk weer zo warm is. Maar ik denk dat ik maar gewoon weer wat ga proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:51

Mijn ervaring is dat ze ook erg koel kunnen zijn. Zo heb ik een erg fijnmazige vliegendeken tegen dazen en eronder is hij koeler dan paarden die in de volle zon staan. Maar je kan proberen om je paard buiten te doen bv in de nacht en de tijden dat er veel vliegjes zijn, niet buiten. Ik doe altijd een stevige borstelbeurt met binnen zetten door de manenkam en staartwortel en een paar stevige borstels op stal opghangne zodat hij kan krabben aan de borstels. Straatveegborstels zijn groot en lekker hard. Dat scheel enorm. Een scherpe rand bv deurpost maakt de haren kapot.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 20:16

Helaas is binnen zetten in de nacht geen optie hier, ik heb nu de RSH en daar is hij wel duidelijk koeler onder dan in de volle stof, maar deze van qhp doet mij zo denken aan de premiera en daar stond hij vreselijk onder te zweten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 05:54