ik vind em veeeeel mooier zo
het was net een teddybeer... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik vind em veeeeel mooier zo
het was net een teddybeer... Sardis schreef:Aria_zz schreef:Ja kan hoor, maar voor zover ik weet is licht belangrijker dan warmte. Maar ja, met dit weer, alles is een beetje uit ritme.
Maar voor mijn fjord ben ik niet bang, als het gaat vriezen heeft ie nog haar genoeg. Moest het echt niet gaan wordt het toch deken en/of scheren en deken.
Dat is het laatste waar ik bang voor ben met die teddy beer van me![]()
Ik moet er eerder voor uitkijken dat hij het niet te warm en benauwd krijgt, hij heeft namelijk ook nog eens bronchitis.
Celine_Famke schreef:Ik borstel inderdaad ook uitgebreid. Maar de jeuk blijft, want ik krijg niet alle losse haren weg..
En TeSs2411: Precies, dat doet mijn paard ook, echt in elke vorm die ze kan staan om maar bij het jeukende plekje te komen.. En als ik haar dan help door daar te jeuken, gaat ze haar hoofd helemaal kantelen en haar lippen bewegen alsof ze terug kriebelt hihi.
Lumea schreef:Mijn shetlander merrie is ook ontzettend aan het verharen! De rest hebben er nog niet zo veel last van..
Ik wist niet wat een furminator wasdus even opgezocht. Kwam een topic tegen (hondenforum) die het helemaal niet fijn vonden, dat je de huid beschadigd etc. Jullie hier ervaring mee?
Celine_Famke schreef:Ik heb wel zo'n furminator, maar die hebben we ooit gekocht voor de katten. Zou ik die ook voor mijn paard kunnen gebruiken? Het is niet bepaald een klein ding.
En ik twijfel ook of ik Famke zou scheren, dan is de jeuk weg en dat is fijn voor haar. Maar ik vind het altijd zo raar bij Friezen en heb ook weleens gehoord dat dat niet goed is voor Friezen of zo? Wat vinden jullie?
En straks wordt het over 2 weken wel ineens onwijs koud, dan vind ik het weer een beetje sneu.. Ik heb dekens voor haar, maar om er dan nou super veel gram om te leggen... Dan valt ze straks nog om! Haha.
TeSs2411 schreef:Heb sinds gister een dunnere deken op gegooid. Ben benieuwd of hij komende dagen minder jeuk heeft. Haal er regelmatig de rosborstel overheen. Ben ook aan het kijken voor een furminator eventueel..
Weet iemand of het echt een furminator voor paarden moet zijn of dat een honden / katten furminator ook gebruikt kan worden voor paarden. ( heb thuis katten lopen die ook flink verharen.. )
TeSs2411 schreef:Heb sinds gister een dunnere deken op gegooid. Ben benieuwd of hij komende dagen minder jeuk heeft. Haal er regelmatig de rosborstel overheen. Ben ook aan het kijken voor een furminator eventueel..
Weet iemand of het echt een furminator voor paarden moet zijn of dat een honden / katten furminator ook gebruikt kan worden voor paarden. ( heb thuis katten lopen die ook flink verharen.. )
TeSs2411 schreef:Dan ga ik eens kijken voor een furminator voor katten. Scheelt gigantisch in de prijs zeg.. :/
Ik hoop ook dat het helpt. Tis echt een zielig hoopje nu..