Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

). Gini schreef:Ik snap niet dat mensen ze na het seizoen niet wassen. Ik heb mijn fleece deken nu vier keer een dag opgehad en dat ruik je al als dat deken dan thuis ligt. Ik kan me niet voorstellen dat je een intensief gebruikt winterdeken zomaar even opvouwt en in de kast legt, vind ik echt een beetje vies.

mirgino schreef:ik heb jaren mijn dekens weg gebracht bij een paardenzaak en altijd schoon en waterdicht gehad
helaas is de winkel er niet meer, en heb ze bij een andere winkel gebracht waren 2 WB deken en allebei niet waterdicht meer
en het waren nieuwe dekens [ dure dekens]![]()
ik spuit/borstel ze thuis onder de slang af en laat ze drogen en klaar
gelukkig heb ik geen vies paard en is hij erg schoon op stal,dus geen grote pies en poep vlekken
ik durf ze niet meer weg te brengen
CK88 schreef:mirgino schreef:ik heb jaren mijn dekens weg gebracht bij een paardenzaak en altijd schoon en waterdicht gehad
helaas is de winkel er niet meer, en heb ze bij een andere winkel gebracht waren 2 WB deken en allebei niet waterdicht meer
en het waren nieuwe dekens [ dure dekens]![]()
ik spuit/borstel ze thuis onder de slang af en laat ze drogen en klaar
gelukkig heb ik geen vies paard en is hij erg schoon op stal,dus geen grote pies en poep vlekken
ik durf ze niet meer weg te brengen
Heb je wel een flesje bucas of rambo wash meegegeven dan? Dit doe ik altijd met mijn dure dekens, staat op op de garantie van de dekens dat ze gewassen moeten worden met dit spul anders kunnen ze de waterdichtheid niet meer garanderen. Nu ik dit doe, en ze zelf nog eens waterdicht spuit met bucas conditioner nooit meer lekkende dekens.
Omdat je door de dekenwasserijen de dekens niet meer zien kan, hierbij de vraag aan bokt: Waar weten jullie zeker dat de dekens waterdicht weer terug komen?
SuperAssie schreef:Het kan best dat je watervaste laagje eraf 'slijt' door het wassen, daarom kun je het het beste waterdicht laten wassen(mijn staldeken heb ik gewoon laten wassen en de buitendeken waterdicht), of zelf met waterdichte spray helemaal nagaan.