Borsthaar uitdunnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 23:50

esmeerambo schreef:
Em_ schreef:
Die hele dure? Of kan er één voor honden ook? Scheelt zo iets van 30 euro!

Die hele dure is inderdaad voor paarden. Helpt om van de wintervacht en losse haren af te komen. Ik weet niet of die voor honden de zelfde werking heeft. Opzich denk ik dat de dierenwinkel je toch de duurste gaat aansmeren.. :o Dus zou ik even rondvragen aan bekende.

Ja daarom.. Maar wil ook weer geen miskoop (=duurkoop ;) ) als ik er één voor een hond koop die niet goed (genoeg) is..

Meer mensen met ervaring met een furminator??

Bonckert

Re: Borsthaar uitdunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:57

Wij gebruiken die voor grote honden al drie jaar bij de paarden, werkt prima. Het gaat denk ik alleen sneller met een brede furminator. Je moet m niet laten vallen, de tandjes staan dan scheef en dat is niet zo fijn kammen. Als ie kapot zou gaan koop ik er weer zo één i.p.v. die voor paarden.

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:06

Em_ schreef:
Die hele dure? Of kan er één voor honden ook? Scheelt zo iets van 30 euro!

Wij hebben er een voor honden, ik denk niet dat die geschikt is voor het paardje, ( is namelijk anders ) aangezien een paarden vacht veel minder dicht groeit dan een hondenvacht, dat kan dus onprettig / pijnlijk zijn voor het paard.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:10

Em_ schreef:
Ik ga maandag bij ze langs..

Op Marktplaats helaas niet geslaagd, binnen een straal van 25km geen enkele aanbieder (behalve dan PetsPlace haha)!

Ze kunnen toch ook verzonden worden ? :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 00:12

Aangezien ik er niet mee bekend ben, wil ik het liever eerst (in het echt) zien voordat ik het zomaar koop :) Morgen ga ik naar Pets Place. Zit er toevallig ook 1 in de buurt van m'n stal, kwam ik net achter (kan niet langer wachten haha, ben nu wel erg benieuwd of ze mij ook advies kunnen geven).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:27

Citaat:
esmeerambo

@ vrouwke, dankje. Ik ga anders dan inderdaad maar 2e hands proberen.. :)

Zijn ook nieuwe, geen 2e hands

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:26

Helaas.. De furminator werkt niet.. 40 euro in de sloot :') Alhoewel, ik hoop dat het wel werkt met verharen, want dat scheelt weer een hoop werk!

Ik laat hem nu maar even zo.. Het weer wordt ook weer slechter, dus die dikke vacht is aan de andere kant ook wel weer noodzakelijk!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:28

Pff, jammer zeg!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:34

Even voor de weet; een furminator is nix anders dan 1 deel van de 2 scheerapparaatmesjes met een mooi handvat er aan.

Heb je nog een oud scheerapparaat, dan haal je het grootste mesje eruit en kun je een bij een kat of kleine hond lekker aan de slag. Op het moment dat je stramme handen krijgt van het vasthouden van het mesje, dan heeft de kat of hond er meestal ook wel al genoeg van en ga je een dag later verder.

Bij een paard is het een kwestie van of volhouden tot je vingers niet meer kunnen of een dure versie met handvat kopen.
Succes!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:26

De furminator is ook bedoeld om losse haren te verwijderen, niet de vacht uit te dunnen. Op het moment dat de vacht wel dunner wordt van de furminator, zijn dat dus gewoon losse haren die je eruit kamt. ;)

pascal8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:13

furminator beter niet voor gebruiken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:25

Ik gebruik altijd de manenkam voor de winterharen.Werk prima er komen emmers met haar af.Genoeg
Om een trui van te breien.Een Britta trui.