Laten scheren vind ik eigenlijk een beetje zonde van m'n geld.
We hebben zelf een scheerapparaat liggen, ik weet hoe ik moet scheren, heb hulp bij de hand, en als ik op tijd scheer dan zijn de strepen ook wel weggetrokken voor de keuring. Nu scheren vind ik eigenlijk niet zo'n optie
Ben bang dat hij dan, omdat hij in een buitenbox staat, al heel snel weer een complete teddyberen vacht op z'n hals heeft zitten en de rest dan wel mooi glad is, dat ziet er dan ook niet uit
Buitendat loopt hij gezellig samen met z'n broertje en zijn het een stelletje wildebrassen samen
Ben bang dat de dekens dat niet gaan overleven
En het risico dat broertje dan in de deken blijft hangen.....Dus het liefst zo kort mogelijk met dekens "lopen klooien"
Het licht langer aan laten is ook geen optie, dan zou het de hele nacht blijven branden en dat is dan wel weer erg lang
Hij wordt wel dagelijks gereden maar omdat we alleen een buitenbak hebben zweet hij niet of nauwelijks, anders had ik hem allang geschoren gehad (doe ik met m'n merrie wel als het nodig is, die zweet sneller en heeft een veel dikkere vacht)
Ze komen ook nog dagelijks buiten en zodra het eenmaal lekker vriest is het de bedoeling dat hij weer hele dagen het land op gaat met schuilstal.
Denk dat ik hem dan maar begin februari scheer en dan een wat dunnere deken erop gooi.....dan kan hij met een beetje geluk (duimt voor prachtig lente weer
) na de keuring gewoon af blijven. 
Lange banen en overlappen deed ik al, maar dat met azijn is nieuw voor me