Peoh, ik vind 160/165 ook erg kort hoor. Mijn pony is nu tegen de 1.50 aan en die heeft een 175, en mag ook nog wel een 185. Ik heb nog wel een zweetdeken liggen van 165 en die is toch echt net een tikje te kort.. Dus denk dat je met 175/185 toch echt meer in de richting zit.. Ik denk ook dat 100/200 grams op dit moment meer dan genoeg is. Ze moeten even wennen aan de deken en de warmte en dan kan je wanneer het kouder gaat worden altijd nog dikker gaan of meer gaan stapelen.
Anoniem
Geplaatst: 29-11-13 18:15
ik denk dat je wel groter nodig bent hoor! ter vergelijking mijn grote moderne haflinger van 1,54 heeft 195
De bucas turnout medium is 150 gram. Is een zelfademende deken. Kost bij de paardendrogist 89 euro.. Hele sterke deken. Ik heb er eentje die gaat al zeker een jaar of 8 mee.
Ik zou echt voor een 175 gaan, dat komt het meest in de buurt van de metingen. Bucas en amigo hebben vind ik persoonlijk hele fijne dekens. Je kan even op agridi.nl kijken. Daar hebben ze veel keuze online.
Misschien is het ook handig te zeggen dat haflingers van het ouderwetse type vaak niet zomaar elke deken passen. Omdat ze breed zijn en klein en vaak kort, past niet alles zomaar. Dus een goed passende deken is wel belangrijk om geen schuurplekken e.d. te krijgen. Op die van mij passen de dekens van horseware perfect. Ook bucas gaat meestal goed. Ik heb een wat goedkopere deken van profi rider en die zit ook goed.
UBok
Geplaatst: 02-12-13 10:39
Staan ze met meerdere paarden buiten? Mochten het slopers zijn, dan zou ik wel voor een sterke deken gaan (600deniers is bij mij snel gesloopt). Die van mij heeft een Rambo en een Bucas, waarbij de Rambo beter ligt. De Bucas ademt wel weer beter. Voor mij is het wel zinvol om te investeren in een goede, sterke deken.
pluisbeer
Geplaatst: 02-12-13 10:44
Mijn halve haf(echt type haf) van 1.47 heeft ook al dekenmaat 1.85. Meeste shops adviseren mij te klein. Ik heb gewone divoza dekens,maar ik gebruik alleen een regendeken. Pony is 23 jaar en dit jaar 2e winter 24/7 buiten. Niks bijzonders, niet te duur. Ik zou wel adviseren er 2 te nemen. Alser 1 echt nat is kun je de ander opleggen en drogen. Ik doe wel maar 2 seizoenen met een deken. Vandaar 1 nieuwere en oudere als reserve.
Mijn ouderwetse haf van 1.42m heeft al dekenmaat 1.85 Puur doordat ze zo breed is. Ze is namelijk wel kort gebouwd. Geen idee wat haar ondermaat zou zijn als ik het zo op meet eigenlijk. Zal best 15cm verschil in kunnen zitten
Grotere maat is inderdaad verstandig. Als je een kleiner budget hebt, zou ik nog voor 5 december een deken halen. Bijna op alle sites krijg je nu wel 20% korting
Gezien je metingen verwacht ik dat een 175 wel past. Tenzij hij echt breed gebouwd is, gewoon even passen dus. Zie onderschrift voor een dekenwebshop in België
Heel erg bedankt iedereen, ik ben nu via bokt aan het onderhandelen voor een 150 grams in maat 175 voor Stef Bedankt voor de reactie's , het meezoeken en helpen met de maat
vuurneon
Geplaatst: 04-12-13 23:20
Hier ligt overigens 185 cm op, want mijn ouderwets gebouwde pony is erg breed. Qua lengte zou hij 175 nodig hebben, maar ja... Die brede boeg van hem maakt dat onmogelijk (en is verder ook gewoon rond, niet van dikheid gelukkig) Maar jij geeft al aan dat de pony moeilijker op gewicht is te houden, dus dan verwacht inderdaad ook 175 cm dat dat goed zal passen.