Scheren, witte haren terug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:34

ik begrijp het maar scheren betekent deken op en niet zonder deken laten stan[/quote]
Nee er is een bepaalde plek waar je kan scheren zonder dat je een deken nodig hebt, een klein stukje van de nek en een stuk onder de buik, mijn vriendin heeft dit dus ook en is echt ideaal![/quote]

Je moet altijd de borst warm houden, daar zitten de belangrijkste organen van een paard.
Maar je paard scheren dat er geen deken nodig is?? Lijkt mij niet helemaal juist..
Scheren = deken ;)

_bokworst

Re: Scheren, witte haren terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 22:35

Nummer 8 heeft mijn vriendin! En inderdaad geniaal plaatje

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:36

[SV] Warmte niet kwijt kunnen. Scheren maar geen deken. Hoe????

Kzag de omstreden reacties rond het naar buiten doen zonder dekens maar wel geschoren! Ik zag wat ervaringen staan en deze mensen zijn er tevreden over!

Maar het blijft je eigen mening... Maar zo zijn er dus ook mensen die dit wel doen er blij mee zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:36

Verona2000 schreef:
ik begrijp het maar scheren betekent deken op en niet zonder deken laten stan

Nee er is een bepaalde plek waar je kan scheren zonder dat je een deken nodig hebt, een klein stukje van de nek en een stuk onder de buik, mijn vriendin heeft dit dus ook en is echt ideaal![/quote]

Je moet altijd de borst warm houden, daar zitten de belangrijkste organen van een paard.
Maar je paard scheren dat er geen deken nodig is?? Lijkt mij niet helemaal juist..
Scheren = deken ;)[/quote]
Welke organen zitten daar? Als je scheert moet je altijd de rug, plek achter het zadel warm houden, daar vatten ze kou.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:38

Verona2000 schreef:
Scheren = deken ;)

Daar ben ik het niet mee eens. Veel scheermodellen zijn juist zo dat een deken niet nodig is, maar het paard tijdens het rijden wel zijn warmte kwijt kan. Als je bijvoorbeeld een strook aan beide zijkanten van het paard scheert, ongeveer een handbreedte van de voor tot achterbenen, zou je daarvoor een deken opleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:40

Maar, waarom wil je hem dan scheren?
Als hij nu met deken staat, kan de deken toch ook weg en hoeft er niet geschoren te worden?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 22:44

prugelpiet schreef:
Maar, waarom wil je hem dan scheren?
Als hij nu met deken staat, kan de deken toch ook weg en hoeft er niet geschoren te worden?

Dit is het eerste jaar met deken, omdat ik nu wat serieuzer kan rijden met haar, en met een wintervacht zit je zo met dat zweet.. En zoals ik het dan misschienwil scheren word er geschoren op de plekken waar ze het meest zweten

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:45

Ik denk dat scheren op plekken waar ze de warmte kwijt kunnen maar zo dat ze geen deken op hoeven zeer effectief is :j
Dat zou ik ook zeker doen! Scheelt een hoop gedoe maar het is toch een stuk fijner voor je paardje!
Over de haarkleur kan ik je niks vertellen, daar heb ik geen ervaring mee.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 22:49

__Lauraa schreef:
Ik denk dat scheren op plekken waar ze de warmte kwijt kunnen maar zo dat ze geen deken op hoeven zeer effectief is :j
Dat zou ik ook zeker doen! Scheelt een hoop gedoe maar het is toch een stuk fijner voor je paardje!
Over de haarkleur kan ik je niks vertellen, daar heb ik geen ervaring mee.

Dankjewel haha :)

Ik denk dat ik maar ga scheren, en als het wit terug groeit, dan heb ik een paard met een mooie witte streep op haar buik :'D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:51

Dit patroon zie ik vaker voorbij komen en lijkt me een goede oplossing! :) (plaatje van google)
Afbeelding

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:55

Hahaha, Max met een witte streep zie het al voor me...! :')

Op google is inderdaad (mijn zoeken dan) niks te vinden over het teruggroeien van haren in een andere kleur.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 23:01

Ja zoiets is idd een oplossing!

Benice maar max is een raar geval :+

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 08:53

Ik ga vandaag met mijn ouders overleggen en een scheerpersoon opzoeken op internet, iedereen bedankt voor het antwoorden!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:32

Stybba schreef:
Dit blijft een leuk plaatje:
[ Afbeelding ]
Ik zou er niet zo snel voor kiezen om echt de onderkant van de buik te scheren. Puur een strook aan de zijkant.

Haha! Geniaal!