Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze loopt momenteel onder 100 grams ongeschoren, maar als ze geschoren is kan ik er meer onder doen + d'r halsdeel. Wel wisselend om te lezen hoeveel grams de paarden op hebben: sommige met 500 grams, andere met 200 grams. Nogal hoop verschil vind ik! Ik hoop eerlijk gezegd niet nu al in 500 grams te zijn (maar goed, wat nodig is, is nodig) want dan moet je in de winter tot 800 grams of meer gaan, vind dat best behoorlijk veel en groot verschil als je een keer de deken wil afhalen (ivm poetsen/rijden/etc.)...
Picassox schreef:Die van mij krijgen veel ruwvoer (althans, let er op dat ze genoeg binnenkrijgen), maar niet onbeperkt, daar worden ze gewoon moddervet van... Ik geef ze vaak verdeeld over de dag: ze lopen dan op heel kort grasland of in de paddock en geef ze in de winter bijvoorbeeld 's ochtends om 07.00 4 plakken hooi, om 12.00 1 plak, om 15.00 1 plakken, en om 18.00 naar binnen op stal halve plak hooi en dan 's avonds om 22.00 laatste voerbeurt 1 of 2 plakken hooi.
Eerder gaf ik ze onbeperkt, maar werden ze zo ontzettend dik; gewoon ongezond. Dus ze krijgen nu beperkt ruwvoer, in etappes verdeeld...