Fleecedeken als onderdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:37

Ik gebruik een Amigo Insulator Medium als onderdeken.
Blijft goed liggen en door de gladde stof ook geen haren in de deken.

Michelle77

Re: Fleecedeken als onderdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:44

Wij doen alleen een fleece eronder als t echt ontzettend koud is en de 300 grams staldeken te weinig zou zijn, maar dan hebben we ook een 50gr outdoor en 250gr outdoor eroverheen.

Fleece voor standaard zou ik zeker niet doen.

Hoef niet te vragen waar je bent geweest aangezien je in spijk woont... Is standaard daar, hebben goede spullen, maar als ze t niet hebben bestaat het niet...

Zo heb ik daar jaaaaren geleden kalfsleren laarzen van euroriding gekocht. Na een paar jaar wilde ik nieuwe... kalfsleer, euroriding?? Dat bestaat niet, ze hebben alleen rundsleer. Nou, heb ze hier als zodanig gekocht. Nee, dat kan niet...En mijn laarzen zijn toch echt kalfsleer...
Ook kreeg ik niet te horen wat mijn maten waren.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:45

Maar een zomerdeken met een regen deken erover zijn 2 laagjes.
Dat komt toch wel redelijk overeen met 100 gram denk ik.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:49

Bij mij werkt dat super.. Heb onder alle dekens een fleece, net omdat ze dan niet schuiven..
Of het 100gram is, geen idee.. Ik gebruik het in het begin en einde van de winter 'alleen' op stal en leg er een ongevoerd regendeken op als ze buiten gaan.
Is idd goedkoop.
Heb wel eentje met alle riemen, dus buik en bil.
Anders komt het er natuurlijk onderuit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:01

C_arola schreef:
Een gevoerde regendeken van 200 geam? Ik ken ze alleen met 100 grams voering of bedoel je een outdoordeken?

Ding werd verkocht als 200 grams, maar vind ze persoonlijk ook stuk minder dik dan dat, vandaar dat ik ook geen
dunnere heb en gewoon met die begin.
(de een is overigens wel dikker dan de andere. HV polo zit beduidend dikkere voering in dan de andere die ik heb)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:46

TamaraFloor schreef:
Maar een zomerdeken met een regen deken erover zijn 2 laagjes.
Dat komt toch wel redelijk overeen met 100 gram denk ik.

Dat vraag ik me af wanneer ze beiden ongevoerd zijn. Je hebt dan 2 dunne dekens zonder voering.

Sjolvir schreef:
C_arola schreef:
Een gevoerde regendeken van 200 geam? Ik ken ze alleen met 100 grams voering of bedoel je een outdoordeken?

Ding werd verkocht als 200 grams, maar vind ze persoonlijk ook stuk minder dik dan dat, vandaar dat ik ook geen
dunnere heb en gewoon met die begin.
(de een is overigens wel dikker dan de andere. HV polo zit beduidend dikkere voering in dan de andere die ik heb)

Nooit aan gedacht dat de voering ook anders kan zijn, wel logisch. Ik heb er 1 van Happy Valley welke te vergelijken is met 100 grams.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 20:48

Hmm, maar mijn 300 grams voelt ook niet bepaald dikker aan dan de 200 grams die ik heb.. Beide van een heel ander merk.. Maar mag toch aannemen dat het wel gewoon 100 gram warmteverschil is, ondanks dat het niet dikker aanvoelt voor mij :P

Lastig gedoe maar allemaal met al die dekens _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:51

Gewoon naar je paard kijken.
Heb een koukleum (zwarte) en eentje die het snel warm heeft (beige), lopen in verschillende dekens.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:55

Ik heb die van mij net met fleece eronder gezet. Fleecedeken met dekensingel en wel een stuk naar voren geschoven voor het evt. strak trekken en dan daar over heen de 50 grams regendeken.. even kijken hoe het er morgen uit ziet!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:04

Het ligt aan het paard, bij mijn vorig paard heb ik vaak zonder problemen een fleecedeken als onderdeken gebruikt. Bij mijn huidig paard trekt deze naar achter en is heel de fleecedeken vervormd.

Ik weet echter niet of er 100 grams onderdekens zijn.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:12

Bij 2 dekens komt er wel een soort isoleer laagje tussen vooral met een regen deken erover.
Maar ik zou gewoon op zoek naar een 100 grams!
Heb je ook geen gedoe met wel of niet trekkende dekens.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:21

Yinthee schreef:
Lachwekkend he. :') Gelukkig heb ik nog wel zóveel verstand van dekens dat ik daar niet intrapte, haha.
Een 100 grams/fleece gevoerde regendeken is leuk voor tussen de 0-grams en de 200-grams in, maar kan ik weer niet onder een 300 grams outdoor doen als extra, i.v.m ademen. Dus daarom dat ik het idee had om een onderdeken of staldeken erbij te nemen :)

dat is dus de reden waarom ze mij toen hebben afgeraden om een fleecedeken als onderdeken te gebruiken...

ik had een fleecedeken als onderdeken gebruikt, buiten dat het niet fijn lag voor het paard, kreeg mijn paard ineens bultjes op de rug
iemand om advies gevraagd en die wist mij te vertellen dat dat door die fleecedeken kwam (verstikking=niet kunnen ademen)
fleecedeken eraf gehaald en bultjes trokken weg
sins dien NOOIT geen fleece meer als onderdeken gebruikt en dus ook geen rare bultjes op de rug

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:42

Ik heb nu een fleece als onderdeken. Deze is wel zonder singels etc dus heb er nu even een band omheen. Maar t zat vandaag prima, trek de dekens wel altijd naar voren zodat t ruim zit als ik weg ga.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:52

Ik heb op dit moment een zomerdeken onder mijn 0 grams regendeken liggen. Werkt prima. Een fleecedeken als onderdeken zou ik niet doen. Verschuift inderdaad teveel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:25

Omdat mijn pony na het werk niet volledig droog was (shet in wintervacht) heb ik voor vannacht een fleece onder de regendeken gedaan. Wel een fleece met kruissingels, bilkoorten enz. Kan nauwelijks schuiven. Ben benieuwd hoe hij er morgen bij staat

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:27

@ hierboven. Dat is echt enorm slecht.
Fleece neemt zweet op maar het kan niet verdampen door het regendeken en komt zo dus terug op het paard.
Nooit een regendeken ed leggen als het paard nog niet helemaal droog is. Zo worden ze echt snel ziek omdat het zo lang nat blijft.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:53

Gisteravond nog wezen kijken. Toen was de onderkant van de pony nog nat/klam. Onder de deken was de fleece droog maar de regendeken vochtig. Daarom opgelaten. Vanmorgen was alles incl pony perfect droog en heb ik de fleece weer verwijderd. Alles zat netjes zelfs na veelvuldig rollen. Van de pony was de bovenvacht klam, de huid en ondervacht droog. Ik denk niet dat het vocht heel snel terugtrekt.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:49

Ik heb ook allerlei fleecedekens gebruikt als onderdeken maar die verschoven idd altijd naar achteren.
Maar ik heb nu een Amigo Mio fleecedeken die ik gebruik als onderdeken en die blijft perfect liggen! Geen last van naar achterschuiven...