wat doen jullie tegen die vele regen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:23

Het is een zwem paradijs. Zelfs in de stallen is het ingeregend. Of iig vanaf de stoep naar binnen gelopen.
Mijn grote merrie stond te rillen vanmorgen.
Ga NU een.dikkere droge deken aandoen.
Kon niet eerder terug

Anoli

Hier staan ze 24/7 buiten zonder deken. Ze kunnen dat prima aan met hun vacht :j
Weiland hoeft de eigenaar niet bang voor te zijn, die is zo groot voor 2 paarden dat ze dat echt niet kapot lopen :n

Chelinka

pony staat gewoon zo 24/7 buiten zonder deken. heeft al wel een serieus berenvachtje :)
wel met schuilstal uiteraard :D

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:29

die van mij staat nog dag en nacht op de wei, alleen zonder schuilplek. Maar met deken en ik ga zo even kijken of ze een droge deken nodig heeft. Ik heb ze liever niet op stal, paard zelf is er na een uur ook op uit gekeken. Het wordt vanzelf wel weer droog zullen we maar zeggen en ze is niet van suiker.. Staat ook nog gras op de wei en ze krijgen hooi bij gevoerd!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:30

Ze staan gewoon buiten met deken, helaas wel open weiland. Ga zo uitmesten en gooi flink wat stro in haar box. Dan haal ik maar meteen naar binnen, krigjt ze een lekker poetsbeurtje en wat te knabbelen. Wat een snert weer zeg :(

kelly534

Re: wat doen jullie tegen die vele regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:39

ivm het nog niet hebben van stallen (zijn in de maak)
moeten ze buitenstaan, ik denk als de stallen er wel waren ze binnenstonden,
aangezien we niet heel veel weiland hebben en ze nu alles kapotlopen,
verder is een open weiland met veel wind.

Sharon1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:41

Ja daar heb ik ook last van. Heel het weiland is kapot gelopen. Niet fijn om er dan nog in te rijden met al die kuilen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:44

Buiten met schuilstal, zoals altijd, en met onbeperkt ruwvoer om hen warm te houden :)

Waldemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:45

Bij ons staan ze op zondag zoieso niet buiten. Dit kan je wel zelf doen uiteraard.
Heb er voor gekozen mijn paard en een maatje in de overdekte paddock te zetten. Waarom in de regen als het niet nodig is :brr:
Overigens als het "normaal" regent ben ik er niet zo flauw mee, ze zijn idd niet van suiker, het is vandaag alleen wel erg nat -O-

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:47

Binnen helaas.. Ze staan eigenlijk altijd buiten tenzij het echt veel regent zoals nu want dan gaat het weiland kapot. En dat vind de staleigenaar niet fijn, wat ook wel weer begrijpelijk is :)
Maar vanmiddag gaat ze tenzij het echt blijft gieten wel even de paddock in.
Dat vind ik altijd het nadeel van de herfst en kleigrond in de wei..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:48

Mijn paarden bepalen zelf of ze binnen of buiten staan. Ik heb ze nog niet gezien buiten, mietjes haha.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:51

Ze staan hier nog steeds 24/7 buiten.
De shetten staan volgens mij binnen in hun schuilstal. Heb ze in ieder geval nog niet buiten gezien.
Mijn paard die staat normaal ook altijd buiten maar ik denk dat ze nu wel met z'n 5en gezellig in de schuilstal staan.
Ga er straks pas heen om ze eten te geven. Het is mij te nat om iets te gaan doen vandaag met ze en ik denk dat de paarden er hetzelfde overdenken.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 13-10-13 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:52

Mijn paard staat nog 24/7 buiten zonder deken, is gister net verhuisd naar een ander stuk land waar nog genoeg gras op staat dus die vermaakt zich wel.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 13:54

Nee beetje regen vind ik ook geen probleem...smelten niet maar komt nu toch aardig wat naar beneden vallen

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:57

mijn hebben hun ochtend hooi binnen gegeten, want dat wil zelfs in de bakken niet in het land blijven nu.
ze zijn om 12 uur naar buiten gegaan en gaan denk ik om een uur of half 5 weer binnen ze willen wel even de benen strekken maar echt leuk vinden ze het nu ook niet (ook open weiland dus geen beschutting)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:58

Lekker binnen :j!
Doe ze er echt geen plezier mee om ze nu buiten te zetten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:00

Voor het weiland is het inderdaad wel vervelend. Het is hier altijd in twee gedeeld (behalve hun hooiboxen/afdak en schuilstal), waardoor ze nu op ongeveer een hectare lopen. In november gaan ze weer naar het andere stuk, en daar blijven ze de rest van de winter staan. In tegenstelling tot nu, lopen ze het dan wel kapot. Elk jaar ben ik erg bang dat het niet meer goed komt met het gras, maar tot nu toe is het altijd al goed gegaan en herstelt het weiland goed :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:02

De paarden wilden vanmorgen het land niet eens op, dus hebben we ze op de paddock met schuilstal gehouden (met verhard stuk ook). Lekker knabbelen op hooi, terwijl ze droog kunnen staan. Ik rij zo nog even extra langs om het hooi aan te vullen. Vanavond doet stalgenootje het ook nog eens. Hopelijk morgen weer een meer droge dag. :o

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:02

Mijn paarden staan ook buiten zonder deken met een loopstal. In de loopstal is droog stro om in te liggen en te eten. 1 keer per dag voer ik ze nu flink wat hooi bij. De buikvulling zorgt ervoor dat ze warm blijven. Paarden blijven warm door vermentatie van ruwvoer in de darmen. Ze kunnen naar binnen, maar doen dit eigenlijk niet. Alleen om te eten :Y) Want dat ligt in de stal.
Ik zie ze door het hele jaar heen buiten. Ook met sneeuw en min 10 gaan de heren gewoon plat op hun buik in de sneeuw liggen pitten. Terwijl ze dus ook binnen lekker in het stro kunnen gaan liggen. Wanneer ik ze wel binnen zie is met 35 graden en veel vliegen {:}

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:05

Ik ben bezig mijn rubberbootje op te blazen: dan kan ik door de bak naar het watergootje peddelen om die weer vrij te maken.
Duikpakken van de Fjordsels ook gevonden, maar waar de snorkels zijn gebleven... :+

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:09

Bij mij kunnen ze zelf kiezen, maar ze zijn geen stap het land op geweest.
Heb overal heel veel hooi gevoerd en dan kunnen ze tot morgen ochtend lekker binnen eten.
Ik denk als het nog even droog wordt ze misschien het land wel weer even op lopen.
Maar nu hadden ze geen behoefte eraan.
Verder heb ik een shet die apart staat en niet echt kan schuilen een 0 grams regendeken opgegooid voor de zekerheid.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:18

Gister avond hebben we ze van het land af gehaald, want met het voorspelde weer zouden ze het kapot lopen. Gelukkig waren ze net voor de regen thuis.
Vannacht zijn ze met regendeken op buiten gebleven, maar ik heb ze net toch maar binnen gezet. Zelfs onder de deken stond de ene te shaken. Nu dus lekker warm en droog op stal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:25

Nou, die van mij staan nu toch wel graag droog in de schuilstal of onder het afdak, hoor :D . Deze regen in combinatie met toch wel wat meer kou maakt wel een verschil. In de zomer boeit de regen ze niet, maar het wordt nu toch anders..... en gelukkig hebben ze de keuze, want ze kunnen in de paddock en op het verharde stuk prima rondlopen. De wei wilden ze niet in vanmorgen. Echt niet. En dat zegt wat, want meestal racen en bokken ze zichzelf naar achteren ;) .

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:38

blijven een dagje binnen vandaag, paarden komen elke dag van 6 uur s ochtends tot 7 s avonds buiten, rest van de paarden stonden nog 24/7 buiten maar zijn vandaag binnen gehaald. ze stonden te rillen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 15:09

MarvanTom schreef:
Ik ben bezig mijn rubberbootje op te blazen: dan kan ik door de bak naar het watergootje peddelen om die weer vrij te maken.
Duikpakken van de Fjordsels ook gevonden, maar waar de snorkels zijn gebleven... :+

haha lekker droog!
die van mij net binnen gezet nou vonden dat echt geen straf waren bezopen en dekens toch wat doorgelekt. Nu lekker knabbelen aan het hooi! lekker warm worden