Wie gaat zijn paard nog meer de eerste keer scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TC88Lavieta

Re: Wie gaat zijn paard nog meer de eerste keer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:21

Ik laat zaterdag mijn merrie voor de eerste keer scheren, ben benieuwd.
Ga voor de zekerheid wel wat kalmerends geven van te voren, wil namelijk niet dat dit een traumatische ervaring word.
Ze is echt super braaf altijd maar wil mijn paard niet verpesten.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 08:53

Nou mijn paard is kaal :)

Hij was in het begin wat onrustig niet stil willen staan maar gewoon doorgegaan en toen was hij redelijk braaf. De benen waren wel een probleem hij weigerde ze op te tillen maar met een praam zijn we heel vergekomen. Ben best tevreden hoe het ging :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:54

Mijn paard is niet voor het eerst geschoren terwijl ze van mij is, ik heb haar wel voor het eerst zelf geschoren, telt dat ook?

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:18

Ohh ben wel jaloers zeg op de meeste van jullie. Die van mij is er totaal niet bang voor en het geluid doet hem volgens mij vrij weinig (kan hem bij zijn hoofd/oren zo scheren) Maar hij vindt het te lang duren en vooral zijn voorbenen zijn een drama. Dan moet er toch echt een praam op, anders krijg ik zijn achterbeen in mijn nek. Toch maar weer verdoven dus dit jaar... :-(

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:20

Worden jullie paarden helemaal geschoren? Die van mij staat 24/24 buiten. Is het dan wel verstandig? En wat zijn de nadelen?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:51

Ik heb woensdag mijn paardje ook voor het eerst geschoren (is bij vorige eigenaar vaker geschoren) maar ze was zo braaf ook al is ze super ongeduldig altijd maar netjes beentjes op tillen en aangezien ik half onder de buik hing om die te scheren had ik wel wat herrie verwacht maar ze vond alles goed :)
het was mijn eerste keer om te scheren dus vond het heel wat dat ik na iets meer als een uur klaar was :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:41