Welsh A krijgt vliegenmasker en halster af hoe nu oplossen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:51

Maisie schreef:
ik heb het ook. Stond er op te kijken pony masker op komt de wei in briest wat schuift met zn neus
over de grond stapt op de neusflap en flop masker af. Die van cashel heb ik in 2 maten 1 maat past wel
daar past het klitteband ook mooi. De andere is net als bij die van jullie een tikkie te groot.

Nu hebben mijn welshen wel een iets groter hoofd maar zou toch een maatje kleiner proberen?

Een maatje kleiner heb ik hier liggen, dan kom je meteen op maat shet/foal uit (de maat die ik en TS hebben is maat kleine pony/weanling).
En echt, op mijn welsh past die écht niet, en kan me niet voorstellen dat hij op haar welsh wel zou passen. Daar zit ook volgens het schema met afmetingen (op de site van uhg shop te vinden) best wel veel verschil in qua afmetingen, als je hem vergelijkt met de maat die ik/we nu hebben.

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 02:11

Je kan een touwtje aan het halster en/of vliegenmasker vastmaken en het touwtje in de manen invlechten. Dan kan het halser niet over de oren heen komen en blijft eigenlijk altijd zitten.

Om de neus te beschermen kan je een lap (molton) stof om de neusriem van het halster heen naaien zodat het paard nog normaal kan eten en bewegen. De lap kan je op precies de goede lengte knippen. Tegen de vliegen kan je een vliegenfrontriem gebruiken. Als ze het halster afkrijgt kan je alsnog het halster met een touwtje in de manen invlechten.

Caira

Re: Welsh A krijgt vliegenmasker en halster af hoe nu oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:40

Heel herkenbaar, hier een welsh met een graasmasker, record is 25 seconden tot hij aflag. Ik heb alles al geprobeerd en overweeg nu om hem vast te nieten!