Paarden in deze snikhitte...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:07

Om 7uur gereden, daarna afgespoeld en op wei gezegd. Heeft ze lekker in het koele zand liggen rollen en dan kan ik vanavond het zwarte monster weer wit maken, haha :D
Vanavond naar binnen lekker in hun 'coole' stal.
Heb het idee dat mensen meer last van dit weertje hebben dan zij {:}

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:08

Ik ben vanmorgen om 6 uur al bij het land geweest, en heb het water ververst, ze een klein strookje gras gegeven en mest uit het land gehaald. Verder redden ze zich vandaag wel, ze hebben 2 inloopstallen om te vluchten voor de dazen en dus ook genoeg schaduw. Bovendien staan ze aan een bosrand, dus ze kunnen altijd in de schaduw staan. Ik ga bewust maar een keer per dag naar ze toe omdat ze anders weer gaan schooien om gras. Ik moet streng voor ze zijn(vooral voor mezelf), dus ik zie ze morgenvroeg wel weer, ze hebben verder alles wat ze nodig hebben met deze warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:09

De zorgboerderij pony's staan binnen , er is weer geen stroom dus ze mogen tot 4 uur eruit en dan weer erin voor ze het doorhebben.. Ze drinken amper en staan te eten vol in de zon..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:13

Hier staan ze overdag binnen en 's nachts buiten, met vliegendeken en vliegenmasker ( geen schuilstallen op de weides :( ) Van de hitte weinig last heb ik de indruk, des te meer van de vliegen en dazen...dus de dekens en maskers zijn welkom ! :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:14

Pff ik moet er nu heen. Uitmesten. Heel leuk _NOT_. Pony's zelf vinden het wel best geloof ik; zolang er genoeg water is. Ze hebben stal of bosrand om te schuilen tegen de zon en op meerdere plekken water.

Maar die vliegen en dazen, die zijn killing voor ze :(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:19

Ze staan hier gewoon rustig op de wei, wel in een treintje kop aan staart tegen de vliegen :P (hebben ook vliegenkappen op). Verder doe ik niks speciaals, ja vrij geven omdat mijn ene paard net een driedaagse in de warmte erop heeft zitten :D en vers water natuurlijk.

lovehome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:21

die van mij worden gek van de dazen. die dingen kunnen volgens mij ook klok kijken. elke dag komen ze rond deze tijd aan zetten en gaan ze paarden pesten. rot dingen. paarden gaan zo lekker douchen.en dan straks naar binnen. op stal zie je ze gelukkig niet.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:38

Vanochtend vroeg gereden daarna afgespoten en lekker laten rollen. Toen hij droog was zand eraf gehaald en ingespoten met vliegen spray. Hij heeft lekker een vliegenmasker op. Hij heeft geen schaduw maargoed ik woon in het noorden dus daar is het op zn heetst iets van 30gr geweest ofzo vandaag.
Ze kunnen best wat hebben :). Heb een waterbak staan en ze kunnen drinken uit de sloot dus altijd water. Morgen ochtend weer even langs :)
Laatst bijgewerkt door Kermis op 02-08-13 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:40

ik ben vandaag met me paard naar het water geweest, ze kan goed tegen de warmte dus die drie km er heen gaat goed daarna lekker een twee uurtjes bij de waterkant geweest.

Heleennn

Re: Paarden in deze snikhitte...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:44

Mijn paard heb ik van morgen al gereden, daarna lekker onder de douche gestopt en de stal in met een dikke plak hooi, vers stro en onbeperkt water. Op de weide is er (nog) geen schuilstal en ook geen bomen, dus buiten zetten zou niet zo'n goed idee zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:51

Mijn pony's gaan gewoon in de zon staan grazen. Heel soms gaan ze even op stal staan.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:55

Tirzah kan heel slecht tegen de hitte, helaas.

Ze heeft zomereczeem, dus moet ze een vliegendeken op. Anders wordt ze gek van de jeuk. Ik heb haar gisteren gewoon buiten gelaten, maar toen ik rond 4u/ half 5 op stal kwam gutste het zweet van haar lichaam en stond ze flink te hijgen. Echt heel erg sneu.

Ze hebben helaas geen schaduw/schuilstal op de wei en staan echt heel de dag in de volle zon, dus ik heb ervoor gekozen om haar vandaag op stal te laten staan. Fris gedoucht en zonder deken (want binnen zitten geen mugjes).Dit ondergaat ze heel braaf en kalm. Ik vind het erg zielig voor haar, maarja... Die ene dag op een heel paardenleven zal ze me best vergeven. Het is even kiezen tussen twee kwaden.

Van Tirs en mij mag het weer gaan sneeuwen! ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:00

1 groep hebben we binnen gezet, omdat zij gek werden op hun landje waar op dit moment niet zo heel veel wind staat (achter een grote schuur). Hebben zich helemaal in het zweet gerend door de vliegen. Ze staan met vliegendeken op en zijn volledig onder gesprayed met veerust, maar ze werden compleet gek. De rest vermaakt zich prima op het land waar wel wind staat, dus die staan gerust even buiten. Zorgen dat er constant voldoende water aanwezig is en dan hoor ik ze niet klagen. Ze zweten wel naar hartelust en dat koelt wel af. Worden wel in de gaten gehouden en als er niet zo veel wind stond gingen ze gewoon weer naar binnen en dan 's avonds weer naar buiten. Maar dat is eigenlijk vooral om de vliegen te vermijden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:02

Ik heb mn paardjes vandaag een verfrissende douche gegeven :):) ,eerst moest ik ze vasthouden maar eenmaal gewend aan het frisse water kwamen ze hard terug gedraafd om meer afkoeling te ontvangen :D hahaha
Dat vond ik zooo aandoenlijk <3 ,2 pony's die in draf naar je toe komen om afgespoeld te worden :D hihihi

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:12

Hier staan ze aan huis en ze hebben schaduwplekken en water en een sproeier waar ze onder kunnen en ook zeket onder gaan staan! Maar het gras ligt in de zon en dat is toch het lekkerst. De 2 grote staan vaker in de schaduw dan de mini's. Dat valt me wel op.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:29

Bij ons gaan ze op het heetst gewoon naar binnen. In de stal is het bij ons goed te doen! Bij ons hebben ze ook ontzettend last van de vliegen! Ze hebben nu van die vliegenfrontriemen, maar hebben er nog steeds veel last van...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:31

ik heb de groep vanmorgen binnen gezet. helaas geen schaduwplekken in de wei.
en op dit moment worden ze weer buiten gezet door stalgenoot.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:11

Mijn jaarling heeft bedacht dat ze in de schaduw van de grotere paarden in het land kan staan :')

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:16

Die van mij heb ik vanmorgen rond 7.15 op het land gezet en hij is rond 12.30 binnen gezet, want er zijn geen schuilstallen op het land. Om half 6 vanmiddag heb ik 'm weer buiten gezet in de paddock (want daar is nu wel schaduw) en hij is daar heeft hij tot 20.00-21.00 nog lekker rondgelopen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:16

Ginam schreef:
Mijn jaarling heeft bedacht dat ze in de schaduw van de grotere paarden in het land kan staan :')

Awwwwwhhhhh..... Cuuuuute! Had je er een foto van kunnen nemen? Zou wel schattig eruit zien! <3

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:19

xSlvna schreef:
Geen idee wat die van mij doet, of op de weide staan met vliegenspul en een vliegenmasker, of ze stapt naar de Mc Donalds, heb haar uitgeleend... Maar ze zal niks vreemds doen, daar word ze genoeg voor gecontroleerd :o

stapt naar de macdonalds?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk al die bolle buikies in het gras... <3

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:22

ik laat haar lekker in het weiland staan en rij niet, borstel haar snel in het weiland (en alle andere paarden, mag gewoon daar, behalve de 2 andere pension paarden, voor de rest zijn het merrie's dei vroeger als fokmerrie hebben gedioent een stuk of wat 3 jarige en 2 shetlanders) en ga dan weer

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:26

Vanochtend heeft mijn paardje even buiten gestaan, daarna lekker afgespoeld en weer op stal gezet. Echt dat mijn beestje niet buiten komt met zulke temperaturen en zonder schaduw in zijn weitje.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:32

Sonja schreef:
Die vreten gras, liggen heerlijk languit te bakken in de zon, en drinken zo'n 60 liter water per dag. Ik kan niet zeggen dat ze er echt anders onder zijn.

Mijne ook niet hoor, hebben nergens last van en zweten niet eens.
Ze hebben 's middags wel schaduw maar staan er nauwelijks in...