Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yontheke schreef:Ik meng water met azijn en dettol.
Dit werkt voor mij toch wel.
Ik ga geen tientallen euro's uitgeven aan flesjes en spul dat uiteindelijk niet veel beter of helemaal niet werkt. Als je echt wil dat je paard permanent geen last heeft van vliegende beesten kan je er beter met je spuitbus naast gaan staan of inpakken met vliegendeken.

Leorah schreef:Ja precies... En azijn of citroensap bijten niet zeker.. En glansspray is zeker wel goed voor de vetlaag.. En shampoo net zo. Sterker nog, met hoefteer en vet verstoor je evenzo de vochtregulatie. Mijn paarden hebben nooit hinder ondervonden van dettol net zoals veel andere paarden zoals je hier kunt lezen, dus ik denk niet dat je zo moet lopen gillen daarover.

chendo26 schreef:NEEMolie, stinkt ontzettend maar de paarden hebben wel direkt rust, helpt ook tegen plat vliegen. Het word gemaakt van de NEEMboom (australisch) en is 100% natuurlijk. Even verdunnen met water en sproeien maar, als paarden bang zijn voor sproeien doe je het op een spons. Vooral tussen de achterbenen en onder de staart zitten die krengen vreselijk. Vorige week zat ik s'avonds op de bank en voelde wat in mijn nek kruipen, was er zo'n sikreet in mijn vlecht gekropen en mee naar huis gekomen, toen ik hem uit mijn nek wilde slaan rende hij mijn oor in :-( vreselijk mijn ergste nachtmerrie, dus hem snel uit mijn oor gefrut bah. Maar goed NEEM olie kan je via internet bestellen het is trouwens ook zeer goed voor de huid.Het stinkt wel naar zwavel.
, alleen zie ik op sites vermeld staan dat als je het tegen insecten wil gebruiken, het moet vermengen met kokos olie, en dan eventueel lavendel of iets dergelijks tegen de geur. Janet79 schreef:Veerlie1 schreef:Ik doe altijd handje kruidnagels koken in 3/4 liter water, laten afkoelen, 1/4 liter azijn erbij, 20 druppels citronella en een scheutje dettol. Werkt hartstikke goed en is lekker goedkoop!
Die maak ik zelf ook altijd! Werkt super!!