Vliegen in de ogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Vliegen in de ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 08:28

Ik heb het idee, omdat het van zo'n soort plastic is dat ze gewoon onwijs warm zijn om het hoofd.
Zeker als het dadelijk 30 graden wordt.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:22

jesito schreef:
Ik heb het idee, omdat het van zo'n soort plastic is dat ze gewoon onwijs warm zijn om het hoofd.
Zeker als het dadelijk 30 graden wordt.

Ook dan "vraagt" mijn paardje, die je normaal eigenlijk niet aan zijn oren mag komen, of hij a.u.b. de kap op mag.

SophieDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:05

Mijn Palomino krijgt in de zomer altijd erg grote zwarte kringen rond zijn ogen. Zou dat ook van de vliegen zijn? :(:)
Want dan kan ik ook zo een kap overwegen. Ik vind wel dat het er een beetje ongemakkelijk uitziet maar je ziet ze meer en meer opduiken.

Dees_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:07

Ik geef m altijd knoflook. 2-3 teentjes per dag voor Mn fjord. Misschien heeft een groot paard iets meer nodig maar t werkt echt ideaal, is goedkoop en natuurlijk.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:48

AaronYve schreef:
Bij mijne is het andersom, de kap wordt direct afgedaan tijdens het rollen. :) Ik gebruik dus wel sliertjes bij de kwpner en hij vind dat gelukkig prima. De fjord krijgt niks om want die is gezegend met een volle maantop. Let wel op dat de kap goed aansluit want als er toch een vliegje onder komt heb je paniek in de tent.

Bij mijn stalgenootje haar paard was er een wesp onder gekomen. Paard bleef rennen en schudden met de kop en is toen ook gestoken. Oog werd harstikke dik en er moest een DA bijkomen. Daarna heeft ze nog een aantal dagen moeten koelen. Na dit verhaal durfde ik niet zo goed meer een vliegenkap om te doen...
Maar toch zie ik ook paarden die echt blij zijn als ze hem om krijgen! Want zere tranende ogen zijn ook niks....

DJumpingboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:50

Ik zou voor een vliegenkap gaan

Elseline18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:03

Vliegenkappen zijn heel fijn!