Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Koper schreef:Groene leem. Blijft beter zitten dan zonnebrand (en je kunt ook in één oogopslag zien als je bij moet smeren) en is net wat beter bestand tegen drinkbakwater. Ook hoeft je paard dan geen halster met flapdingen om, dus geen gevaar voor achter dingen vasthaken meer.

Whild schreef:Hoe ruikt groene leem?
Dave3000 schreef:Kan een neus van mijn paard ook verbranden als hij zwart is? Ik kan dan natuurlijk niet zien als hij verbrand en het zou best zielig zijn als dit wel het geval is
Van de zon zal zwarte huid niet zomaar verbranden, helemaal niet van het fletse zonnetje in Nederland. Koper schreef:Whild schreef:Hoe ruikt groene leem?
Niet, want het heeft geen neus![]()
Het ruikt vrijwel naar niks, een beetje naar de mineralen die er in zitten en als het opgedroogd is ruik je het eigenlijk niet meer. Het is wel handig als je het 1 of 2 keer per dag op kan smeren als je paard ook roze huid heeft op plekken waar hij mee drinkt, vanwege het water. Het is niet schadelijk als er wat van de groene leem in het drinkwater terecht komt, je kunt het namelijk ook inwendig gebruiken als ontslakkingskuur

Watermelon schreef:Netjes over de neus werden hier nier goed ontvangen.
Bovendien ben ik een grote tegenstander van halsters om in het weiland.
Beter smeer je een sunblock (hoge factor).