Paard buitenzetten na sneeuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 23:49

GamblersCup schreef:
LauraFlexx schreef:
ik snap niet wat mensen zeuren...

Het is geen zeuren, en als je niet snapt waarom mensen verbaasd zijn dan vraag ik me af hoeveel ervaring jij met paarden hebt.

LauraFlexx schreef:
ik heb mijn verzorgshetlander ook niet buiten gezet in die sneeuw en ijs wei. Voor zijn veiligheid!

Nergens voor nodig, en daar zal ie blij mee geweest zijn... not.

LauraFlexx schreef:
ik denk dat je hem/haar best wel buiten kan zetten. ze heeft een deken op en een paard kan best wel tegen wat kou.

Ja, vooral doen. Een paard dat twee weken binnen gestaan heeft, altijd 's nachts binnen staat, ineens in haar eentje een nacht buiten laten staan. Heel verstandig.

LauraFlexx schreef:
maar zelf zou ik de wei controleren of er misschien ergens kuilen zijn ofzo, om er zeker van te zijn dat je paardje niks kan overkomen in de wei. ;)

Er zijn geen kuilen voor nodig hoor, om het dier z'n poot te laten breken. Daar heb je verplichte boxopsluiting voor nodig, en dan ineens alleen in het donker 's nachts op de wei flikkeren. Gaat veel sneller.

TS, ik snap jouw redenering ook niet zo. En als je beest volpension staat, dan zet de pensionhouder het beest toch buiten 's morgens? Anders maak je er maar tijd voor. Laat het dier gewoon weer lekker de hele dag buiten lopen (mét maatjes, niet alleen dus) en je kunt er gewoon weer op. Ik snap wel dat ie aan de acrobatiek doet, na twee weken fulltime op stal...

Ik denk er anders over Gamblerscup... Waarom zo aanvallend? Je mag wel aardig blijven.

Btw: ja, dat doet hij maar ik heb hem gevraagd haar niet buiten te zetten als het ijzig is. Of ze nu een dag of een week op stal staat: ze loopt altijd bokkend het veld op hoor. En aangezien ze al begon te schuiven toen ik even met haar over de sneeuw wandelde om haar stal te doen: NEE.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 23:50

MiReRe schreef:
Komende dagen even losgooien in de bak misschien? Niet direct longeren, maar in vrijheid uitnodigen om te rennen. Waarschijnlijk bokt ze dan de meeste energie er uit en kan je daarna wel longeren.

Ik heb vandaag gereden, ze was erg rustig :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:57

Als je reden is dat je paard buiten moet staan om energie kwijt te raken zodat jij er op kan zou ik zeggen nee, het dier is niet gewend 24/7 buiten te staan en dan kan je wel zeggen op stal is het kouder, maar daar is geen wind en neerslag.
Paarden die onvoorzichtig zijn zou ik ook op stal laten staan indien strooien oid niet mogelijk is.
Die van mij zijn voorzichtig moeten een eind lopen en 4 van de 6 staan 24/7 buiten de andere ruim de helft van de tijd

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 00:04

mnkortleve schreef:
Als je reden is dat je paard buiten moet staan om energie kwijt te raken zodat jij er op kan zou ik zeggen nee, het dier is niet gewend 24/7 buiten te staan en dan kan je wel zeggen op stal is het kouder, maar daar is geen wind en neerslag.
Paarden die onvoorzichtig zijn zou ik ook op stal laten staan indien strooien oid niet mogelijk is.
Die van mij zijn voorzichtig moeten een eind lopen en 4 van de 6 staan 24/7 buiten de andere ruim de helft van de tijd

Ze heeft gisteren een 5 uur op de weide gestaan, binnengezet, en vandaag ook nog een uur of 2. Nu staat ze gewoon weer overdag een paar uur buiten en 's nachts binnen. :)
De reden was trouwens dat ik het niet leuk vind dat ze zo lang op stal staat, en dat ik haar dan zelf niet binnen kon zetten en staleigenaar niet kon bereiken, maar die heeft haar dan toch terug binnen gezet. :)