Sleeën

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:34

Estherbrink1 schreef:
Ik heb dit jaar mijn 7 jarige E pony ook voor het eerst voor de slee gehad.
Ik heb hem eerst aan de lange lijnen laten lopen en met tuig om. Dit had ik al eens eerder gedaan dus dit deed hij heel braaf. Ik liet de teugels langs zijn benen zwieren zodat hij kon wennen aan 'iets' langs zijn benen. Toen liep een vriendin van mij met de slee mee om hem aan het geluid te laten wennen. Hij vond het allemaal prima dus hebben we de slee erachter gedaan. Ik liep naast m'n pony m'n vriendin ging op de slee zitten. Hij vond het leuk om te doen en was heel braaf.
Een dag later heb ik hem er weer voor gezet en zelfs los gedraaft. Ik ben wel in de bak gebleven voor alle zekerheid.
Wat erg belangrijk is, is dat je rustig blijft en dat je paard jouw vertrouwd. Ook is iemand die je kan helpen erg handig.
Wij gebruikten een gewone houte 'kinder' slee.
Hieronder nog wat foto's!
http://www.mijnalbum.nl/Album=4CVZK3RA

ik mis de sneeuw :o

bij ons hadden we zaterdag trouwens nog een sneeuwstorm zo ongeveer en toch 4 cm weer erbij.

CP5

Re: Sleeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:38

Dit jaar heeft mijn paard ook voor het eerst de slee erachter gehad.
Mijn paard heeft altijd voor de koets gelopen, en is al 24 dus heeft al heel wat dingen gezien. :)
Ik heb dit gewoon met een kinderslee gedaan, heel leuk om een keer te doen!

Estherbrink1

Re: Sleeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:24

ik mis de sneeuw

bij ons hadden we zaterdag trouwens nog een sneeuwstorm zo ongeveer en toch 4 cm weer erbij.

- klopt, we hadden met de trekker nog even de bak over de sneeuw heen gesleept.. maar hij kon het prima trekken! ;)

elodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:35

ik heb bij mijn shet het gewoon eens geprobeerd hoofdstel in zadel erop longerlijnen strotouwtjes en gaan met die banaan ze heeft nog nooit zo genoten als toen gewoon proberen niet denken van o jee want dan gebeurt het ook