wisje72 schreef:Mijn vader slaakte een zucht van verlichting toen we onze schuilstal klaar hadden.
Was iemand hier in Gelderland op de bon gegaan omdat zijn shetlanders geen schuilstal hadden!
Wij hebben hem zelf gemaakt. Aan drie kanten dicht met gratis pallethout, metalen golfplaten (gekregen van een bedrijf wat aan het verbouwen was) als dak.
Ze staan er nu alleen in met eten, verder in de wei, maar als het regent staan ze er heerlijk onder...
Heb daar ook de hooibak en waterbak staan.
Ja precies, het kan echt goedkoop hoor! Vriendin van mij heeft het ook gedaan met een paar goeie palen, planken ertussen schroeven en golfplaten erop, veel goedkoper dan de sites die hierboven genoemd staan. En een container kan inderdaad ook goed.
Mijn paard staat in de winter veel buiten, gaat liefst met haar kont tegen de regen staan ipv binnen. Maar in het donker staat ze toch vaak wel in de schuilstal en in de zomer zowiezo bijna de hele dag.
Edit; Er ligt ook een dikke laag witzand in waar ze lekker in kunnen rollen. En wat betreft schaduw, in de stal is het koeler dan buiten.