Bevroren bak: passen jullie het rijden aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:59

ik ga gewoon uitrijden stap erg veel maar draaf en galopeer ook gewoon op stukken waar dit kan :)
ze staat ijzerloos dus nergens last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:02

Ik ga nu naar de binnenbak in het dorp te rijden :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:04

ik rij met dit weer niet!
paard staat overdag in de paddock en beweegt daar genoeg met de anderen
hij heeft een mini winterstop :D

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:05

Weten jullie of paarden met ijzers meer risico hebben op uitglijden?
Mijn paard staat sinds vanmorgen voor het eerst op ijzers wegens gevoelige hoeven, maar ik weet niet of dit mee speelt met mijn rij-mogelijkheden? iemand wel?

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:07

ik heb gisteren nog wel kunnen rijden in de buitenbak, maar ben bang dat ik vanavond minder geluk heb.. zal nu wel super hard zijn! dit weekend maar een een buitenritje maken.

Merel_Brit

Re: Bevroren bak: passen jullie het rijden aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:12

Veel van jullie rijden buiten, is daar dan niet alles ook gewoon bevroren? Ik liep van het weekeind in het bos met de honden en heb m`n bosritje geannuleerd ivm de bevroren ondergrond die ik tegenkwam. Stappen jullie dan alleen maar buiten of galoppeer je ook gewoon?

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:13

Kodaloverrr schreef:
Weten jullie of paarden met ijzers meer risico hebben op uitglijden?
Mijn paard staat sinds vanmorgen voor het eerst op ijzers wegens gevoelige hoeven, maar ik weet niet of dit mee speelt met mijn rij-mogelijkheden? iemand wel?

Ijzers en sneeuw zijn geen goede combinatie.. Als er sneeuw ligt zou ik niet gaan rijden met een paard op ijzers. Het sneeuw wordt ijs en gaat tussen de ijzers zitten, waardoor ze ''klomp''voetjes krijgen :(

Ik woon in Drenthe en geen last van sneeuw, kan nog prima trainen thuis :) De bak wordt fanatiek gesleept en er zijn al zakken vol met zout op gekomen.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:14

Nee alleen maar stappen en wij hebben op de kleine stukje waar kon ook een drafje gemaakt maar zeker niet kunnen galopperen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:14

Merel_Brit schreef:
Veel van jullie rijden buiten, is daar dan niet alles ook gewoon bevroren? Ik liep van het weekeind in het bos met de honden en heb m`n bosritje geannuleerd ivm de bevroren ondergrond die ik tegenkwam. Stappen jullie dan alleen maar buiten of galoppeer je ook gewoon?

Veel stappen.
En zondag zijn we naar de zandverstuiving gestapt en daar kunnen de paarden draven en galopperen.
De zandverstuiving is zo mul dat dit niet snel bevriest of hard wordt.
Maar verder voornamelijk stappen en af en toe even draven waar het kan.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:16

Dat is wel handig zo'n zandverstuiving.. Helaas moet wij daarvoor de trailer pakken..

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:19

Wij hebben de bak gestrooid en wordt elke dag gesleept. Bovenlaagje is nog mooi zacht. Niet zo zacht dat ik uitgebreid galopwerk ga doen maar klein galopje meepakken kan prima. Ben er echt heel blij mee ook want vind rijden met dit weer echt heerlijk :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:24

Ik heb zondag buiten gereden, de grond was idd wel bevroren maar ze liep niet mank. Ik heb daar ook een heel flink galopje gedaan, ofja het was wel kort maar ze ging kei hard (wat eerst ook niet mijn bedoeling was :') )

ze is daarna ook nog een bocht omgeknald omdat ik haar niet in een keer op de rem durfde te zetten ivm uitglijden. Ik wou haar rustig de bocht om laten gaan maar ze ging erg scherp en ook toen niet uitgegleden

Maar nu dat er sneeuw is houd ik het toch maar echt bij stappen !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:29

Mijn bak heb ik gesleept voordat het ging vriezen, maar hij was te nat om hem een beetje los te trekken en het is nu dus een bikkelharde vlakke plaat geworden met een beetje sneeuw erop. Gisteren heb ik er even in gestapt, maar mijn paard vond de bodem duidelijk niet prettig. Hij is nu vrij en als het weer gaat dooien pak ik hem wel weer op. Hij kan gelukkig wel gewoon de hele dag de wei op. :)

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:37

Ik kijk ook wel eerst naar de staat van de bak of ik kan rijden of niet. Stappen kan altijd natuurlijk

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:43

onze bak is kei hard ! en er ligt wat sneeuw op. moet ik nou wel rijden, een meisje die bij ons stalt heeft het ook geprobeert alleen die zei van : je kan wel wat gaan stappen en draven ! ik zit nou te tweifelen of ik het nou wel of niet zou doen.
mijn pony draaft en stapt ook nog eens best wel snel en met dit weer is ie niet in te houden, zou die dan niet struikelen in de bak of uitglijden ??

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:46

Wij doen nu niks met ons paard. Paard staat overdag met de kudde op het land en gaat 's avonds weer naar binnen. Haar beweging krijgt ze wel. Bak is te hard om er überhaupt te lopen, al die hoef afdrukken die erin gevroren zitten is niet echt lekker! Land is weer platter dus dat scheelt!

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:50

Kimmloveit schreef:
onze bak is kei hard ! en er ligt wat sneeuw op. moet ik nou wel rijden, een meisje die bij ons stalt heeft het ook geprobeert alleen die zei van : je kan wel wat gaan stappen en draven ! ik zit nou te tweifelen of ik het nou wel of niet zou doen.
mijn pony draaft en stapt ook nog eens best wel snel en met dit weer is ie niet in te houden, zou die dan niet struikelen in de bak of uitglijden ??

Ja je moet zelf een beetje kijken hoe de bak aanvoelt. Je kan er op zijn minst gaan stappen dat kan nooit kwaad. Als je er een goed gevoel bij hebt kan je ook gaan proberen te draven. Ik denk zelf dat paarden niet zo snel uitglijden. tuurlijk het kan wel gebeuren, maar ik heb vaker paarden in een binnenbak en in het bos zien uitglijden dan in dit weer. Dus ik zelf en zeker met mijn paard ga gewoon proberen te rijden en op zijn minst stappen in de bak of daarbuiten. Stappen kan geen kwaad en dan is hij/zij er toch even uitgeweest ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:20

Kodaloverrr schreef:
Stappen kan altijd natuurlijk
Dat ben ik niet met je eens, als de bodem niet egaal is maar erg hobbelig dan vind ik dat nog niet zo'n goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:23

Buiten lekker door rijden, hier ligt geen sneeuw en het is ook niet glad. Helaas is het alleen asfalt hier in de buurt, maar ook daar kan je redelijk goed recht stellen. De bak is momenteel fijn vlak bevroren dus er wordt flink gewerkt in stap en heel hard geduimd voor dooi. :')

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:53

RT-P >> SV

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:34