Mijn paard is met recht de grootste sloper van Bokt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Mijn paard is met recht de grootste sloper van Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:47

Ja ik heb de rambo (rsih), maar daar zaten na 3 weken al 3 gaten in. Verder nog heel, dus dit wordt het 2e jaar dat ik het ga proberen.
Die van mij spelen in het land, vandaar de gaten.. Maar het leek me dat ook RSIH niet kapot te krijgen is.. wel dus.

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:48

o jee, mijn paard is ook zo'n terrorist haha :')

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:48

Jotoma schreef:
Is canvas ook waterdicht? Of doe je de canvas over de deken?
Ik zit met dat probleem in de zomer met eczeemdeken, maar dat is veel te warm met zo'n canvas erover lijkt me.. en zwaar als 't nat regent. Of niet?

regen in de zomer smelt hij niet van hoor :P , gewoon zonder deken, echt waar, doe je je paard een enorm plezier mee...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:52

lindahertha schreef:
Jotoma schreef:
Is canvas ook waterdicht? Of doe je de canvas over de deken?
Ik zit met dat probleem in de zomer met eczeemdeken, maar dat is veel te warm met zo'n canvas erover lijkt me.. en zwaar als 't nat regent. Of niet?

regen in de zomer smelt hij niet van hoor :P , gewoon zonder deken, echt waar, doe je je paard een enorm plezier mee...

Ik stel 2 verschillende vragen, over de werking van canvas met regen (ik zeg nergens dat dit in de zomer is) en of dit helpt bij een eczeemdeken of dat het te warm is.
Mijn paard doe ik er geen plezier mee om zonder deken in de zomer neer te zetten -O-

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:59

Oh TS vreselijk is dat he! Zo'n duur deken, das echt zonde.
Mijn merrie heeft dit 1 winter gehad, pff je wilt niet weten hoeveel dekens er doorgegaan zijn die winter :n
Fleece is sowieso fataal bij haar. Had een mooie fleece deken van scapa gekocht, best prijzig en daar haar naam op laten borduren. na het rijden leg ik het deken op en breng mijn zadel naar de kast. Echt ik ben geen 2 minuten weg geweest en toen ik terug kwam bleef alleen de sierboord nog over -O- :')
God ik kon haar vermoorden toen! daarna heeft zo nooit nog wat duurs gekregen :')

edit: overigens beet ze ook alle bandages stuk -O- uiteindelijk deed ik der alleen maar peesbeschermers meer aan, dan beet ze alle neopreen aan de randen weg, maar dat kon me niet schelen. En soms beet ze in die rekker vooraan en trok ze eraan, waardoor het dan kei hard terug kletste op haar been, vond ik erg comisch }:)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:12

Ik haal de paarden die met exceemdeken staan binnen als het gaat regenen laat je ze met die deken buiten staan dat is niet echt n pretje...

Denk aan dat jezelf buiten staat met doorweekte kleren ook niet echt lekker

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:53

Gentlegiant schreef:
Ik haal de paarden die met exceemdeken staan binnen als het gaat regenen laat je ze met die deken buiten staan dat is niet echt n pretje...

Bij paarden komt het water eerst op de vacht en niet gelijk op de huid. Met 40 uur in de week werken kan ik niet mijn paard met elk buitje binnen zetten :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:56

Als ze een deken op hebben is de werking van hun vacht totaal anders

Als ze hier zonder deken in de regen staan en je gaat kijken is de bovenlaag nat echter de rest niet
Hebben ze een deken op en t regent eens (goed) dan is de ondervacht ook nat

Heb je niet iemand anders die jou paard binnen kan zetten (stal eigenaar enz?)
Als hier de paarden buiten staan en het gaat regenen wilt niemand de paarden buiten halen ik zie of hoor dat het regent ga ik naar buiten en pluk ik alle paardjes van de wei ook die van de pension klanten (zijn dr maar een paar die buiten blijven met regen die laat ik dan ook staan mits het gaat onweren of er storm op komst is)
Is het daarna weer droog zet ik ze weer buiten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:56

Hier is ook een paard dat snel de dekens kapot heeft.
We hebben bij stomerij/kleding reparatie (een Turkse meneer), van dat speciale tape gekocht wat waterdicht is. Dat konden we zelf over een scheur plakken en het zit nog steeds goed.
En ook heeft hij bij een deken een stuk weer aan elkaar genaaid.
Hij stond wel vreemd te kijken de 1e keer toen we met een deken aankwamen, maar hij heeft het wel gedaan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:04

Gentlegiant schreef:
Als ze een deken op hebben is de werking van hun vacht totaal anders

Als ze hier zonder deken in de regen staan en je gaat kijken is de bovenlaag nat echter de rest niet
Hebben ze een deken op en t regent eens (goed) dan is de ondervacht ook nat

Heb je niet iemand anders die jou paard binnen kan zetten (stal eigenaar enz?)
Als hier de paarden buiten staan en het gaat regenen wilt niemand de paarden buiten halen ik zie of hoor dat het regent ga ik naar buiten en pluk ik alle paardjes van de wei ook die van de pension klanten (zijn dr maar een paar die buiten blijven met regen die laat ik dan ook staan mits het gaat onweren of er storm op komst is)
Is het daarna weer droog zet ik ze weer buiten

Ik zou het kunnen vragen, maar ik wil het niet. Ik vind het niet nodig om mijn paard met een regenbui binnen te zetten, zeker niet met de temperaturen in de zomer en de rsih vind ik snel genoeg drogen :) Maar goed, laten we weer on topic gaan!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:11

Wauw weet precies hoe je je voelt. 'Na 1 dag had mijn merrie de voor sluiting er af gesloopt. En bij haar 200 grams meerdere gaten. Gelukkig heb ik hem kunnen repareren. Ben benieuwd hoeveel gaten er nog gaan komen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:17

hier gelukkig hele lieve brave bijna nooit slopende paardjes <3
lijkt me vreselijk als ze me dure rambo duoliners slopen, dan denk ik dat ik paardenbiefstuk eet sávonds :Y)
en inderdaad die canvas dingen die zijn zo lomp en stug enzo dat ze die niet zomaar stuk krijgen, je krijgt ze zelf ook bijna je paard niet op omdat ze zo zwaar en stug zijn :o

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:10

Oh oh daar ben je mooi klaar mee :+
Nadat de dekens van mijn pony regelmatig een scheur/winkelhaak hadden, ben ik zelf aan de reparatie gegaan. Met zo'n stormsure setje van Rambo, waterdicht blijven ze daardoor!
En over al m'n winterdekens gaat een vernachelde regendeken, dan trekken ze in elk geval niet de voering van de winterdeken er uit!
Dat is mijn oplossing, en gaat nu twee jaar goed :)

Mensen vragen in de winkel (EJ) ook wel eens welke deken er nou echt nooit stuk gaat. Eh tsja, geen.... :Y)
Er bestaan van die slopers, zoals de jouwe dus hihi, die krijgen alles stuk!
Ben trouwens wel zeer benieuwd hoe die Extreme van ons het gaat doen, die iemand hier boven noemde.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:16

lifeofmarit schreef:
Wicky schreef:
Je hebt een deken gehad die drie maanden meeging. Mijn kleine "Miss Perforatia" is dit stalseizoen al aan deken drie bezig, vanaf half oktober in de dekens. Vorig jaar stond de teller op vijf ;) Haal er morgen maar twee, altijd handig om iets in de kast te hebben met deze types :j

Ja maar met een Bucas verwacht je eigenlijk zoiets niet :') Degene die de deken nu repareert zei ook al dat dit eigenlijk nooit voorkwam!

Vorig jaar na een Bucas en een Rhino maar over gegaan op de aanbiedingen van de Kramer. Stuk ging het toch, dan maar goedkoop. Bij mij is het trouwens mijn andere merrie die "hapjes" uit de deken neemt. Maar wie is er fout, degene die dreigt en bijt of degene die bij dreiging gewoon blijft staan en denkt dat de deken het wel opvangt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:12

Misschien deken een inspuiten/smeren met anti bijt van dat cribbox of zo iets

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 01:34

Volgens mijn zijn die canvas dekens wel waterdicht?
Vrouw bij ons op stal had hem er iedere dag opliggen en die stond gewoon ook in de regen buiten.
Geen idee anders! Dekens werken wel echt goed!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 01:38

StormShield geeft twee jaar garantie op hufterproof dekens. Ik test er al een jaar eentje. Hij is vies, dat is het enige. :+ De staartflap zit er zelfs nog aan en er zit nog geen naadje los. Terwijl die homo's toch behoorlijk aan elkaar staan te sjorren bij vlagen. Twee spelende ruinen :roll:

Zelf in Amerika bestellen zou ik aanraden.

bud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:46

Jotoma schreef:
Gentlegiant schreef:

Bij paarden komt het water eerst op de vacht en niet gelijk op de huid. Met 40 uur in de week werken kan ik niet mijn paard met elk buitje binnen zetten :)

Wij hebben een bucas vliegen deken die water dicht is :D mischien is er ook in een exseem deken ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:29

hier ook een eigenaar die zich blauw koopt aan dekens :+
mijn paard staat met anderen in de paddock en ze spelen veel
mijn paard staat onder aan de ladder :+ en ze pakken dan met opjagen zijn deken vast en hij loopt door -O-
zijn nieuwe Silvano deken zit vol plakkers van de tandschrapers en scheurtjes
zijn net nieuwe bucas aan beide kanten gaatjes van het trekken en vanmiddag zag ik dat de onderste rand een stuk los is -O-
dat word ook weer plakken.

ik spuit de dekens in met anti-bite maar toch pakken/bijten ze er nog in
ik spuit hem elke dag in!

er zijn in de afgelopen 3 winters al vele scheuren en gaatjes afgeplakt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:31

Ik heb een bucas deken, gaat nu een jaar mee. Heeft hij dus januari/februari/maart 2012 opgehad en nu oktober/november/december 2012 en januari 2013. Ziet er nog prima uit. Was alleen een keer een stiksel los, bleek vaker voor te komen, hebben ze even gemaakt en klaar. Ziet er niet naar uit dat hij al binnen een paar maanden kapot gaat. Maar mag het afkloppen, haha.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:48

Misschien een gek dingetje,, maar vind je pony je deken niet te warm ;-) Mijn pony's sloopte ook altijd dekens als ze het te warm hadden.. Want op het moment dat ze die 200 gram ophadden dat het echt echt aan het vriezen was met sneeuw etc. lieten ze de dekens mooi heel (of wanneer ze net geschoren waren)..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:54

Maar trekt hij de deken stuk met zn tanden of schuurt hij ermee tegen een scherp dingetje in de stal. Ik zou elke cm van de stal checken en dan een graas maskertje opdoen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:00

snorkel1986 schreef:
Misschien deken een inspuiten/smeren met anti bijt van dat cribbox of zo iets

Ik denk dat dat een echte sloper niet tegenhoudt :n
Ik heb het geprobeerd en het haalde bij mijn merrie echt niets uit.
verder ook tabasco erop gesmeerd en een mengsel van harrisa en wasabi, maar die likte ze er allemaal gewoon af :')
Ik denk dat ik toen wekelijks een nieuwe winterdeken kon halen, ze trok ze echt volledig aan gort en dan stond ze te bibberen 8)7

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:47

Zorg dat je minstens een 1600 D koopt. Dat moet toch redelijk sloopproof zijn.

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:07

Die van mij sloopt voornamelijk sluitingen. Ik heb ook standaard een naaisetje op stal liggen en wat reserve banden enz. een van zijn halsen moet inmiddels vast geknoopt worden omdat de sluitingen dusdanig kapot zijn. Op zijn 200gr deken heeft,mijn moeder eind vorig seizoen nieuwe voorsluitingen gezet . Dat was ooit een snel sluiting die heeft hij meerdere maken gesloopt, er zit nu eem harrys horse gesp sluiting op. Die gespen zijn groot en afgerond die, overleven het een tijdje, vierkante gespen sloopt hij doormidden. Hij staat nu,onder een wheaterbeeta daarvan begint de bovenste band ook al aardig door te scheuren. Ik koop dus expres mimimaal een 1200 d deken met gesp voorsluiting en dan moeten het ook nog bepaald soort gespen zijn. Zit er ook over te denken dat als ik ooit weer n deken nodig heb een hengstendeken met gesloten voorkant te kopen als ze die op dat moment in de juiste maat, en gewicht hebben. Ringen voor mn halzen zet ik er zelf wel aan als due er ni aan zitten
Laatst bijgewerkt door Oase4ever op 20-01-13 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt