Hoe paard schoonmaken zonder te wassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannegabber

Re: Hoe paard schoonmaken zonder te wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:48

Ik gebruik in de winter altijd een poetsblok, er blijft dan wel een lichte plek zitten maar als je er iedere dag even overheen gaat dan is de vlek na een tijdje weg. En zeker nu met het verharen werkt een poetsblok super want dan gaan gelijkt al die vieze haren eruit, dus is de vlek veel sneller weg.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:54

Ik heb tijdje terug de groene fles van equstar gehaald. Volgens mij heet het equluxe ofzo.
Is speciaal voor witte paarden met gele vlekken. Sindsdien is het een stuk minder geel. Niet alles gaat weg maar het is een stuk verbeterd!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:06

Ik vind t ook heel lastig in de winter met mijn schimmel!
Bij mij werkt de greenspot remover van CM wel heel goed, hij wordt er niet geel van!
Alleen hij is zo vies dat het niet altijd een oplossing is.. Gebruik het meer bijv 1 dag na het wassen, voor een paar vlekken.. Maar meneer gaat altijd in de poep liggen.. Met benen, staart, buik, hals, hoofd maakt niet uit :P
Ben blij als het weer goed weer is :D zodat ik weer kan zien hoe hij er helemaal wit uitziet ipv geel/bruin :')

Voor het wassen heb ik trouwens de roseshampoo van CM en de yellow spot remover shampoo..
Ook heb ik groene zeep, en ik heb biotex (dat is alleen voor de staart als hij heeeel vies is).
Kast staat er vol mee :')

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 09:14

ben ook blij dat ze nu verharen, ze wordt weer heerlijk wit en nu ga ik haar nooit meer wassen := alleen haar staart :D

rebel18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:23

banketstaaf schreef:
Mijn pony is de laatste tijd echt zo vies, ze is helemaal geel/bruin waar ze normaal wit is. En nu met deze winter kan ik haar niet wassen, met regen wordt ze ook niet schoongespoeld. Hoe moet ik dit oplossen? Kan toch niet zo zijn dat je haar helemaal met dat droogshampoo kan schoonkrijgen?

Ik had haar toen in het begin nooit moeten wassen. Sindsdien is ze alleen maar viezer geworden en het lijkt echt niet mooi. dus als iemand een idee heeft graag :)

Je hebt ook speciale droogshampoo voor paarden dat is beter voor de huid van paarden

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:48

Dit topic is 5 jaar oud... Ik hoop dat het paard nu al proper is...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:54

Of inmiddels weer vies :P

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:45

Omdat dit inmiddels wel een heel oud topic is plaats ik hier een slotje.