2 kalen plekken door deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Levidepevi

Re: 2 kalen plekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:10

Daar heeft een paard van mijn vriendin ook last van die heeft zon heel dun ding onder het deken ik noem het altijd een beha! :j

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 21:15

Ja dat vertellen er hier meerdere personen, maar de een zegt dat het geen succes is en da andere van wel.. Hmmm kzou het niet weten dan, zijn er nog andere oplossingen ? En anders maar een nieuw deken kopen :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:19

Gewoon alleen dekens nemen met een nylonen binnenvoering, dan heb je nooit meer kale plekken.

Ik longeer er zelfs mee als het heel erg regent en of ik wandel ermee als het koud is en of regent en mijn paard heeft nooit kale plekken. Staat er ook hele dag mee in de paddock en savonds op de stal.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:20

met z'n bh zeg ma bij pony altijd super gewerkt (had alleen nodig als stal deken er bij onder ging schuurden beide apart niet)
bij paard inderdaad grote kapote plek van gehad op de schoft nu daar nog steeds wit haar dus.. die loopt maar met een kaal plekje heeft ze gewoon pech (al wel andere dekens geprobeerd hoor)

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 21:24

snorkel1986 , joun bericht snap ik niet zo goed .. Een , . of hoofdletters wil nog wel is werken :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:34

Love_Star schreef:
geshahquille , dat dacht ik dus ook ! Volgens mij is het echt niet fijn voor een paard :n
Maar dat het deken niet past zou ik een beetje raar vinden, ik heb het zelfs nog van de vorige eigenaar mee gekregen..

Ja dat zegt natuurlijk niks mischien is je paardje wat gegroeit ik weet natuurlijk niet hoe oud ie is? Of de vorige eigenaar heeft al een deken aangeschaft die niet past het is heel moeilijk soms om een goed passende deken te vinden anders volgent jaar zonder dek dan krijgen ze een eigen gemaakte en die past altijd ;)

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 02:11

Ik vind dat als je paard gewoon is voor elke winter met een dik winterdeken op stal te staan , dat je hem dan niet ineens dat niet meet kunt geven.. :)

Balou_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:14

Dat ben ik met je eens lovestar. Past de deken goed en is de deken schoon van binnen? Misschien is je paard gegroeid (spieren) en daardoor te klein geworden

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:24

Love_star: ik had ook dekens bij mijn paard gekregen toen ik 'r kocht. Paardlief had ze alleen al jaren niet gedragen, dus ze waren nog schoon na de laatste keer wassen (2004), maar mooi wel te klein toen ik.ze op.wilde doen (2009). Dus te klein is zeker mogelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:22

Love_Star schreef:
Ja dat vertellen er hier meerdere personen, maar de een zegt dat het geen succes is en da andere van wel.. Hmmm kzou het niet weten dan, zijn er nog andere oplossingen ? En anders maar een nieuw deken kopen :D

Zo'n paardenbh is een tientje, lijkt me het proberen waard voor je een nieuwe deken koopt.

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 14:24

Klopt !

babssaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:25

je hebt ook canvas dekens dat zijn oranje dekens

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:52

Kan je naaien? Dan kan je een zacht stofje om de rand van je deken naaien. Of je vraagt het aan de kleermaker of hij het doet :)

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:56

Mijn pony heeft een hele gevoelige huid en het schuurt bij elke deken. Ik doe gewoon een borstbeschermer van Pagony om. Daarna nergens meer last van gehad

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:00

Je kunt het beste een borststuk gebruiken, die zijn daar speciaal voor gemaakt, ze werken perfect! :)

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:01

Love_Star schreef:

ik denk niet dat een nieuw dek kopen heel goed werkt, of er moet een speciale binnekant in zitten, maar die zijn redelijk duur volgensmij.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:56

ponyloveee schreef:
Love_Star schreef:

ik denk niet dat een nieuw dek kopen heel goed werkt, of er moet een speciale binnekant in zitten, maar die zijn redelijk duur volgensmij.

Is niets speciaals aan. Gewoon een deken met goede pasvorm kopen en een gladde nylon binnenkant.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:27

Die BH's zijn echt verschrikkelijk! Niet doen hoor krijgen ze nog veel erger plekken van.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:06

Ik heb maat groter, maat kleiner niets maakte uit, gewoon lastig ding! Borstbeschermer ook niet.. Ik spray t in met equishine en de deken ook(bij de borst). Dat helpt wel iets :) en na afloop van dekenseizoen insmeren met uierzalf dan groeit het snel weer aan :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:12

Lara schreef:
Ik heb maat groter, maat kleiner niets maakte uit, gewoon lastig ding! Borstbeschermer ook niet.. Ik spray t in met equishine en de deken ook(bij de borst). Dat helpt wel iets :) en na afloop van dekenseizoen insmeren met uierzalf dan groeit het snel weer aan :)

dan past jouw deken gewoon niet.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:14

Heb toch echt verschillende modellen gepast, grotere maat, kleinere maat, dure dekens, goedkopere dekens, niks maakte uit.. Borstbeschermer maatje groter maatje kleiner ;)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:29

mijn pony heeft nu ook schuurplekken, terwijl ik hem al vanaf het moment dat hij een deken op krijgt (toen het koud begon te worden dus) een borstbeschermer (BH) aan heb gedaan. en naar mijn mening past zijn deken gewoon perfect. gewoon zijn maat en ligt mooi goed aangesloten. ik snapte niet waarom hij toch schuurplekken kreeg maar nu ben ik er achter denk ik. het was namelijk een staldeken, en daar deed ik een regendeken over als het kouder was of als het regende. het is een staldeken zonder loopsplitten en mijn pony gaat nogal te keer in de wei. ik denk dat dat de rede was. heb nu een buitendeken met loopsplitten gekocht, maar nu is het toch al te laat, want zolang er een deken op licht groeien die plekken echt niet meer aan.....

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:27

Ik heb voor mijn paard gewoon een 'paardenbh'.
Afbeelding

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:28

NOOIT een fleece deken onder je deken doen want je paard wordt er statisch van!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:30

barbar schreef:
dan past je deken niet goed, dan is hij of te krap aan de voorkant of te groot waardoor de deken erg naar achter trekt.
een fleecedeken onder je deken zou ik niet doen, die trekt ook naar achter waardoor het aan de voorkant erg gaat knellen.

Dat is niet per definitie waar. Ook bij een correcte maat kan een deken kale plekken veroorzaken.

Inderdaad gewoon een borstbeschermer kopen.