Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
saskiakefie schreef:pipo schreef:triest dat er dus blijkbaar redelijk veel pony's of paarden opeens moeten trekken omdat de baas het zo leuk vindt. Volgende week is het de week van de magnetron.. gaan ze daar ook in met zijn alle??
Kom op meiden en heren, Je pown of paard kent bepaalde dingen of kent het niet. Ga geen dingen provesorisch in elkaar kleien omdat er toevallig sneeuw ligt! Denk aan je paard/pony. Verkeerde afstelling kan net als een verkeerd zadel een paard maken en breken!
Tja paarden moeten sowieso van alles omdat bazen het leuk vinden![]()
Paard kan best wat hebben, als je het nu altijd zo zou doen, dan zou ik zeggen schaf een tuig aan maar voor af en toe, krijgt je shet echt niks van. Als jij gewoon duidelijkheid kan geven en je shet vertrouwd je hoef je echt niet moeilijker te doen dan nodig is. Dan kun je het gewoon leren met slee.

unihorses schreef:die van mij is een draver en heeft gekoerst dus kent het er wat achter hangel wel, maar zal dat crossen worden ?
ElineS schreef:unihorses schreef:die van mij is een draver en heeft gekoerst dus kent het er wat achter hangel wel, maar zal dat crossen worden ?
Geen idee, hangt van je paard af.
Die van mij is ook een draver en dit was gisteren [ITP] Pas op, de sleetopics komen er weer aan
En dit was vandaag. Terwijl ik haar verder nooit voor de kar heb.
[ Video ]
Hartstikke braaf dus. Maar je moet wel echt vertrouwen hebben in je paard. Zij was wel braaf, maar ging er ook vandaag een stukje vandoor omdat ze wilde scheuren. Dan met zo'n slee erachter is dat best gevaarlijk. Ging wel goed uiteindelijk, want ze is braaf.. maar als je een paard hebt dat nogal eens dingen wil uithalen, zal ik het niet doen. Sowieso in ieder geval het weiland niet uit.
Sjolvir schreef:Lijkt me ook heerlijk een keer sleeën, heb overigens gewoon een menpaard en al het tuig.
Echter met sleeën net wat hierboven gezegd wordt best link, stel je paard gaat er stukje vandoor en maakt een bocht..
Jij en de slee vliegen dan uit de bocht, gevolg, jij eraf... paard rent door met slee achter zijn kont die uitzwaait en daardoor
rare slinger maakt met strengen tegen de achterhand.
Als je paard dan in paniek raakt, wordt je niet blij...
Kortom, als je het al gaat doen en half bokt doet het toch... doe het dan zo goed mogelijk.
En ja, als we de kans krijgen doen wij het dit jaar ook al is het in stap, want die van mij staat op stap rust vanwege blessure.
Maar ook ik moet en zal een keer sleeën met mijn paard.
(andere paard gaat dit weekeind weg om proffessioneel beleerd te worden voor de wagen)
Nrghorses schreef:Ook met een echt tuig is mennen met een slee heel anders als met de kar.
Voor de kar worden de strengen vastgezet aan het lamoen en hebben vrijwel geen contact met het paard.
Omdat je met sleeen de strengen nergens aan kunt bevestigen komen deze tegen de achterbenen van je pony aan. Een pony kan hierdoor in paniek raken en oa flink naar achter uit halen.
Ik wil jullie plezier niet bederven. maar laat de pony eerst flink wennen voor je hem voor de slee zet om ongelukken te voorkomen.