Schuivende onderdeken, help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:01

Nu al een 700 grams wat ga je hem aan doen als het echt koud word ? :P ,
Over het schuiven , plak er stukjes dubbelzeidige tape tussen dat werkt erg goed :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:10

TS vraagt tips over een schuivende onderdeken en ik denk niet dat ze hem of haar druipend van het zweet op stal heeft
staan.

iemand die zijn geschoren paard of pony onder 300 kan houden en toch kort in het haar super toch.
Ik kan het niet. kan ik met een week weer scheren omdat hij staat te klappertanden. Misschien is dat bij Ts ook zo.

ik denk dat hij dan toch wat te ruim op de schouders zit en daardoor toch naar achter gaat trekken.

elatische dekensingels houden dekens meestal niet super op zijn plaats en willen ook nog wel eens naar achter gaan schuiven
en zitten dan opeens in de liezen. :j

mazzeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:22

Je hebt volgens mij, dacht uit mijn hoofd van Harry's Horse, onderdekens waarbij je de buiksingels van je bovenste dekens door je onderdeken doet.
Ze gaan dan aan de ene kant erdoorheen naar binnen en dan aan de andere kant er ook weer doorheen naar buiten. De buiksingels maak je gewoon weer vast aan je bovenste deken, waar ze aan horen.
Misschien een idee?
Kost je alleen wel een nieuwe deken :(:)

edit: helpt denk alleen niet echt tegen het schuiven...

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:30

mazzeltje89 schreef:
Je hebt volgens mij, dacht uit mijn hoofd van Harry's Horse, onderdekens waarbij je de buiksingels van je bovenste dekens door je onderdeken doet.
Ze gaan dan aan de ene kant erdoorheen naar binnen en dan aan de andere kant er ook weer doorheen naar buiten. De buiksingels maak je gewoon weer vast aan je bovenste deken, waar ze aan horen.
Misschien een idee?
Kost je alleen wel een nieuwe deken :(:)

edit: helpt denk alleen niet echt tegen het schuiven...

Deze deken heb ik zelf ook, en ook die schuift wat... Het was een heel leuk idee dat je je buiksingels en bilriemen er door kunt doen, maar dat past bij geen 1 van m'n dekens goed.. Volgens mij moet je dan ook een Harry's horse winterdeken hebben?

Ik gooi ook gewoon winterdekens over elkaar heen.. Die van mij is trouwens dinsdag geshoren en vanaf vanavond staat ie onder 740 grams. Voelt lekker aan, absoluut niet heel warm... Denk dat het ook heel paard afhankelijk is, en inderdaad hoe je paard gestald is.. Ken ook een paard die ongeschoren zo onder 1000 gram stond, had ze het nog niet warm....

ingvdh

Re: Schuivende onderdeken, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:35

ik schrik ook van de 700 gr hoor, mijn paard was ook altijd helemaal kaal, stond onder 300 gram in weer en wind overdag buiten en zijn box heeft naar buiten toe alleen maar tralies aan de bovenkant, hij had het nooit koud.

qua tips, onderdekens vind ik ondingen, mooiste systeem is met liners van Rambo, maar daar hangt een flink prijskaartje aan.