Even via de zoekfunctie "gebroken been sneeuw" intypen, zo rond februari/maart 2010 staan er diverse fatale ongelukken beschreven, gewoon in Nederland, gewoon bij bokkers.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

AnniekSolana schreef:Ja, maar zo stond er gister een paard bij ons in de buitenbak (er lag hier toen nog GEEN sneeuw), is over de bakrand heen gesprongen, verkeerd terecht gekomen en opslag dood.
Ik denk dat je zelf wel kunt inschatten of jouw paard met dit weer handelbaar en rustig genoeg is en wanneer je je paard uit de stal haalt merk je (als het goed is) gelijk wel of je wel of niet de sneeuw in kunt. Ten minste, ik heb vandaag een kleine wandeling in het bos met mijn paard aan de hand gemaakt en er was niks aan de hand, niet glad en goed te doen ook al lag er een pak sneeuw.
Als je een beetje verstandig kunt nadenken, kun je ook wel situaties inschatten en weten of jouw paard hieronder rustig zal blijven of niet.
En ongelukken kunnen natuurlijk altijd gebeuren. Maar ik vind het onzin, dat wanneer er wat sneeuw valt, je gelijk je paard binnen moet houden omdat er anders ongelukken kunnen gebeuren.
Wanneer ik mijn paard hele dagen binnen houdt, dan gebeuren er pas ongelukken.
En ik vind het heel erg dat er hier bokkers zijn die hun paard zijn verloren waarvan de oorzaak sneeuw was, maar ik vind dat je ook niet té voorzichtig met je paard moet worden, want daar wordt niemand vrolijker van, je paard niet en jij niet.
Ze is ook weg gesprongen , niks gebeurt. later in het land zijn ze allemaal rond gaan galoperen. mijn ervaring is dat ze zelf prima controle hebben over hun benen . vorig jaar dacht ze de split te kunnen doen op het ijs
ze is een kwartier kreupel geweest, daarna was het over. gelukkig kunnen ze HET MEESTE wel overleven en zijn ze niet super breekbaar
gerlindie schreef:Ushilove schreef:Oke bedankt allemaal! morgen gaan we het zien. als het niet ged gaat jammer dan voor de foto's
Gaat ze weer lekker op stal;)
wat bedoel je hier precies mee? ik heb zelf geen ervaring met ijzers, maar er word dus gezegd dat er kans is op uitglijden, en dan ze jij 'jammer voor de foto's als ze uitglijd' als ik het goed heb. of bedoel je het anders? want het komt een beetje raar over