Schuurplekken door deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:00

Dominiquee15 schreef:
voor de deken maat te bepalen doe stokmaat + 30 en dan afronden naar beneden naar de eerst volgende dekenmaat die eronder zit dus bv. Paard is 163 + 30 = 193 dan naar de eetste dekenmaat die eronder zit is 185.

gaat niet altijd op, mijn paard is 159cm en heeft dekenmaat 195cm :j[/quote]

Ohh haha.
ja had gelezen op de facebook van piaffe ruitersport.
dus dag dat het wel waar was.[/quote]

Mijn paard is een ruime 1.60, dat zou betekenen dat hij ook 185 heeft, daarentegen heeft hij 195/205, afhankelijk van de deken. En die heeft hij écht nodig, qua lengte en breedte. Dus ik denk dat ik aan mag nemen dat dit helaas geen goede berekening is, haha. :p Zo zien we maar weer dat niet alles altijd hoeft te kloppen, ookal denken we dat we dat wel aan kunnen nemen van een 'autoriteit'.

maj0

Re: Schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:04

Wat mij hielp is op de plekken waar hij schuurt van dat equishine (antiklit spul voor in de staart) spuiten. Heb nergens meer last van gehad

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:00

mijn pony heeft ook erge schuurplekken van een deken dat hem volgens mij gewoon goed past.
het was wel een staldeken zonder loopsplitten en geen gladde voering (deed er buiten altijd gewoon een regendeken over).
had er wel een paarden BH onder. deze zit eigenlijk wat ruim maar was volgens mij de kleinste maat
mijn pony is een super smal welshje dus dat kan ook meespelen
had toch besloten om een nieuwe dikkere buitenwinterdeken te kopen. deze is van ej, met loopsplitten en gladde voering. is een maatje 175 en past gewoon goed (165 zit echt te krap) alleen zit hij bij de borst wat ruim
ik weet dat er andere dekens zijn die beter liggen op een smal paard of pony maar dat zijn allemaal dure dekens en ik was erg blij met dit 370 grams deken van 80 euro (ouders willen echt niet veel geld uitgeven aan dekens)
ik kan nou alleen niet testen of dit deken ook schuurplekken geeft omdat hij dus al schuurplekken heeft nog van dat staldeken.
omdat mijn borstbeschermer wat ruim zit en mijn nieuwe deken met gladde voering is, zal ik dan de borstbeschermer gewoon aflaten?? want ik ben bang dat die juist schuurplekken geeft.
wat zouden jullie in mijn situatie doen??

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:28

Probeer het sowieso eerst zonder de bh, zonde om die te gebruiken als het niet nodig is. Maar houd het goed in de gaten!

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:49

ja ik weet dus niet of het nodig is. maar zal toch eens proberen.
als het deken niet meer zo schuurt, kan de vacht dan weer gewoon aangroeien als er wel nog gewoon een deken op ligt?
en duurt dat lang voordat de vacht is aangegroeid?

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:11

Brenda1992 schreef:
Hmmm alleen apart dat hij ook een regendeken heeft van hetzelfde merk, in dezelfde maat en hier geen schuurplekken van krijgt en van de dikke winterdeken niet... Misschien dat het toch een anders model is.

Maar heeft iemand dan tips hoe ik kan zien of een deken echt goed past... Ik kan moeilijk een nieuwe kopen deze een weekje proberen en kijken of hij er schuurplekken van krijgt en als dat zo is deze terugbrengen als hij er al een paar keer lekker mee door de modder gerold heeft...

Ik had na veel zoeken ook dit gevonden maar weet niet echt wat ik ervan moet denken... Iemand ervaring?

http://www.equineprotector.nl/ons-product/

x

Dit hebben de paarden bij ons op stal allemaal! Dat meisje heeft hem zelf ontworpen daarom heeft iedereen er nu een haha.Het werkt als een tierelier. De meiden hebben hun paarden allemaal geschoren en ze hebben nergens een schuurplekje. Ze komen zelfs dagelijks in de stapmolen en in de wei. Dus ze bewegen heel veel!