Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zolang je het met hele kleine stapjes doet en pas verder gaat als de stress echt weg is kom je hopelijk een stuk verder. Maar misschien niet snel genoeg voor deze winter. Sprintje schreef:[ Afbeelding ]
Een hels karwei vrees ik, maar wellicht beter dan de schaar die je net noemde
Of inderdaad zo'n lichte tondeuse, draadloos welke weinig geluid maakt.
Maar ik zou zeker blijven oefenen met het scheerapparaatZolang je het met hele kleine stapjes doet en pas verder gaat als de stress echt weg is kom je hopelijk een stuk verder. Maar misschien niet snel genoeg voor deze winter.
. Ondingen. Voor (een deel van) het hoofd misschien geschikt, maar verder ook echt niet. Lolacabana schreef:Het probleem (naast de stress) is ook dat ze zo onvoorspelbaar is. Het ene moment stond ze te soezen en was er helemaal niks aan de hand en het volgende moment moest de gene die haar scheerde echt weg springen voor zijn leven.
.
xmarliez schreef:Als je weet dat je paard zo reageert waarom zet je haar dan niet optijd onder dekens? Dan hoeft er geen scheerapparaat aan te pas te komen..
Als je alleen een stukje wilt kunnen scheren is het mogelijk de moeite waard om te oefenen, maar dnek niet dat je hem ooit zo krijgt dat je hem geheel geschoren krijgt. giotto schreef:Er is wel een groot verschil TS tussen gewone verdoving inspuiten of de cocktail... En ik gok dat je DA de gewone verdoving ingespoten heeft. En zoals reeds gezegd, een paard dat al helemaal in de stress is, daar werkt geen enkele verdoving nog goed bij.
Als ze schrik heeft van het luide geluid van de tondeuse, kan je nog proberen om watten in haar oren te steken. Dat dempt het geluid.
.
Ik doe ze in pantykousjes en dan een springmustje of een keer om het oor knopen tegen uitschudden. _San87_ schreef:Chaos schreef:Maar had je geen last met uitpulken van de watten?Ik doe ze in pantykousjes en dan een springmustje of een keer om het oor knopen tegen uitschudden.
Nee, want ik heb ze idd ook in een pantykousje gedaan.
Chaos schreef:_San87_ schreef:
Nee, want ik heb ze idd ook in een pantykousje gedaan.
Ik heb het bij mijn merrie een keer zonder pantykousje gedaan, ze was erg boos op mij nadien.
. Ik wilde eerst ook zonder doen, toen vroeg een vriendin of de watten niet blijven plakken. Toen dacht ik
.
Succes! sliertje schreef:Als je snapt hoe een paard leert, kun je hem trainen en leren omgaan met enge dingen.
Een paard leert vanaf het moment dat de druk weg gaat, dus om te leren om te gaan met spanning van bijvoorbeeld een scheermachine, moet je stapsgewijs te werk gaan. Dit kan met een scheermachine, maar ook met een elektrische tandenborstel, föhn e.d.
Houd het app. zo dicht mogelijk bij het paard dat het niet teveel spanning oplevert maar dat je wel binnen de "gevoels-zone bent" Zodra het paard ontspant, zet je het app. uit. Dit is de beloning; de ontspanning.
Wat je hiermee zegt; zodra je het goede gedrag vertoont; gaat het enge stoppen. Ontspan maar.
Dit herhaal je tot het paard geen reactie meer geeft zodra het app. aangaat.
Dan ga je een stukje dichterbij. Het paard zal misschien iets reageren, ook hier geldt weer, stop met het enge geluid wanneer het paard ontspant. NIET EERDER want dan leer je het paard weg te springen voor het enge app.
Er gaat even tijd inzitten maar je hebt snel genoeg door hoe het werkt en je paard leert je wel vertrouwen.
-----
Op deze manier kun je paard desensibiliseren met ALLE enge dingen en krijg je een heel fijn en betrouwbaar paard.
Als je vragen hebt, stuur je maar een pbSucces!