Wanneer niet meer naar buiten ivm vuurwerk gooiende kids

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellehcir

Re: Wanneer niet meer naar buiten ivm vuurwerk gooiende kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:57

Mijn broertje is nu al een week ofzo bezig met vuurwerk, meerdere ventjes hebben
hier al blaren op de handen.... Maar naar dieren of dergelijk zouden ze nooit gooien,
anders hebben ze hele grote problemen met mij!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:59

als we naar een bos willen moeten we ong. 10 minuten met de auto := en een polder is ook wel een kwartiertje/20 minuten lopen..
maar misschien is mijn moeder bereid naar het bos te rijden :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:02

Ik rij tegen die tijd gewoon in de polder, dan kom je ze over t algemeen niet tegen.

Verder hebben we hier nu ook al vele weken steeds van die ontzettende knallen in t dorp, maar daar wordt niks aan gedaan..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:06

Hier schiet dagelijks met een klappertjes pistool in de bak. Gewoon uit de speelgoedwinkel.
:D daar worden ze hartstikke schotvast van. Ze kijken niet meer op van rotjes.
Alleen gillende keukenmeiden, die geven hier wel actie.

Wij rijden niet op Oudjaarsdag en Nieuwjaarsdag buiten.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:08

Ik blijf gewoon buiten rijden. Mijn paard geeft niets om vuurwerk :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:12

Hond, vind het hier overigens ook vreselijk, lag vanavond nog bibberend aan mijn voeten, ging buiten onder viaductje wat af.

Sjol heeft in woonwijk gestaan jaren lang en de jager schiet terwijl hij bij haar voor op stukje staat de ganzen, dus die is wel schotvast.
Toobs ook redelijk, maar daar moet je geen berg onder zijn voeten gaan gooien of als ik aan het dressuren ben vuurwerk feestje gaan houden, want dat gaat fout.
(vorig jaar of jaar daarvoor, siervuurwerk werd net achter srv wagen afgestoken terwijl wij er net voorbij liepen, schrok hij zich rot, maar ging er niet vandoor of zo. Ze hadden ons niet gezien en wij hun niet. Moet over straat naar de bak.)

Vind overigens vanaf dat legaal vuurwerk verkrijgbaar is het wel stuk erger dan nu, nu hebben sommige mensen vuurwerk, dan allemaal!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:14

ik woon zelf lekker achteraf dus ik kan nog wel veilig naar buiten. als ik buiten wil rijden heb ik genoeg wegen waarmee ik niet het dorp in hoef.
hoewel mijn nieuwe paard wel heel schrikachtig is, ga daar denk ik niet meer mee naa rbuiten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:59

Ben ik blij dat ze in mijn buurt nét dat beetje respect hebben voor dieren, of gewoon angst voor die van mij (Stafford, paard)...
Hier ben IK degene die bang is, paard en hond hebben geen problemen met vuurwerk zolang t maar op wat afstand is, een meter of 10... Wat een geluk.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:00

Ik laat me daardoor niet uit het veld slaan := Pony's reageren niet of nauwelijks op vuurwerk. Vraag eerder een kind iets naar mij toe te gooien dan dat ik vraag of ze even willen stoppen. Pony's zijn letterlijk bomproof *D Ow en mocht ik een niet bomproof paard hebben moeten ze 1x vuurwerk naar me gooien...dan kunnen ze rennen :=

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:49

RT-D >> SV

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:39

Onze paarden staan altijd 24/7 buiten, ze kunnen kiezen of ze de stal in willen of niet... zodra het donker wordt sluiten we ze inderdaad wel op in de stallen, met hooi en zo'n bal met brokjes erin :) We blijven altijd in de buurt maar gaan wel naar de buren om ze een goed jaar te wensen :+ 1 van onze paarden kreeg toen hij een veulen was een ongeluk met vuurwerk, er werd zo'n bommetje in zijn wei gegooid en hij rende zo door het hek! Hij heft nu een lelijk litteken, maar gen last ofzo ;) Verder zijn ze behoorlijk bomproef, dus is er niet zo veel aan de hand :)

SuzanneOV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:07

Ligt eraan waar je zit?

Bij ons op stal is het altijd heel rustig. In de omgeving wel wat knallen, maar aangezien de buren op een km afstand
zitten horen de paarden dat niet echt (wel wat anders thuis in de stad). Over het algemeen doen wij op de 31ste
zelf niks, maar de dagen ervoor wel rijden/longeren op terrein.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:06

Echt die rotjongens die die rotjes e.d. gooien, daar krijg je neiging om 's nachts bij hun onder het bed wat te gooien zodat ze zich helemaal rotschrikken. Weten zij ook hoe dieren vuurwerk beleven.

Gelukkig stond mijn pony op een vrij afgelegen plek in de polder. Zelf ben ik bang voor vuurwerk en uit voorzorg rij ik zo weinig mogelijk, lekker veel longeren in de bak. als er geen ijs ligt.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:15

Hoi,

Ik blijf gewoon rijden, ligt aan het weer enzo of ik wel of niet rij... eerste jaar stonden de paarden in de box en waren de gasten zolief om tegen de muur vuurwerk af te steken aan de andere kant van de muur stond mijn paard, die was woest wand door het vuurwerk had ze later dan normaal eten gehad en brak uit toen ik ff ging kijken en het hooi vergat:S de 3 jaren daarna stonden ze buiten en was er niks loos! maar er word erg veel gejaagd in de buurt en staan knalapparaten tegen de vogels. een knal meer of minder geen last. zolang er eten is:P
maar eigenlijk word er nu al erg veel vuurwerk afgestoken van vorrig jaar en veel ilegale zooi, zolang het veilig is geen punt... maar vaak is dat niet zo:S

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:54

Mijn paard staat gelukkig een heel eind van de 'bewoonde wereld' af :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:59

Die van mij staan aan de rand van een woonwijk en zijn het knallen dus wel gewend. Alleen op oudjaarsdag blijft hij lekker achter in de wei, voor de rest ga ik gewoon nog lekker op pad. Zie het als een goede oefening, daarnaast weten alle kinderen uit de buurt dat ze moeten oppassen bij de paarden :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:06

vibabu schreef:
Ik ga zelfs op oudjaarsdag nog naar buiten als het zo uitkomt :o

Ik ook.

dickyliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 01:52

Hou mijn paard liever op het terein met oud en nieuw,

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 02:04

Mijn paard blijft met oud en nieuw lekker binnen, en eigenlijk vanaf 28 december ga ik ook even de weg niet meer op. Mijn paard is niet bang voor vuurwerk, maar er hoeft maar een idioot te zijn die denkt dat het grappig is om even een rotje naar je paard te gooien, en helaas, idioten genoeg.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:54

Drama, drama.. Elk jaar weer!
Mijn shetlander raakt twee dagen van tevoren al in paniek, ik denk omdat
ze aan 1 oog blind is. Ze focust zich alleen maar
op de knallen en gaat helemaal zweten.
Ik bracht haar altijd naar een stal waar meer paarden
stonden, hier kon ze helaas niets zien in een grote stal, maar wist
dat ze in ieder geval veilig stond.

Nu ben ik verhuisd en heeft ze een 3-jarig vriendinnetje.
Ze hebben een schuilstal, maar ga dit rond oud en nieuw anders aanpakken.
Ik weet van vorig jaar dat het er hier in het dorp nog heftiger aan toe gaat.
We hebben een tuinhuis, het hooi gaat eruit en de pony's gaan hierin.
Zo staan ze veilig, kunnen ze niet ontsnappen, en kunnen ze het niet zien.
Het is natuurlijk wel zo, dat je niet teveel anders moet doen,
maar ik denk dat het toch een stuk veiliger is om ze binnen te zetten.
Waarschijnlijk zet ik ze de avond voor oudejaarsavond al binnen.

Ik twijfel nog om mijn ene pony tranqigel te geven.
Maar omdat ze eigenlijk al ver voor 24u in paniek
is, heeft het denk ik niet zoveel nut.
Anders moet ik het heel vaak geven.

Iemand daar ervaring mee?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:17

Zou je niet voor een keer een vliegennetje op kunnen doen met watten er in en een radio aanzetten flink hard...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:26

Ik laat ze gewoon in hun normale doen, dat geeft de minste stress ...
Opsluiten in een voor hen vreemd stalletje lijkt me ook niet zo fijn.

Kunnen ze niet gewoon samen buiten blijven in een veilige paddock ?
Dan zien ze ook waar de knallen vandaan komen en hebben ze ook niet het gevoel nergens heen te kunnen.

Desnoods een lekkere dot extra hooi erbij om twaalf uur, dan komen ze paar uurtjes echt wel door :j

Verdoven ben ik sowieso geen voorstander van, kan zelfs nog leiden tot meer paniek :(

brendavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:41

ik ga de dag voor oud en nieuw gewoon naar buiten alleen op oud en nieuw zelf niet omdat ik altijd met me broer en neef aan het afsteken ben en de dag erna gewoon weer lekker het bos in.
bij haar oude eigenaar werd ze gewoon bereden tewijl haar broertje vuurwerk naast de bak aan het afsteken was dus het maakt haar echt niks meer uit gelukkig ! *D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:44

toen ik nog bij mijn verzorgpony reed was de regel: je mag altijd naar buiten om te rijden tot 25 december en daarnaa mag je tot 5 januari het bos niet in vanaf dan mag je weer naar buiten dit gold alleen voor de leasers maar de pensionklanten bleven ook gewoon binnen toen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:47

Ik ging zelfs oudjaarsdag nog gewoon naar buiten,, kinderen met vuurwerk waarschuwde ik altijd dat als ze vuurwerk zouden gooien mijn pony wel zou blijven staan en ik hun een rotje onder de neus zou wrijven en ook dat het levensgevaarlijk is om te doen,, ben dan ook gewoon naar ze toe gereden vaak was dat al wel dreiging genoeg om zich uit de voeten te maken haha.