Haha dat geeft niet hoor, maar anders 'klopt' het topic niet meer .
Oase4ever
Geplaatst: 23-11-12 01:01
We hebben echt alleen zijn hals geschoren. Hij heeft een hele lange vacht en zweette eigenlijk alleen op zijn hals en onder de singel. Maar dat is nu ook minder nu hij.zijn warmte beter kwijt kan. Hij was eerst na het rijden echt zeiknat en .nu hoeft hij nog maar een paar minuutjes onder de zweetdeken. Heb bewust het haar op zn boeg laten zitten ivm zijn deken. Hij is vrij breed met een hoge schoft en dekens zitten altijd strak op zijn boeg/schouders. Daar wilde ik haar laten zitten.
@ 2 boven mij: allebei dus wel een deken? Hmm *twijfelt enorm* Ik houd niet van dekens want ze schuren allemaal bij mijn pony! Maar aan de andere kant is het wel fijn om iets te scheren, want dan kan hij net even wat meer werken.
Dennis
Geplaatst: 23-11-12 12:08
Zo scheer ik ze en hou ik ze zonder deken (zelfde merrie, eerder dit seizoen). Alles wat aan het werk is heeft dit modelletje (hele onderkant hals kaal, van keel t/m de singel plek en op de borst wat breder dan boven aan bij de keel en tussen de benen door). De wedstrijd pony's (die dus ook regelmatig in een binnenbak lopen) scheer ik meer en krijgen een deken op.
@safiera ja hij staat onder een +/-200 gr deken met hals. Dit moet bij hem echt ivm atrose dus moet hem warm houden. denk dat bij een jong/ gezond paard dat je met iets minder haar vd hals afhalen ook al effect hebt (Zie hierboven )en dan kan je ook zonder deken blijven.
Het borstje geeft ze net iets meer uithoudings vermogen, ze gaan minder snel zweten en drogen sneller weer op.
Het jacht modelletje is nog makkelijker. En odmat ze een dekentje op hebben hoef je ze niet eerst helemaal te ont-baggeren.
xSlvna
Geplaatst: 24-11-12 14:51
Het patroon in de beginpost had ik ook al in mijn hoofd om te scheren, had t nog nooit eerder gezien, wat een toeval. Rug moet warm blijven, benen, hals en billen (valt net geen deken over).
Marcella
Geplaatst: 25-11-12 21:05
Die van mij is sinds vandaag zo geschoren. Gewoon dat hij net dat beetje warmte kwijt kan raken.