Fjord scheren, maar wat te doen met de hals?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:48

Meganyr schreef:
Ik denk dat ze bedoelt écht de hele hals en verder niets.

Dat bedoel ik ook. Ziet er ook zo raar uit, en zonder deken de hals kaal en dan 24/7 buiten... Hmm.

Duhelo

Re: Fjord scheren, maar wat te doen met de hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:53

van mijn driejarige is de hals er half uitgeschoren in het midden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RD6FQZH8.jpg

mijn 16 jarige is de onderkant van de hals kaal:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FFMPSSY8.jpg

moest dit niet voldoende blijken (zweet loopt na 15 minuten draven en galopperen in straaltjes, en na een halfuurtje is de batterij op), was ik van plan om de hele hals eruit te halen. Daar ik geen deken op wil. (deken erop = volledig geschoren (want hun haar is 10 cm lang en duurt eeuwen om te drogen), en daar heb ik dit jaar geen zin in, beide staan niet intensief in het werk nl)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:01

Duhelo schreef:
van mijn driejarige is de hals er half uitgeschoren in het midden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RD6FQZH8.jpg

mijn 16 jarige is de onderkant van de hals kaal:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FFMPSSY8.jpg

moest dit niet voldoende blijken (zweet loopt na 15 minuten draven en galopperen in straaltjes, en na een halfuurtje is de batterij op), was ik van plan om de hele hals eruit te halen. Daar ik geen deken op wil. (deken erop = volledig geschoren (want hun haar is 10 cm lang en duurt eeuwen om te drogen), en daar heb ik dit jaar geen zin in, beide staan niet intensief in het werk nl)

Ik ben benieuwd of het voldoende werkt! Zelf ga ik dit misschien toch ook maar proberen als blijkt dat ik zo intensief blijf rijden als nu het geval is. Ik wil het liefst geen dekens gebruiken ivm schuurplekken op de borst. Alle dekens doen dat bij mijn pony.

Ik liet mijn pony trouwens nooit helemaal drogen voor de deken er weer op ging, had goed ademende dekens.
Die van jou staan zo gewoon wel 24/7 buiten met dat stukje geschoren op de hals?

Even zien hoe veel ik ga trainen de komende tijd :) Nu wordt mijn pony 4-6 keer in de week gereden en dan zweet hij gemakkelijk (logisch met een wintervacht)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:28

schuurplekken had ik last van op de schouders bij mijn oudste (trekpaard)
ik had ook de all in one big neck van bucas, echter was die, als ze half geschoren was, veel te warm voor haar, als ze volledig geschoren was net goed. dan gooide ik er tijdens de trailerrit een wollen deken + zweetdeken met hals op, en bij thuiskomst gooide ik de bucas erop, vochtig of niet, nooit een probleem.

Echter heb ik er nu twee in lichte training staan (1-2 maal per week, wel vrij intensief, maar niet dagelijks dus), terwijl ik er vroeger 1 4-5 maal per week redelijk trainde.
Daarnaast zijn ze beide nogal slopers (stappen op een stukje deken bij het opstaan, blijven vasthangen, en trekken het dus maar aan gort), en had er dit jaar geen zin in.

Mijn jongste zweette nog altijd erg tijdens de training (halfuurtje draven :+), maar bleef wel net iets langer fris heb ik de indruk.
Mijn oudste zal ik vanavond testen tijdens de springles. ik denk dat ze wel nog altijd zullen druipen van het zweet, maar hoop dat ik ze gewoon een uurtje fris kan houden :D

jep, ze staan gewoon 24/7 buiten, rest van het haar is trouwens zeker 5 cm dik (als ik mijn hand erin leg verdwijnt die :D )

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:40

Bedankt zeg :D Ik denk dat het voor mij ook wel een optie is dan, om een strookje onder aan de hals te scheren. Of laten scheren, ik ben er niet zo'n held in dat ik het zelf durf.

Even afwachten of onze andere pony ook geschoren moet worden (en ik ben nog heel benieuwd naar je ervaring vanavond). Dan toch maar doen denk ik :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:09

ze zweette nog altijd erg (maar had ik niet anders verwacht :+), maar bleef wel een stukje fitter (ze kon op het einde van de les nog klieren, dus dat is altijd goed :D )tijdens het rijden zelf