Hoi allemaal, hier TS.
Ik heb gisteren het apparaat gebruikt, heb een andere mening als de eerste review die hier gegeven is. qua lawaai vind ik het juist wel weer meevallen in vergeijking met een sectoling se-600. heb hem 2,5 uur gebruikt maar door de dikke vacht van mijn fjord kwam hij moeizaam tot op sommige plaatsen niet.Ik heb om 17:15 de beslissing genomen om snel een andere te halen( welke staat hieronder.)Het apparaat van koop goedkoop vind ik niet geschikt voor een hele dikke vacht, ik moest op sommige plekken heel vaak heen en weer voordat er wat af kwam.Maar op de minder dik behaarde plekken ging het een stuk beter, Qua geluid vind ik hem redelijk gelijkwaardig aan de sectolin die we daarna gekocht hebben maar qua scheren een heel verschil.
Mijn conclusie: mooi apparaatje voor dr bij maar niet geschikt om een heel paard met dikke vacht mee te scheren.De sectolin ging zonder moeite door de dikke vacht heen, en ook daar ben ik een behoorlijke tijd mee bezig geweest en dan moeten we vandaag de achterbenen en de buik nog doen...
De nieuwe hebben we bij de epplejeck in Groningen gekocht met 25% korting en kwam op een kleine 180 euro. 2 keer zo duur als degene van koop goedkoop maar ook zeker 2 keer (zeg maar 20 keer) effectiever, en absoluut 2 keer minder frustrerend.
Ik zou het apparaat niet aanraden voor een dik behaarde fjord, het is wel een leuk apparaat voor erbij.
Degene die we later hebben gekocht heeft de volgende specs:
SCHEERMACHINE SE-600
Art.nr. 7300005
•scheermachine 120W
•krachtige machine voor het hele paard
•230 V, 50 Htz
•met 2 scheermessen van 3 mm
•onderhoudskit, extra veerbladen en koolborstels
•3000 omwentelingen per minuut
•gewicht 1200 gr
De Sectolin SE-600 is een krachtige scheermachine voor het scheren van het gehele paard. Door de slanke vormgeving ligt hij makkelijk in de hand, wat samen met een hoog aantal snijbewegingen zorgt voor nog meer scheergemak. De machine heeft een wat hogere geluidsintensiteit dan vergelijkbare scheermachines.
De Clipper SE-600 wordt geleverd met maar liefst 2 hoogwaardige stalen messensets, waarvan het bovenmes 15 tanden en het ondermes 31 tanden heeft. De snijhoogte van beide sets is 3mm.
Inclusief: stevige kunststof koffer, 100ml flesje olie, extra koolborstels, extra veerbladen, extra 3mm messenset, borstel, schroevendraaier, handleiding.
Laatst bijgewerkt door Ollytje op 29-11-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt